Ik heb een IOAW uitkering en wil starten als ZZper. Mijn vraag is of dan mijn inkomsten meteen 100% verrekend worden of kijken ze ook naar onkosten/winst.
Pagina 1 van 1
Ioaw En Starter Starten met een IOAW
Gepost 03 december 2010 - 09:05
Marcel, op Dec 2 2010, 11:17 PM, zei:
Beste Marie,
Voor het inkomen uit arbeid, wat verrekend moet worden, gaat men uit van de fiscale winst.
Voor het inkomen uit arbeid, wat verrekend moet worden, gaat men uit van de fiscale winst.
Volledigheidshalve zet ik hier de volledige wettekst die hier van toepassing is:
Artikel 6 ( van het inkomensbesluit Ioaw:
1. Onder winst als bedoeld in artikel 2, onderdeel b, wordt verstaan de belastbare winst uit onderneming, bedoeld in paragraaf 3.2.1 van de Wet inkomstenbelasting 2001, vermeerderd met de ondernemersaftrek, bedoeld in paragraaf 3.2.4 van die wet, en de MKB-winstvrijstelling, bedoeld in paragraaf 3.2.5 van die wet, met dien verstande dat de bestanddelen van de winst, bedoeld in artikel 3.78, derde lid, onderdelen a, b en c, van die wet, niet geacht worden te behoren tot die winst.
2. Indien de berekening van de in het eerste lid bedoelde winst leidt tot een negatief bedrag, wordt die winst op nihil gesteld.
mvrg
Janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote