De Krom: Helft In De Bijstand Kan 'niet' Werken WWNV 2013 Aanscherping WWB
Gepost 05 februari 2012 - 11:43
Ik heb de brief ook gehad en als ik wil weten hoe t er uit gaat zien per 1 juli KAN ik de gegevens mijn gezinsleden meenemen. Dat doe ik dus ook niet. Ik weet zelf wel dat mijn uitkering dan komt te vervallen.
En aangezien er niets anders opzit dan dat mijn zoon uit huis moet krijgen ze die gegevens nu echt niet.
Het is inderdaad een oneerlijk gevecht.
Het gaat er nu om dat je andere woonruimte krijgt waarbij je je uitkering behoudt en nog een beetje fatsoenlijk kunt leven.
Maar er komen ook weer betere tijden. Houd vol.
Gepost 05 februari 2012 - 01:27
eindevanhetleven, op 05 februari 2012 - 04:38 , zei:
Deze discusie zal de mr Kamp en Krom, niet aangaan omdat ze weten dat ze dat gaan verliezen en dat ze zelf ook wel weten dat hun idëeen niet stroken met de werkelijkheid en met de bezuinigingen die ze na moeten komen, opgelegt door het huidige kabinet.
Ik zelf heb ook al diverse issues gehad met de overheid, waar een rechter aan te pas moest komen. Je hebt volledig gelijk als je zegt dat de overheid zelf niet eerlijk speelt en dat je net als de overheid, wilt je winnen, een lange adem moet hebben en helaas dat ik het moet zeggen, je zelf ook moet verlagen tot het niveau van de overheid. De overheid spreekt over normen en waarden, alleen vraag ik me af wat hun normen en waardes zijn?
Het laatste wat ik wil is mijn familie in de problemen brengen, dus dan blijft er weinig keus over.
Dat wilt geen 1 weldenkende burger.
De overheid denkt daar heel anders over.
Aan gezien de overheid deze instelling tegenover de burger heeft, moet de overheid niet verbaast zijn als de burgers zich zelf en hun familie in bescherming gaan nemen en koste wat het kost zal beschermen tegen de overheid en daarmee uiteindelijk de wetgeving volledig naast zich neer zal leggen.
Iets wat zich ondertussen steeds meer in de maatschappij aftekend maar door de overheid genegeert word.
Gepost 05 februari 2012 - 06:36
eindevanhetleven, op 05 februari 2012 - 04:15 , zei:
Ik heb nooit een hele grote vriendenkrig gehad, en was ook vaak maar heel af en toe contact. Hun hadden een druk leven en ik had een druk leven want ik was heel veel bezig met mijn eigen bedrijf, maar ja toen die kapot werd gemaakt door toedoen van de overheid (lang verhaal waar ik niet verder over wil uitwijden hier) toen verwaterde eigenlijk alle contacten steeds meer. En mijn familie wil me graag helpen maar ik weet dat hun mijn kosten er niet bij kunnen hebben en ik wil hun niet in de problemen brengen ondanks dat ik daar niks aan kan doen.
Ik heb donderdag gebeld naar de regionale sociale dienst dat ik een afspraak wilde omdat ik vragen heb over de nieuwe wet. Ze deden eerst heel moeilijk daar over en ik zou vanzelf een uitnodiging krijgen. Ik heb gezegt dat ik gewoon over de nieuwe wet vragen wilde stellen en dat ik dus niet wilde wachten op de uitnodiging waarin ze de *hele familie* uitnodigen.
Na veel moeite werd mij een afspraak toe gezegt, vandaag een envelope gekregen gericht aan mij waarin ik met de rest van de familie word uitgenodigd. Dacht dat ik heel duidelijk was geweest dus maandag zal ik bellen en dan zal ik vragen wat ze niet gesnapt heeft. Zitten ook allerlei formulieren in die ik maar ook die de andere moeten invullen.
Ik vul niks in voor anderen en ik ga ook geen loopjongen voor hun spelen.
Dus als ze mijn familie willen uitnodigen dan sturen ze ze allemaal maar afzonderlijk een brief.
Mocht die vrouw die me de uitnodiging gestuurd heeft me maandag niet goed te woord staan vraag ik naar de baas van het zooitje ongeregeld daar.
Dan wil ik een gesprek met hem/haar.
Oja in die brief stond ook dat ik zelf mijn bijstan kon opheffen als ik dacht dat ik er na 1 juli geen recht meer op heb.
Kijk mijn leven boeit me niet meer maar ben ook niet van plan om als mak lammetje me naar de slachtbank te laten leiden.
Ik heb niks meer te verliezen, want ben al geestelijk kapot gemaakt door de overheid. Vind het niet erg om dood te gaan, maar dan wel voor de goede zaak.
Ze hebben helemaal het recht niet om gegevens op te vragen van alle gezinsleden. En dit: "Oja in die brief stond ook dat ik zelf mijn bijstan kon opheffen als ik dacht dat ik er na 1 juli geen recht meer op heb." is ronduit schandalig natuurlijk.
Ze proberen ook hier nu al de uitkering van mijn dochter in te houden, en dan hebben ze straks een deurwaarder aan hun broek hangen. Ze hebben zich aan de wet te houden.
De heer Roemer (andere post van je) zou jou vast wel willen spreken. Jouw verhaal kan sowieso naar Karabulut.
Gepost 05 februari 2012 - 08:33
Duppie, op 04 februari 2012 - 11:39 , zei:
Ik wil jullie ook nogmaals op deze petitie wijzen:
http://axci.nl/index.php?petitie=18850
Ik heb contact met de initiatiefneemsters. Zij hebben ook contact met Karabulut van de SP. Karabulut en wellicht ook Roemer komen daar verderop in de maand op bezoek. Ook verzamelt de SP verhalen van mensen die door deze nieuwe wet in de problemen komen. Deze verhalen zijn door te sturen aan:
meldytjuh@hotmail.com (mailadres staat ook onderaan de petitie)
Mailadres staat ook onderaan de petitie.
Ik zou zeggen: stop met praten en kom in actie.
Je kunt ook mij een berichtje sturen dan zorg ik wel dat het er komt.
Mijn krabbel hebben ze.
Met emile wil ik wel eens babbelen over dit onderwerp.
Gepost 05 februari 2012 - 08:53
Van Kamp of de Krom vind ik zelfs geen emailadres!
Duppie, op 05 februari 2012 - 06:36 , zei:
Ze proberen ook hier nu al de uitkering van mijn dochter in te houden, en dan hebben ze straks een deurwaarder aan hun broek hangen. Ze hebben zich aan de wet te houden.
De heer Roemer (andere post van je) zou jou vast wel willen spreken. Jouw verhaal kan sowieso naar Karabulut.
#46 Gast_eindevanhetleven_*
Gepost 21 februari 2012 - 12:38
mummie, op 05 februari 2012 - 08:53 , zei:
Ach denk dat mevr Karabulut ook niks verandert
#47 Gast_eindevanhetleven_*
Gepost 21 februari 2012 - 12:38
mummie, op 05 februari 2012 - 08:53 , zei:
Ach denk dat mevr Karabulut ook niks verandert
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Wat Gaat Er Veranderen Door De Wet Werken Naar Vermogen (Wwnv)
- Wet Werken naar vermogen WWNV
- Wajong + Verwijtbaar Werkloos ←

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote