Mijn schoonvader is 2 weken voor de ingangsdatum van zijn FPU (Flexibele Pensioen Uitkering) ongeneeslijk ziek geworden.
Navraag bij zijn (ex-)werkgever levert het antwoord op dat er dan niks verandert voor wat betreft de toekenning van zijn FPU.
Navraag bij het ABP (die de FPU heeft toegekend) levert het antwoord op dat hij zich ziek moet melden bij zijn ex-werkgever en dat de beeindiging van dienstverband moet worden ingetrokken.
Wie heeft er nu gelijk ?
Loondoorbetaling door de ex-werkgever zou financieel veel gunstiger zijn en mijn schoonvader komt hoogstwaarschijnlijk in aanmerking voor een IVA-uitkering met een verkorte wachttijd.
Pagina 1 van 1
Ziek Vlak Voor Ingang Vut-uitkering
Gepost 07 november 2010 - 09:48
Beste Helpendehand,
Als eerste veel sterkte toegewenst voor je schoonvader en jou (en verdere).
Mijn kennis in deze is miniem maar misschien is het genoeg om jullie op weg te helpen.
Er is een passage in het Algemene Rijksambtenarenreglement (ARAR), nl. artikel 38 lid. 2, die aangeeft dat er nog een bezoldegingsaanspraak (104 weken) is wanneer men arbeidsongeschikt (ziek) wordt binnen 1 maand na ontslag.
Voor het verkrijgen van een FPU uitkering dient er eervol ontslag te zijn verleend.
Het FPU reglement spreekt daarbij dat deze bezoldiging eventueel verrekend wordt met de FPU uitkering.
Hoe het precies geregeld is als men verkort een IVA zou ontvangen is mij niet geheel duidelijk.
Als nu nog ligt binnen een maand na ingangsdatum ontslag (FPU uitkering) dan lijkt het mij aannemelijk dat hij zich inderdaad ziek meldt bij zijn (ex-)werkgever.
Je schoonvader dient hierover zo snel mogelijk juridisch advies in te winnen, pensioenen kunnen soms vrij complexe item's zijn en het lijkt nu dat de wergever en het ABP niet op één lijn zitten.
Als eerste veel sterkte toegewenst voor je schoonvader en jou (en verdere).
Mijn kennis in deze is miniem maar misschien is het genoeg om jullie op weg te helpen.
Er is een passage in het Algemene Rijksambtenarenreglement (ARAR), nl. artikel 38 lid. 2, die aangeeft dat er nog een bezoldegingsaanspraak (104 weken) is wanneer men arbeidsongeschikt (ziek) wordt binnen 1 maand na ontslag.
Voor het verkrijgen van een FPU uitkering dient er eervol ontslag te zijn verleend.
Het FPU reglement spreekt daarbij dat deze bezoldiging eventueel verrekend wordt met de FPU uitkering.
Hoe het precies geregeld is als men verkort een IVA zou ontvangen is mij niet geheel duidelijk.
Als nu nog ligt binnen een maand na ingangsdatum ontslag (FPU uitkering) dan lijkt het mij aannemelijk dat hij zich inderdaad ziek meldt bij zijn (ex-)werkgever.
Je schoonvader dient hierover zo snel mogelijk juridisch advies in te winnen, pensioenen kunnen soms vrij complexe item's zijn en het lijkt nu dat de wergever en het ABP niet op één lijn zitten.
Mvg, thenewone
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Aow En Partner Met Wao En Nog Geen 65
- Vragenforum AOW Pensioen
- Wietpas Or Weedpass For Aow Mensen ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help