Ik heb op 01 oktober jl. mijn baan verloren en ben toen in de WW terecht gekomen. Ik had, gezien mijn arbeidsverleden, recht op 29 maanden WW-uitkering.
Op 01 november jl. heb ik op basis van een tijdelijk contract (5 maand) een baan geaccepteerd bij een nieuwe werkgever. Ik wilde echt heel graag weer snel aan het werk.
Mijn contract eindigt in principe op 31 maart a.s. Mijn werkgever is zeer tevreden over mij en is bezig om toestemming te vragen aan het hoofdkantoor voor een verlenging. Of e.e.a wel/niet lukt kan op dit moment nog geen uitspraak gedaan worden - dit heeft mede te maken met de veranderingen (soort reorganisatie) die staat te gebeuren binnen het bedrijf.
Als ik eerlijk ben wil ik helemaal niet dat het contract verlengd wordt aangezien de baan minder interessant is dan mij is voorgespiegeld en totaal geen uitdaging biedt. Daar komt nog eens bij dat het salaris ook lager is dan de aan mijn toegekende WW-uitkering (Mijn WW is gebaseerd op het maximale dagloon en mijn inkomen bedraagt op dit moment zelfs minder dan 70 % van het maximale dagloon).
Op dit moment ben ik uiteraard alweer om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan maar moet dan wel rekening houden met een opzegtermijn.
Mijn vraag is: wanneer mij verlenging van het contract wordt aangeboden kan/mag ik daar dan voor bedanken en kan ik dan terugvallen op mijn resterende 28 maanden WW of wordt dit gezien als werkweigering.
Alvast bedankt voor de reactie.
Pagina 1 van 1
Mag Ik Bedanken Voor Verlenging Van Mijn Tijdelijke Contract
Gepost 11 februari 2011 - 08:52
Ja dit is een lastige. Wanneer je nog maar kort in de ww zit hoef je niet alles te accepteren kwa niveau van het werk zelf maar ook van het salaris. Je werkcoach beslist tijdens de ww welk werk passend is en of je het zonder problemen kan weigeren. Jij bent al na een maand weer gaan werken dus het had heel goed gekunt dat je die baan niet had hoeven accepteren vanwege groot verschil in salaris.
Maar je hebt er voor gekozen om het wel te accepteren en komt er nu na 5 mnd op terug. De kans zit er in dat je door op jouw initiatief niet verlengen geen ww krijgt. Zekerheid heb je pas wanneer je de aanvraag ww indient maar dat kan alleen als je er voor kiest niet te verlengen. En dat risico is dan wel gevaarlijk.
Maar je hebt er voor gekozen om het wel te accepteren en komt er nu na 5 mnd op terug. De kans zit er in dat je door op jouw initiatief niet verlengen geen ww krijgt. Zekerheid heb je pas wanneer je de aanvraag ww indient maar dat kan alleen als je er voor kiest niet te verlengen. En dat risico is dan wel gevaarlijk.
Gepost 17 januari 2012 - 01:04
Volgens mij moet je juist helemaal niets melden bij het UWV! Met je huidige werkgever regelen dat je contract niet verlengd wordt.
Je werkgever doet dan niets verkeerd. Het is volgens contract. Of staat er in dat er verlenging mogelijk is??
Je kan dan gebruik maken van je resterende maanden WW. Jammer dat je contract geen 26 weken was want dan kun je een nieuwe ww aanvraag doen en heb je weer recht op 29/30 mnd ww. Of is tijdens je dienstverband je ww doorgelopen??
Nu is het dus een herleving van je ww, als het dus tussentijds is gestopt!
Je werkgever doet dan niets verkeerd. Het is volgens contract. Of staat er in dat er verlenging mogelijk is??
Je kan dan gebruik maken van je resterende maanden WW. Jammer dat je contract geen 26 weken was want dan kun je een nieuwe ww aanvraag doen en heb je weer recht op 29/30 mnd ww. Of is tijdens je dienstverband je ww doorgelopen??
Nu is het dus een herleving van je ww, als het dus tussentijds is gestopt!
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → 30 Uur Urenbeperking Is 25% Afgekeurd?
- Vragenforum UWV uitkeringen
- Marktplaatsverkopen Gekort Op Ww-Uitkering? ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe