Hallo,
Ik wil de volgende situatie voorleggen :
Per 01-10-2011 eindigt mijn ww-uitkering. Mijn leeftijd is 58 jaar. Per 01-10-2011 kom ik dan in aanmerking voor een IOAW uitkering. Mijn partner werkt momenteel 16 uur. Stel zij stopt met werken voor 01-10-2011 wat kunnen dan de consequenties zijn voor mijn uitkering? Kan de gemeente b.v.een strafkorting toepassen?
Met vriendelijke groet,
Stammie
Pagina 1 van 1
Partner Stopt Met Werken
Gepost 08 augustus 2011 - 07:16
stammie, op 07 augustus 2011 - 02:01 , zei:
Per 01-10-2011 eindigt mijn ww-uitkering. Mijn leeftijd is 58 jaar. Per 01-10-2011 kom ik dan in aanmerking voor een IOAW uitkering. Mijn partner werkt momenteel 16 uur. Stel zij stopt met werken voor 01-10-2011 wat kunnen dan de consequenties zijn voor mijn uitkering? Kan de gemeente b.v.een strafkorting toepassen?
Beste Stammie,
Ik neem aan dat je de vraagt stelt voor de Ioaw en niet voor de WW. Voor de Ww-uitkering veranderd er niets, behalve dat jij mogelijk recht hebt op een toeslag, als je inkomen onder het minimumloon is.
Als je vrouw zonder goede reden stopt met haar baan dan kan de gemeente inderdaad een maatregel opleggen. De hoogte van deze maatregel is de Ioaw-uitkering verlagen ter hoogte van het inkomen wat je vrouw met die 16 uur bruto verdiende. Dus als zij 700 euro per maand verdiende dan wordt de Ioaw voor onbepaalde duur (dus definitief) verlaagd met 700 euro per maand. Het is dan wel weer mogelijk om aanvullende bijstand aan te vragen op de Ioaw. Maar dan kijkt de gemeente ook naar vermogen; dus een eigen woning, auto, spaarrekening etc.
mvrg,
Janz
Gepost 08 augustus 2011 - 09:48
Hallo Janz,
Bedankt voor je antwoordt. Het gaat inderdaad over de IOAW. Ik heb nog een vraagje betreffende de IOAW : ik heb gehoord dat de Sociale Dienst bij mensen > 55 jaar een vermogenstoets doen. Volgens hen moet je van je spaargeld dan maximaal 10.000,- 'opmaken' en maximaal 40.000,- van de overwaarde van je eigen huis. Ik ben zelf 58 jaar. Klopt dit ? Per 01-10-2011 eindigt mijn ww-uitkering.
Met vriendelijke groet, Stammie
Bedankt voor je antwoordt. Het gaat inderdaad over de IOAW. Ik heb nog een vraagje betreffende de IOAW : ik heb gehoord dat de Sociale Dienst bij mensen > 55 jaar een vermogenstoets doen. Volgens hen moet je van je spaargeld dan maximaal 10.000,- 'opmaken' en maximaal 40.000,- van de overwaarde van je eigen huis. Ik ben zelf 58 jaar. Klopt dit ? Per 01-10-2011 eindigt mijn ww-uitkering.
Met vriendelijke groet, Stammie
Gepost 08 augustus 2011 - 10:36
stammie, op 08 augustus 2011 - 09:48 , zei:
Beste Stammie,
Dit is een wetsvoorstel die al geruime tijd bij de tweede kamer ligt. Zover is het nog niet.
meer informatie klik op deze link
Mvrg,
Janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote