Ik heb momenteel WW en heb met het UWV een zogenaamde freelance-regeling afgesproken. Dit betekent:
- het werknemerschap wordt elke week herleefd
- elk halfjaar wordt gekeken of ik ELKE week werk heb verricht
- alleen als ik ELKE week een x-aantal uren gewerkt heb, wordt het gemiddelde permanent gekort op mijn WW
- ik hoef enkel op voor mij geschikt werk te solliciteren
- ik sta ingeschreven bij Kamer van Koophandel als zakelijk dienstverlener
- de gewerkte uren geef ik maandelijks op en die worden gekort op mijn WW
- de werkelijke verdiensten hoef ik niet op te geven bij UWV (wel bij de belastingdienst uiteraard, als Resultaat Overige Werkzaamheden)
Hoe gaat de gemeente straks een aanvraag voor IOAW beoordelen?
Dat mijn werkelijke inkomsten dan gekort worden is duidelijk en geen probleem (ofschoon dat per gemeente kan verschillen, er zijn ook gemeenten die een deel van dat inkomen vrij laten als stimulans om vooral maar te blijven werken)
Mijn maandelijks freelance-inkomen is aanzienlijk lager dan de normbedragen IOAW voor een gezin (bruto ca 1500)
Of loop ik het risico dat de gemeente stelt: je hebt weliswaar 3 jaar WW gehad, maar je bent ook ingeschreven bij de KvK: dus je bent zelfstandig ondernemer en dus heb je geen recht op IOAW. Je bent pas gestart in 2010 dus je hebt ook geen recht op IOAZ. Resultaat: bijstand met vermogenstoets.
Want als dat zo is, kan ik beter stoppen met klussen en uitschrijven bij KvK.
Graag jullie mening of beter nog: heeft iemand hier praktijkervaring mee?
Alvast bedankt.
Pagina 1 van 1
Van Ww + Freelance Inkomen Naar Ioaw van WW + freelance inkomen naar IOAW
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote