Handig dit forum ik was op zoek naar een oplossing voor iets wat ik gister te horen heb gekregen.
Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik zit ook in het project WIJ, ik heb gekozen om weer naar school te gaan met recht op bijstand en het ISDBOL betaald voor mij het 1e jaar van de (avond)opleiding (1 avond in de week ga ik naar school).
Ik ga sinds September 2010 weer naar school en dat is echt min lichtpuntje, het bevalt mij super en het gaat heel goed.
Nou moest ik gister naar het ISDBOL voor de nodige gesprekken (die immers altijd mijn hele dag kapot maken omdat ik er altijd met een negatief gevoel weg ga)
Ik ging zitten en ze begon te vertellen van: ik zal maar meteen met de deur in huis vallen ook al vind ik dat de casemanager dat moest vertellen.
Ik heb dus vanaf Maart 2011 geen recht meer op een bijstands uitkering. Ik schrok mij dood en vroeg haar waarom?
Nu is het dus zo dat ze een fout (dat zegt mevrouw dan) hebben gemaakt en als de school waar ik op zit onder het rijksoverheid valt (ik geloof datt dat het juiste woord is) ik geen recht meer op bestand heb.
Dat betekent dus dat ik vanaf 1 Januari 2011 mijn recht op een bestands uitkering steeds minder word in Maart krijg ik nog 1/3 en dan houd het op voor mij.
Dan krijg ik dus helemaal geen geld meer, zij zegt dat dat voor iedereen onder 27 jaar is.
Ook vertelde ze mij dat ze dit nu pas gehoord heeft,, ze had dit via een mail gerkregen dezelfde morgen dat ik dit gesprek had, en wist hier dus ook niks van.
Ik heb mijn plicht gedaan en een paar A viertjes gesoliciteerd, het kan toch niet zo zijn dat hier in NL je geen recht heb op geld???
het komt er dus op neer dat ik mijn opleiding moet beindigen en ik dus niet meer mijn rekeningen kan betalen, dat betekent dus dat ik schulden krijg...want ze laten je dus gewoon stikken.
Wel heb ik nog recht op dat 1 jaar dat ze mijn school betalen, maar daar heb ik dus niks aan ik zou ook moeten leven, + rekeningen moeten betalen.
Ik woon dan wel bij mijn ouders maar A mijn vader is met pensioen en B ze kunnen toch niet verlangen dat hun alles betalen???
Nu heb ik op internet gezocht naar vanalles waarbij staat dat ik gewoon geld hoor te krijgen ook heeft mijn vriend met postbus 51 (rijksoverheid) gebeld en ook zij zeggen dat dit bij hun niet bekend is.
Ik zit al genoeg tot over mijn oren in de stress ik haat het ISDBOl (en ik ben geen haat persoon) maar dit vreet letterlijk alle energie op.
Het enige hoopje wat ik had in mijn toekomst zie ik dus nu ook letterlijk voor mijn ogen worden weg gehaald.
Ik vind dat dit niet kan in NL omdat ik niet iemand bent die geniet van een bestands uitkering ik doe mij best voor werk te krijgen maar het lukt gewoon niet, als ze dan ook nog vertellen dat ik helemaal geen geld meer zal krijgen vind ik dat diep triest in NL.
heeft iemand dit zelfde mee gemaakt of weet iemand hier een oplossing op, ik krijg dit nog allemaal zwart op wit (hopelijk) en dan kan ik er ook verder mee, nu geloof ik dit gewoon niet en heb ik het gevoel dat dit niet de waarheid is.
Met vriendelijke groet Sharon.

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe
Multi quote