Zoals de CG raad al zelf aan geeft:
De bezuiniging op de koepels lijkt een poging om belangrijke criticasters van overheidsbeleid monddood te maken.
De CG-Raad wijst bijvoorbeeld al enkele jaren op de voortdurende inkomensachteruitgang voor chronisch zieken en gehandicapten en op de verschraling van de gezondheidszorg. En recent nog verzette de CG-Raad zich luidkeels tegen de plannen van dit kabinet om honderden miljoenen te korten op de Wajong en sociale werkplaatsen. Deze kritiek vindt in de media en in de Kamer vaak veel weerklank en leidt ook regelmatig tot aanpassing van beleid.
Kritiek door de burger, en zeker als deze ook nog eens het ongelijk van de minister aantoont, word door de overheid op alle mogelijke manieren genegeerd, verwijderd, monddood gemaakt, noem maar op.
Het beleid word namelijk niet meer gemaakt door politici, maar door accountants en bedrijven. Burgers zijn nummers en kostenposten geworden en die kostenposten moeten volgens de regering, finaal geëlimineerd worden in het kader van bezuinigen, te beginnen bij de normale burger en zeker bij de minima en daar word heel wat propaganda gebruikt, bv dat de uitkerings gerechtigden het te goed zouden hebben en dat zij alleen maar frauderen. Dit om meer draagvlak te krijgen om hun, ik durf wel te zeggen, mens onterende plannen door te drukken.
Wat de regering gemakshalve vergeet is dat de normale burgers, die het werk verzet hebben, Nederland groot gemaakt hebben. Die zelfde burgers worden nu langzaam aan onderdrukt en tot slaaf gemaakt, te beginnen bij de minima. Ik kan rustig stellen dat onze overheid niet leert van de gevolgen als men de burger meer en meer onderdrukt en zijn/haar bestaan onzeker maakt. we hoeven maar even naar het nieuws bericht te kijken.
Is dat de richting of toekomst die deze regering voor ogen heeft? Eerlijk gezegd, volgens mij boeit hun dat niet, zolang zij maar hun prestige projecten houden, hun eigen zakken kunnen vullen en miljarden naar het buitenland sturen om op die manier het beste jongetje van de klas te kunnen zijn.
Groeten Paul.