Na lang zoeken op internet en weinig wijzer geworden stel ik hier dan maar mijn vraag. Waar heeft mijn partner nu recht op en hoe kan ik de gemeente waarin wij wonen daartoe gaan bewegen?
Feiten:
- Mei 2010 hulp gevraagd inzake WIJ, partner 26 jaar.
- Mei 2010: Hulp toegezegd in de vorm van een Jobhunter. Waardeloos iets gezien de feiten dat mijn partner niet volledig kan en mag werken en een afgebroken opleiding heeft en dus geen startkwalificatie op de arbeidsmarkt heeft. Wel netjes alle afspraken en dergelijken nagekomen.
- September 2010: Jobhunter stopt bij de gemeente. Traject komt stil te liggen, zou zo spoedig mogelijk hervat worden.
- Oktober 2010: Bij de gemeente geweest en navraag gedaan waarom er nog niks ondernomen wordt, ontkennend antwoord in de vorm van "Er wordt zo spoedig mogelijk contact opgenomen"
- November 2010: Mail gestuurd naar WWB-pipo die over WIJ traject gaat. Geeft aan dat alles wederom door personele reorganisatie wat langer duurt. "Er wordt zo spoedig mogelijk contact opgenomen.
- December 2010: Zelfde verhaal....
- Januari 2011: Zelfde verhaal....
- Februari 2011: Alles goed zat aan het worden. Met een kwade kop met mijn partner naar de gemeente gegaan en om opheldering gevraagd. Traject ligt nu al 6 maanden op zijn gat en er wordt niks van hun uit ondernomen ondanks de feiten dat wij herhaaldelijk bellen/mailen. Eis neergelegd zo spoedig mogelijk alles te gaan hervatten en om de maanden waarin niks ondernomen is geworden met terugwerkende kracht ook toe te kennen.
- Maart 2011: Eindelijk een antwoord, alleen zijn wij er nog niet blij mee. Traject ligt nu al 7 maanden stil... Quote van het antwoord letterlijk uit de mail gekopieerd:
Hallo.
Bij deze wil ik kort reageren op uw schrijven van 9 maart 2011.
Het feit dat er tot op heden geen vervolg is geweest op het traject van 2010 geeft geen recht op verlenging van het WLA. Wel is bemiddeling nadat u 27 jaar bent geworden mogelijk.
De reden dat er tot op heden geen gevolg is gegeven aan het traject betreffende de Jobhunter, heeft enerzijds te maken met interne verschuivingen en omdat er andere inhoud de betreffende functie is toegekend. Anderzijds heeft dit te maken met de werkdruk, waardoor het niet mogelijk is aan alle wensen van onze cliënten te voldoen. Wij doen ons uiterste best om ook voor u iets te kunnen betekenen, maar kunnen u op dit moment niet garanderen dat dit op zeer korte termijn mogelijk is.
In de tussenliggende periode kunt u nog altijd zelf actief blijven met zoeken naar mogelijkheden. Mocht u een concrete vraag hebben dan hoor ik dit graag van u en zal ik trachten deze te beantwoorden.
Nogmaals onze excuses. Wij zullen uw zaak zo snel mogelijk oppakken.
April 2011: WOW, WONDER! Een gesprek met een consulent WIJ. Deze constateert direct dat zijn voorganger, de zogenaamde Jobhunter, zwaar in gebreke is gebleven en mijn partner geen startkwalificatie heeft tot de arbeidsmarkt. Wij moesten gelijk gaan kijken naar een opleiding BBL zodat mijn partner alsnog haar volledige diploma kon gaan behalen. Zo gezegd, zo gedaan...
17 Mei 2011: Consulent keurt onze inspanningen goed! Mooi! Gaat gelijk alles rond maken zodat mijn partner het nieuwe schooljaar kan beginnen met opleiding en werk via de opleiding! Helemaal gelukkig! Operatie knie naar voren gehaald zodat dit niet kon belemmeren tijdens opleiding en MRI andere knie idem... Wachten op telefoontje van consulent morgen...
Tussenliggende dagen: Geen telefoontje consulent... Zelfs vrijwel dagelijks proberen te bellen, partner geopereerd aan knie, revalideren etc....
20 Juni 2011: Wat een uitermate trieste bedoeling! Opleiding mag NIET doorgaan omdat mijn partner 2 mei 27 is geworden! Consulent heeft gigantisch op zijn donder gekregen
Wat nu? Help!

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe
Multi quote