Ik heb even een vraagje. Ben al jaren afgekeurd en zit ook in de WIA.
Hoe zit dat als je wat wil bijverdienen. Ik heb het over evt 100,00 per maand. Gaat dat ten koste van je uitkering?
En hoe dien je dat in? Hoe ga je te werk? En stel dat je de ene maand dat wel verdiend en de andere maand niets?
Ik heb wel gehoord over de constructie als je 1000 bij je werkgever verdiende en nu is je uitkering 750,00 dan mag je tot 100,00
bijverdienen ,maar gebeurt er niets met je uitkering.
Kan iemand me helpen en duidelijke antwoorden hierin geven.
Pagina 1 van 1
Wao En Bijverdienen wat is wijsheid
Gepost 05 september 2011 - 09:25
Ze gaan een deel van wat je verdient inhouden op je uitkering, maar niet het hele bedrag. Dus totaal uitkering plus inkomsten heb je ietsje meer als je werkt. Ze houden dacht ik 70% in van wat je bijverdient. Dus als je 100 euro verdient heb je 30 euro per maand extra voor jezelf. De rest lever je in.
Als je langere tijd meer verdient dan wat ze dachten dat je zou kunnen, gaan ze je herkeuren en/of je uitkering herzien. Bij de WAO is dat geloof ik na een jaar werken, maar voor de WIA weet ik dat niet zeker. Hopelijk weet iemand anders dat die mee leest.
Je moet altijd het opgeven. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar ik zou hier beginnen met lezen: http://www.uwv.nl/wi...sten/index.aspx
Als je langere tijd meer verdient dan wat ze dachten dat je zou kunnen, gaan ze je herkeuren en/of je uitkering herzien. Bij de WAO is dat geloof ik na een jaar werken, maar voor de WIA weet ik dat niet zeker. Hopelijk weet iemand anders dat die mee leest.
Je moet altijd het opgeven. Hoe dat precies gaat weet ik niet, maar ik zou hier beginnen met lezen: http://www.uwv.nl/wi...sten/index.aspx
Gepost 05 september 2011 - 03:10
p.s. Toen ik bovenstaande schreef had ik hier nog niet aan gedacht: het hangt er ook vanaf welke WIA-uitkering je precies krijgt. Als het een vervolguitkering is, is het misschien anders. En waarschijnlijk maakt het ook nog uit of je een toeslag krijgt tot sociaal minimum. Mogelijk ben je dan je volle 100 euro weer kwijt omdat dat deel van de toeslag dan vervalt.
#5 Gast_toon_*
Gepost 27 januari 2012 - 02:40
duo penotti, op 05 september 2011 - 08:37 , zei:
Ik heb even een vraagje. Ben al jaren afgekeurd en zit ook in de WIA.
Hoe zit dat als je wat wil bijverdienen. Ik heb het over evt 100,00 per maand. Gaat dat ten koste van je uitkering?
En hoe dien je dat in? Hoe ga je te werk? En stel dat je de ene maand dat wel verdiend en de andere maand niets?
Ik heb wel gehoord over de constructie als je 1000 bij je werkgever verdiende en nu is je uitkering 750,00 dan mag je tot 100,00
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote