Daar is hij weer.....
Zoals velen van jullie mischien al dachten,daar ben ik weer.
Het is me niet gelukt om zo maar werk te vinden en ben daarom terug gegaan naar de wet WIJ.
Alleen èèn probleem,alles moest over nieuw aan gevraacht en ingevuld worden,en dit keer was ik toch wel "zwaar" over spannen ik heb het steets niet toe willen geven maar ik zat er helemaal door heen.
Ik heb er alles aan gedaan,dommen dingen zijn er aan voor af gegaan maar wat is gebeurt is gebeurt,ik ben alles kwijt en ben voor het eerst in me leven WAKKER geschut.
Het probleem was dat ik niet actief meer was en in een zwaaren dip zat,na het niet vinden van werk had ik het eigenlijk allemaal een beetje (zonder door te hebben) op gegeven.
Dagen duurden lang en kon alleen nog maar denken aan mijn problemen.
Ik heb altijd gedacht stel je eigen niet aan gewoon werken,alleen toen ik voor twee weken werk kreeg kwam ik er achter dat het toch wel wat erger was dan ik dacht.
Vooral als ik iets moest onthouden was ik het na twee sec al weer kwijt omdat ik met me problemen in de knoop zat.
Mijn hoofd was continu bezig met het aan elkaar brijen van mijn problemen.
Weet niet hoe ik het moet uit leggen maar ben actief en weer helemaal bezig met me leven en dit keer wil ik geen honderd maar twee honderd procent er voor gaan.
Ik weet dat dit me laatsten kans is om mijn leven zo "normaal" mogelijk op te bouwen.
Mijn doel,ik ben nu vierentwintig en zit in het verdihuis (daar zal dadelijk mijn vraag over gaan) ik mag daar drie maanden blijven en ben nu dus bezig om van alles in beweging te zetten zoals instanties,en probeer me zelf vooral weer op de rails te krijgen.
Ik probeer me zelf tot rust te laten komen voor de maanden/jaren bikkelen die gaan komen,probeer al mijn stappen zo duidelijk mogelijk voor me zelf uit te stippelen.
Ik heb daar aan gegeven dat ik het meest rust nodig heb omdat me hoofd echt echt echt moe is van al de problemen.
De problemen die ik afgelopen jaren heb gehad ben ik voor het eerst echt aan het verwerken,ik loop hard, lees weer boeken en heb ook echt rust sessies waarbij ik me zelf even terug trek en dan gewoon niks ander doe dan alleen maar rust,denk en mijn verleden af te sluiten.
Ik heb tegen mijn vrienden gezecht dat ik even geen contact meer opneem,en laat iedereen even links liggen om echt te focesen op mijn leven.
Het helpt echt en zoals vandaag voel ik me als herboren!
De stap om naar het verdihuis in oss te gaan (www.verdihuis.nl) is zeer zwaar geweest,ik ben niet iemand die met politie in aan raking is geweest en aan drugs doe ik ook al niet.
Ook heb ik altijd goed kunnen leren en werken maar ben wel vroeg teidig gestopt met me studie en gaan werken.
Nu ik de stap genomen heb en er nu al in midddels 16 dagen zit ben ik er toch wel achter gekomen dat de verwachtingen die ik had van het verdihuis niet kloppen.
Wat waren mij verwachtingen,dit is het eindstation lagger kan ik niet dalen in me leven maar hier zullen ze me helpen.....ze zullen met mijn schulden aan de gang gaan en ik zal de rust die ik nodig heb krijgen,mischien ook een bemiddeling voor een huisje....?
Maar ik kreeg de eersten week dus al door dat dit geen van alle zal gaan gebeuren,ze willen best een brief sturen dat was geen probleem.
Mijn WIJ (Wet Inversteren Jongeren) incaseren ze elke maand,daarme bedoel ik achtien euro en vijftig cent per dag moet ik betalen voor mijn verblijf inclusief eten.
Ik klaag niet ik dacht ik pak de rust die ik zo hard nodig heb,denk na en zet me stappen op papier en met de stappen op papier zetten zullen ze mij ook wel helpen zeiden ze.
Wat ik wel hoor van mensen is dat het verdihuis in staat is jou met echt alles te helpen.
Natuurlijk mag jij niet op je luien reet zitten maar dat doe ik ook echt niet ben elke dag in beweging en in de weer met gemeentens en het bellen met famillie om te vragen of ze willen me kijken naar een kamer.
Ik hoop zo goed mogelijk informatie te hebben gegeven over mijn situatie.
En mijn vraag is wat licht er in de macht van het verdihuis?
Wat kunnen en mogen ze doen voor iemand zoals ik.
Want ik ben bang dat als mijn drie maanden voorbij is dat ik dan gewoon weer op straat sta en er dan alleen maar brieven zijn gestuurd maar niks vooruit kom...
Ik zoek hulp,mensen die mij duidellijkheid kunnen geven met wat ik moet of kan doen.
Dat dit een lange tijd in beslag kan gaan nemen dat weet ik maar word steets van puntje naar paaltje gestuurd,voor het èèn heb ik het ander nodig.
Pagina 1 van 1
Daar Ben Ik Weer
Gepost 26 januari 2011 - 02:24
Beste JLeijnse,
Je verhaal is duidelijk. Persoonlijk denk ik dat het Verdihuis jou zou moeten bijstaan om werk te vinden. Verder is het ook zo dat de regering iedereen oproept om te gaan werken, anders gaat Nederland failliet. Als het Verdihuis je dan niet verder kan helpen moet je misschien wel naar DenHaag gaan om te laten zien dat het niet aan jou ligt dat Nederland failliet kan gaan.
Maar om het je niet moeilijk te maken denk ik dat je het Verdihuis moet vragen naar het telefoonnummer van Mark Rutte of Henk Kamp en dan leg je het even uit hoe jij het ziet.
Wij wensen je daar alle succes bij maar kunnen je niet echt op het paard zetten.
Je boodschap is wel duidelijk en daarvoor dank
Je verhaal is duidelijk. Persoonlijk denk ik dat het Verdihuis jou zou moeten bijstaan om werk te vinden. Verder is het ook zo dat de regering iedereen oproept om te gaan werken, anders gaat Nederland failliet. Als het Verdihuis je dan niet verder kan helpen moet je misschien wel naar DenHaag gaan om te laten zien dat het niet aan jou ligt dat Nederland failliet kan gaan.
Maar om het je niet moeilijk te maken denk ik dat je het Verdihuis moet vragen naar het telefoonnummer van Mark Rutte of Henk Kamp en dan leg je het even uit hoe jij het ziet.
Wij wensen je daar alle succes bij maar kunnen je niet echt op het paard zetten.
Je boodschap is wel duidelijk en daarvoor dank
Vriendelijke groet - Jets
Gepost 26 januari 2011 - 05:57
Dankje wel jets,maar ik denk niet dat ik het nummer van Mark Rutte of Henk Kamp zo maar zal krijgen.en of ze uberhoud wel tijd zullen hebben voor iemand zoals ik...
In het antwoord maak ik op dat u dit sinies bedoelt of u maakt mij duidelijk dat Nederland in problemen is en dat er niks aan te doen valt dan alleen maar op de blaren te blijven ztten....?
In het antwoord maak ik op dat u dit sinies bedoelt of u maakt mij duidelijk dat Nederland in problemen is en dat er niks aan te doen valt dan alleen maar op de blaren te blijven ztten....?
Gepost 26 januari 2011 - 06:14
Beste JLeijnse,
Natuurlijk is het cynisch bedoeld maar als jij stelt "zo iemand als ik" dan doe je jezelf tekort denk ik.
Ook naar jou moeten ze luisteren. Jouw verhaal wordt dan ook zeker wel gelezen in Den Haag nu je het hier vertelt hebt.
Natuurlijk is het cynisch bedoeld maar als jij stelt "zo iemand als ik" dan doe je jezelf tekort denk ik.
Ook naar jou moeten ze luisteren. Jouw verhaal wordt dan ook zeker wel gelezen in Den Haag nu je het hier vertelt hebt.
Vriendelijke groet - Jets
Gepost 26 januari 2011 - 09:45
Hoi Jetz
Ik ben blij dat er mensen zoals u bestaan al is het alleen al zodat er toch iemand luisterd!
In deze slechten jaren die ik heb gehad word ik of behandelt als een kind of niet gehoord of gelooft.
De mensen kijken naar me en zien leuken kleding (is me ook letterlijk verteld) en nemen me niet serieus,niet wetend dat die netten kleren het enigste stukje trots is wat er nog in me zit.
Zoals in mijn ander onderwerp over de Wet Wij heeft u mij,en daarme ook meerderen mensen verdedigd omdat er na mijn denken alleen maar van èèn kant word gewezen,nu wil ik niet zeggen dat ik geen fouten heb gemaakt maar wel duidelijk wil maken dat ik drie jaar geleden al aan de bel heb getrokken dat het fout ging en het niet alleen aan kon.
Ik zou nog meer willen vertellen aan Den Haag maar dan word dit een toch wel zeer langen reactie.
Daarom dankje wel Jetz voor je bijdragen en wil even zeggen dat het met mij zoiezo!!! goed gaat komen,wat ik er ook voor moet doen.
Ik ben blij dat er mensen zoals u bestaan al is het alleen al zodat er toch iemand luisterd!
In deze slechten jaren die ik heb gehad word ik of behandelt als een kind of niet gehoord of gelooft.
De mensen kijken naar me en zien leuken kleding (is me ook letterlijk verteld) en nemen me niet serieus,niet wetend dat die netten kleren het enigste stukje trots is wat er nog in me zit.
Zoals in mijn ander onderwerp over de Wet Wij heeft u mij,en daarme ook meerderen mensen verdedigd omdat er na mijn denken alleen maar van èèn kant word gewezen,nu wil ik niet zeggen dat ik geen fouten heb gemaakt maar wel duidelijk wil maken dat ik drie jaar geleden al aan de bel heb getrokken dat het fout ging en het niet alleen aan kon.
Ik zou nog meer willen vertellen aan Den Haag maar dan word dit een toch wel zeer langen reactie.
Daarom dankje wel Jetz voor je bijdragen en wil even zeggen dat het met mij zoiezo!!! goed gaat komen,wat ik er ook voor moet doen.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote