Hallo,
Per 1 december 2008 werd mijn WWB stopgezet nadat ik me ziek had gemeld.
Ik kreeg mijn contactpersoon niet te spreken, ze was of niet aanwezig, of ziek, of in vergadering, of op cursus werd me gezegd.
Ook diverse bezwaarschriften werden niet beantwoord.
In april 2009 heb ik opnieuw een uitkering moeten aanvragen. Nieuwe contactpersoon.
Bij die aanvraag werd ik naar een arbeidsdeskundige en arts gestuurd
Sinds mei 2009 ben ik door een arbeidsdeskundige en arts voor 50 % afgekeurd.
Ik heb toen tot 1 december 2009 een WWB uitkering gehad.
Deze werd weer stopgezet omdat ze opeens mijn inkomstenformulier niet konden vinden of niet zouden hebben ontvangen.
Sinds 1 februari 2010 ben ik dakloos omdat ik de huur van mijn flat en verdere kosten niet meer kon betalen.
Sindsdien zwerf ik rond, heb her en der geslapen en her en der geld geleend om te eten.
Ik wil niet naar een daklozenopvang want daar is de sfeer niet om te harden voor mij.
Ik krijg geen daklozenuitkering want ik ben niet dakloos volgens hen, maar pseudo-dakloos of zoiets, dit terwijl alweer een nieuwe contactpersoon erkende dat er fouten zijn gemaakt en e.e.a. z.s.m. zou worden rechtgezet. Het moet alleen nog gebeuren....
Ik ben bij het juridisch loket geweest. Die beste man weet het ook allemaal niet meer en ik ook niet want ik ben al van het bekende kastje naar de muur gestuurd.
Nu las ik daarnet ergens dat je een IOAW uitkering kan krijgen als je boven de 50 jaar oud bent. Klopt dat in mijn geval? Hebben ze mij niet verkeerd voorgelicht?
Op het moment dat ik gekeurd werd had ik helemaal geen inkomen en was 50 jaar oud.
Alvast bedankt voor een antwoord.
Peter1
Pagina 1 van 1
50% Afgekeurd geen uitkering. Recht op IOAW?
Gepost 12 januari 2011 - 12:13
Beste Peter,
IOAW krijg je als je na je 50e vanuit een baan werkloos krijgt en een volledige WW-periode van meer dan 3 maanden hebt doorlopen. Dit lijkt niet op jou van toepassing.
Het lijkt er op dat er een hoop fout is gegaan in de communicatie tussen jou en de gemeente. Ik hoop voor je dat dat gauw rechtgezet kan worden.
IOAW krijg je als je na je 50e vanuit een baan werkloos krijgt en een volledige WW-periode van meer dan 3 maanden hebt doorlopen. Dit lijkt niet op jou van toepassing.
Het lijkt er op dat er een hoop fout is gegaan in de communicatie tussen jou en de gemeente. Ik hoop voor je dat dat gauw rechtgezet kan worden.
Met vriendelijke groet, Marcel.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote