IPB
UWV| Project: Alle overheids Folders overzichtelijk online. (beta) |CWI

Welkom Bezoeker ( Aanmelden | Registreer gratis )

Reply to this topicStart new topic
> Omscholing/begeleiding
44micha
plaatsen Mar 9 2010, 05:56 PM
Bericht #1

Lezend lid
*

Groep: Members
Sinds: 2-December 09
ID: 16,285

Helaas krijg ik ontslag. Er wordt nu een beeindigingsovereenkomst opgesteld en over 6 maanden loopt mijn arbeidsovereenkomst af. Ik krijg gewoon doorbetaald en wil een opleiding doen. Om in aanmerking te komen voor een ww uitkering, moet je als je weet dat je ontslagen wordt, al gaan solliciteren, maar ik wil me volledig richten op die opleiding. Kan het uwv mij over 6 maanden een uitkering weigeren, omdat ik dat halve jaar niet gesolliciteerd heb?

groetjes 44micha
Go to the top of the page

+Quote Post
Marcel
plaatsen Mar 10 2010, 12:58 AM
Bericht #2

Professional

Groep: Member+
Sinds: 28-January 04
ID: 860

Beste Micha,

In de regels staat dat je sollicitatieactiviteiten (meervoud) moet verrichten vanaf het moment dat je weet dat je werkloos gaat worden. Hoveel precies is verder niet bepaald. Alles wat meer dan één sollicitatieactiviteit is (minimaal twee dus) is voldoende. Volgens mij heeft UWV zelfs als beleid dat één al voldoende is.

Het heeft trouwens weinig zin om nu al te gaan solliciteren voor pas over een half jaar. Als je in de laatste maand één of twee sollicitaties doet, moet dat voldoende zijn.

--------------------
Met vriendelijke groet, Marcel.

+Quote Post
44micha
plaatsen Mar 10 2010, 05:35 PM
Bericht #3

Lezend lid
*

Groep: Members
Sinds: 2-December 09
ID: 16,285

Dank je voor je snelle antwoord Marcel. Ik krijg ook een ontslagpremie en weet dat dit nu niet verrekend wordt met ww. Weet jij of er plannen zijn voor volgend jaar om die wel te verrekenen? En als dat plan ontstaat, hoelang duurt het dan eer dat ingevoerd is? En zou de datum van ondertekenen beeindigingsovereenkomst dan ook van invloed zijn?

groetjes 44Micha

+Quote Post
Nemi
plaatsen Mar 10 2010, 08:15 PM
Bericht #4

Actief lid

Groep: Member+
Sinds: 4-December 08
ID: 13,283

Beleid bij UWV is inderdaad dat je minimaal 1x gesolliciteerd moet hebben voor je werkloos bent. Een paar weken voor je arbeidsovereenkomst afloopt beginnen is voldoende. Daarnaast kun je om je kansen op werk te vergroten natuurlijk ook een paar maanden van te voren al beginnen met solliciteren en dan bij je sollicitatie aangeven dat je pas bechikbaar bent vanaf een bepaalde datum. Je hebt nu nog een arbeidsovereenkomst dus je hoeft zolang die ao loopt niet beschikbaar te zijn voor nieuw werk. Dat moet pas wanneer je ww in moet gaan over 6 maanden.
Wanneer de voor jouw wettelijke opzegtermijn toegepast wordt bij je ontslag wordt de ontslagvergoeding niet met de WW verrekend. Voor zover ik weet zijn er geen plannen om dit in de toekomst wel te gaan doen.

+Quote Post
Bookmark and Share

Fast ReplyReply to this topicStart new topic
1 Leden die dit onderwerp lezen (1 Bezoekers en 0 Anonieme Leden)
0 Leden:

RSS Print Versie| SEO by MinervaSEO © Icelabz.net Actuele tijd: 8th September 2010 - 03:09 PM