Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

Foto
- - - - -

Vakantie Tijdens Ww

6 reacties op dit onderwerp

#1 Annema1972

Annema1972

Actief lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 32 berichten

Geplaatst 25 februari 2011 - 10:47

Als je op vakantie gaat tijdens je (gedeeltelijke) WW, krijg je die 2 weken dan een volledige ww-uitkering?

Even een korte uitleg.
Ik werk nu 16 uur per week (tijdelijk) met een aanvulling voor 8 uur (mijn vorige baan tot okt .2010 was voor 24 uur) dit werk duurt tot 28-02-2011.

Op 01-03-2011 begin ik bij een ander bedrijf voor 15 uur per week (ook tijdelijk, vervanging wegens ziekte).
Aangezien ik, als we dan in april op vakantie gaan niet genoeg uren heb opgebouwd, krijg je deze weken dan gewoon een volledige WW uitkering?

Ik heb dit al wel doorgegeven aan het UWV en inmiddels ook een brief gekregen. Daarin staat dat ik de gehele periode recht heb op een WW uitkering, maar daarin staat niet op basis van hoeveel uur het is.

#2 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 25 februari 2011 - 11:37

Je zult op moeten geven hoeveel vakantieuren je doorbetaald krijgt. Doorbetaalde niet-gewerkte uren tellen ook als gewerkte uren die aan de WW opgegeven moeten worden. De niet doorbetaalde uren geef je niet op aan UWV. Daarvoor krijg je WW.

Met vriendelijke groet, Marcel.

#3 Annema1972

Annema1972

Actief lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 32 berichten

Geplaatst 25 februari 2011 - 11:41

Aangezien ik daar dan op payroll basis ga werken, bouw ik niet genoeg uren op om in te wisselen voor de totale duur van mijn vakantie. Dus kan ik dan alles opgeven?
Of moet ik het gespaarde deel inleveren. Ik spaar ongeveer 1.5 uur per week (verwacht ik)

#4 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 25 februari 2011 - 11:47

Als je uren opbouwt bedoelt om vakantie mee op te nemen, en je gaat dan op vakantie, dan die je dus in eerste instantie die uren daarvoor te gebruiken. Voor wat je tekort komt en dus geen loon krijgt ben je pas werkloos en kun je WW krijgen.

Een gewonen werknemer die op vakantie gaat neemt ook geen onbetaald verlof, vraagt WW aan en laat zijn vakantieuren vervolgens lekker staan.

#5 Annema1972

Annema1972

Actief lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 32 berichten

Geplaatst 25 februari 2011 - 11:51

Okee het is me duidelijk, maar de verlofuren die ik bij TempoTeam heb opgebouwd, en waar mijn werkzaamheden volgende week ophouden, moet ik die ook gebruiken voor vakantie bij mijn nieuwe tijdelijke werkgever?

Lijkt mij een beetje raar, maar misschien is dit toch de bedoeling?

#6 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 26 februari 2011 - 12:10

De doorbetaalde verlofuren zijn uren zonder inkomensverlies en tellen als gewerkte uren. Gewerkte uren moet je opgeven. Volgens definitie WW ben je over die uren niet werkloos, dus geen WW. Het niet opegeven benadeeld de WW en kan terugvordering en in theorie ook boete opleveren.

#7 Annema1972

Annema1972

Actief lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 32 berichten

Geplaatst 26 februari 2011 - 12:15

De doorbetaalde verlofuren zijn uren zonder inkomensverlies en tellen als gewerkte uren. Gewerkte uren moet je opgeven. Volgens definitie WW ben je over die uren niet werkloos, dus geen WW. Het niet opegeven benadeeld de WW en kan terugvordering en in theorie ook boete opleveren.

Okee, dus als ik besluit om mijn opgebouwde verlofuren bij TT de komende weken te laten uitbetalen, dan geef ik die uren op als gewerkte uren?
Dan kan ik ze beter uit laten betalen wanneer ik vakantie opneem, als dat mogelijk is? Ik ga dat navragen bij TT....

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers