FNV Bondgenoten heeft een ultimatum gesteld aan minister Kamp (Sociale Zaken) om zijn voorontwerp van wet over een nieuw aow- en pensioenstelsel in te trekken. Als Kamp de eisen van Bondgenoten niet inwilligt voor aanstaande maandag 09.00 uur dan roept Bondgenoten haar leden op tot collectieve acties.
Dat het ultimatum slechts voor de vorm is en FNV Bondgenoten niet verwacht dat Kamp op tijd op de eisen zal ingaan, blijkt uit de stakingsaankondiging voor aankomende maandag in Maastricht en Groningen.
Daar leggen maandag zo’n honderd schoonmakers voor 24 uur het werk neer in de treinen en enkele UWV-kantoren uit protest tegen het pensioenakkoord dat Kamp sloot met de vakcentrales en de werkgeversorganisaties.
In de dbrief, die gedateerd is op 14 juli, schrijft FNV Bondgenoten-voorzitter Henk van der Kolk dat zijn bond zich „absoluut niet (kan) verenigen met uw voorontwerp”.
Bron Telegraaf
Pagina 1 van 1
FNV Bondgenoten Gaan 'ontpolderen' geen pensioenakkoord
Gepost 15 juli 2011 - 11:49
Jets, op 15 juli 2011 - 11:08 , zei:
Daar leggen maandag zo’n honderd schoonmakers voor 24 uur het werk neer in de treinen en enkele UWV-kantoren uit protest tegen het pensioenakkoord dat Kamp sloot met de vakcentrales en de werkgeversorganisaties.
Ze pakken het bij de FNV wel gelijk groots aan zeg met de aangekondigde stakingen. Daar zal Kamp van onder de indruk zijn.
Echt last heeft hij er ook niet van, want de goede man gaat ook nog eens op vakantie.
Met vriendelijke groet,
Kanhetbeter.
Kanhetbeter.
Gepost 20 juli 2011 - 09:16
Kan het beter?, op 15 juli 2011 - 11:49 , zei:
Ze pakken het bij de FNV wel gelijk groots aan zeg met de aangekondigde stakingen. Daar zal Kamp van onder de indruk zijn.
Echt last heeft hij er ook niet van, want de goede man gaat ook nog eens op vakantie.
Als ik de FNV was zou ik wachten tot prinsjes dag en dan massaal gaan staken op het binnenhof. Moet je eens opletten hoeveel aandacht dat krijgt.
Ik zie me zelf wel staan met mijn protest bord bij de gouden koets
Dat zal mr Kamp niet zo leuk vinden, en waarschijnlijk de koningin ook niet.
Groeten Paul.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 

Multi quote