SITUATIE:
Ik ontvang langer dan 1 jaar een WW-uitkering voor 22,5 uur per week. Deze uitkering loopt tot september 2012 indien ik geen werk vind.
Ik heb altijd in loondienst gewerkt en nooit als zelfstandige of freelancer. Ik heb ook NIET de intentie zelfstandige/ ondernemer te worden en zoek een dienstbetrekking in loondienst.
Zolang ik geen dienstbetrekking in loondienst vind, zou ik misschien voor 1 opdrachtgever, tijdelijk voor misschien 2 maanden tot maximaal 7 maanden, af en toe freelancewerk als ‘resultaatgenieter’(niet als ondernemer en niet in loondienst), grotendeels vanuit huis kunnen gaan doen. Het is geen vast aantal uren en er zal niet iedere week werk zijn. Het zal waarschijnlijk variëren van 0 uur tot 8 uur per week. Daarbij komt nog dat de opdrachtgever waarschijnlijk provisie betaalt en de verdiensten dus per gewerkt uur en per week kunnen variëren.
Volgens de fiscus ben ik dan ‘resultaatgenieter’ dus GEEN ondernemer en ook NIET in loondienst . (zie http://www.belasting...rworden-03.html) .
De weken dat er geen freelancewerk is, zou ik graag het recht op mijn 22,5 uur WW behouden.
De weken dat er wel werk is voor bijvoorbeeld 8 uur, zou ik graag de WW behouden voor 22,5 uur min 8 gewerkte uren, is dus 14,5 uur WW in die week, of iendien van toepassing WW met aftrek van een bepaald deel van de verdiensten.
MIJN VRAGEN:
1) Is deze opzet mogelijk met behoud van (een deel van) WW wat betreft UWV?
2) Behoud ik 22,5 uur WW, wanneer er weken zijn dat er geen freelancewerk is?
3) Mag ik, daar ik nu langer dan 1 jaar WW ontvang, een derde deel van de verdiensten behouden?
3-A) Zo ja, Worden mijn bruto verdiensten door UWV verrekend of of mijn netto verdiensten (dus na aftrek van gemaakte onkosten en afdracht aan de belastingdienst) ?
3-
4) Zijn er nog meer UWV-voorwaarden en consequenties voor mijn WW-uitkering i.v.m. free-lancewerk als ‘resultaatgenieter’ als je geen ondernemer bent en ook niet in loondienst?
hartelijke groet,
Kay

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote