Aan Allen.
Ik heb sind mei 2011 ongeveer 3 a 3,5 uur per week thuiszorg.
Dit omdat ik alleenstaand ben en ik mijn huishouden etc. etc. niet meer zelf kan doen i.v.m. ziekte.
Nu is mij door de officiele instantie waarvan ik de thuishulp ontvang gezegd dat ik een verhoogde WAO uitkering kan krijgen voor de eigenbijdrage die ik moet gaan betalen.
Voor de goede orde, ik heb geen P.G.B. zorg.
Ik heb telefonisch contact gehad met het UWV en daarbij werd mij medegedeeld dat het mogelijk is om een verhoogde WAO uitkering te krijgen i.v.m. Hulpbehoevendheid, en ook heb ik het wijzigings formulier al in huis.
Nu mijn vragen:
Welke informatie heeft het UWV misschien nog meer nodig voor het aanvragen van een verhoogde WAO uitkering i.v.m. Hulpbehoevendheid?
Ik weet nog niet wat mijn eigenbijdrage zal zijn, dat moet ik nog van het CAK vernemen.
En als er mensen zijn die ook een verhoogde bijdrage hebben aangevraagd voor haar of hem zijn WAO uitkering i.v.m. Hulpbehoevendheid, misschien kunnen die mij advies geven en of haar of hem zijn ervaringen mij medelen.
b.v.d.
wao57
Pagina 1 van 1
Verhoogde Wao Uitkering Aanvragen. Eigen bijdrage i.v.m. hulpbehoevendheid.
#2 Gast_Vlinder_*
Gepost 28 januari 2012 - 02:08
Beste WAO57,
Ook ik ben momenteel bezig om deze aanvraag te doen. Heb jij inmiddels al wat vernomen en kan je wellicht aangeven hoe het in zijn werk is gegaan? Moet je bij het UWV komen of formulier opsturen (zo ja welke?). Duurt dit gehele proces lang of wordt het redelijk snel afgewikkeld. Ik hoop dat je mij jouw ervaring wilt laten weten, waarvoor bij voorbaat dank!
Hartelijke groet,
Vlinder
Ook ik ben momenteel bezig om deze aanvraag te doen. Heb jij inmiddels al wat vernomen en kan je wellicht aangeven hoe het in zijn werk is gegaan? Moet je bij het UWV komen of formulier opsturen (zo ja welke?). Duurt dit gehele proces lang of wordt het redelijk snel afgewikkeld. Ik hoop dat je mij jouw ervaring wilt laten weten, waarvoor bij voorbaat dank!
Hartelijke groet,
Vlinder
#3 Gast_wao57_*
Gepost 28 januari 2012 - 03:19
Beste Vlinder.
Hierbij een antwoord op Uw vragen.
Ik heb eerst het volgende gedaan.
Eerst het UWV in Heerlen gebeld en mijn situatie uitgelegd.
Dit was medio mei 2011.
Heb toen een formulier thuis gestuurd gekregen betreft Wijzigingen doorgeven als U een wao, waz of wajonguitkering heeft.
Daarbij heb ik de volgende vragen aangekruist en beantwoord:
Mijn gezondheid is veranderd ( verslechterd ) en ik heb minder of meer hulp nodig ( meer hulp ).
Belangrijk om aan U te vermelden is wel dat ik een alleenstaande man ben!
Dit allemaal heb ik uitgelegd op een apart geschreven bijlage en met het formulier opgestuurd.
Ook heb ik een copie van het inschrijformulier van mijn thuishulp organisatie en de beslissing van het cak meegestuurd.
Want daar wordt uitdrukkelijk omgevraagd of U wel thuishulp heeft en dat U een indicatie moet hebben van het cak.
Dit alles met de uitdrukkelijke vraag of ik in aanmerking kom voor een verhoging van mijn WAO uitkering daar ik extra kosten ging maken i.v.m. de thuishulp die ik krijg.
Ongeveer een maand later werd ik opgebeld door een arts van het UWV.
Ook tegen hem de zaak uitgelegd en verteld.
Deze arts deelde mij gelijk al mede dat het wel goed zou komen met mijn aanvraag aangaande verhoging van mijn wao uitkering.
Mijn wao uitkering is dus van 75% naar 85% gegaan.
In de maand augustus 2011 kreeg ik mijn nieuwe wao uitkering. ( Verhoging )
Ik hoop Uw vragen naar wens te hebben beantwoord, en als U nog meer wilt weten dan wil ik U graag van dienst zijn.
m.v.g.
wao57
Hierbij een antwoord op Uw vragen.
Ik heb eerst het volgende gedaan.
Eerst het UWV in Heerlen gebeld en mijn situatie uitgelegd.
Dit was medio mei 2011.
Heb toen een formulier thuis gestuurd gekregen betreft Wijzigingen doorgeven als U een wao, waz of wajonguitkering heeft.
Daarbij heb ik de volgende vragen aangekruist en beantwoord:
Mijn gezondheid is veranderd ( verslechterd ) en ik heb minder of meer hulp nodig ( meer hulp ).
Belangrijk om aan U te vermelden is wel dat ik een alleenstaande man ben!
Dit allemaal heb ik uitgelegd op een apart geschreven bijlage en met het formulier opgestuurd.
Ook heb ik een copie van het inschrijformulier van mijn thuishulp organisatie en de beslissing van het cak meegestuurd.
Want daar wordt uitdrukkelijk omgevraagd of U wel thuishulp heeft en dat U een indicatie moet hebben van het cak.
Dit alles met de uitdrukkelijke vraag of ik in aanmerking kom voor een verhoging van mijn WAO uitkering daar ik extra kosten ging maken i.v.m. de thuishulp die ik krijg.
Ongeveer een maand later werd ik opgebeld door een arts van het UWV.
Ook tegen hem de zaak uitgelegd en verteld.
Deze arts deelde mij gelijk al mede dat het wel goed zou komen met mijn aanvraag aangaande verhoging van mijn wao uitkering.
Mijn wao uitkering is dus van 75% naar 85% gegaan.
In de maand augustus 2011 kreeg ik mijn nieuwe wao uitkering. ( Verhoging )
Ik hoop Uw vragen naar wens te hebben beantwoord, en als U nog meer wilt weten dan wil ik U graag van dienst zijn.
m.v.g.
wao57
#4 Gast_Vlinder_*
Gepost 31 januari 2012 - 09:20
Beste WAO57,
Een heel hartelijk dank voor uw duidelijke reactie, wat fijn dat u dit heeft willen omschrijven.
Inmiddels heb ik een aanvraagformulier ingezonden en bericht ontvangen dat ik een huisbezoek krijg. Men heeft hierin enorm meegedacht dat ik niet naar het UWV kantoor hoef. Hoewel telefonisch natuurlijk nog makkelijker was geweest. Maar goed, ik zit ook voor het eerst in deze "molen". Vind het allemaal wel erg spannend. Vind het namelijk best moeilijk om te praten over de dingen die ik niet (meer) kan.
Mijn situatie is inderdaad anders dan die van u, ik woon samen. Er zal vast gekeken worden wat mijn partner ook voor mij kan doen, wat natuurlijk logisch is. Ik heb overigens geen "oppas" nodig, alleen hulp bij de dagelijkse verzorging en dingen.
Het duurt nog even voordat de afspraak plaats gaat vinden, maar zodra ik weet hoe een en ander verlopen is, zal ik een bericht hier posten, wie weet heeft een ander daar nog iets aan.
Voor dit moment heel erg bedankt en fijn dat u met uw ervaring mensen zo op weg wilt helpen!
Hartelijke groet,
Vlinder
Een heel hartelijk dank voor uw duidelijke reactie, wat fijn dat u dit heeft willen omschrijven.
Inmiddels heb ik een aanvraagformulier ingezonden en bericht ontvangen dat ik een huisbezoek krijg. Men heeft hierin enorm meegedacht dat ik niet naar het UWV kantoor hoef. Hoewel telefonisch natuurlijk nog makkelijker was geweest. Maar goed, ik zit ook voor het eerst in deze "molen". Vind het allemaal wel erg spannend. Vind het namelijk best moeilijk om te praten over de dingen die ik niet (meer) kan.
Mijn situatie is inderdaad anders dan die van u, ik woon samen. Er zal vast gekeken worden wat mijn partner ook voor mij kan doen, wat natuurlijk logisch is. Ik heb overigens geen "oppas" nodig, alleen hulp bij de dagelijkse verzorging en dingen.
Het duurt nog even voordat de afspraak plaats gaat vinden, maar zodra ik weet hoe een en ander verlopen is, zal ik een bericht hier posten, wie weet heeft een ander daar nog iets aan.
Voor dit moment heel erg bedankt en fijn dat u met uw ervaring mensen zo op weg wilt helpen!
Hartelijke groet,
Vlinder
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote