heej ik had een vraag heb al de rest van de topic doorzocht en kan toch niet echt iets vinden dat op mijn leefsituatie past en of ik in aanmerking kom voor een wij uitkering.
ik ben 19 jaar en heb een baan van 24 uur en ik ga 1 dag in de week naar school voor een MBO opleiding.
nu ben ik nog thuiswonend maar wil ik graag uit huis maar ik verdien maar 460 euro in de maand en dat is in mijn plaats niet te doen om iets te huren want je hebt al 500 tot 600 euro nodig met de vaste lasten erbij in.
nu kreeg ik dus te horen dat er een wij uitkering bestond maar ik vraag mij af of ik hier dus voor in aanmerking kom.
en hoeveel dat dan is omdat ik overal lees dat ze je tegemoetkomen met een werk en leer aanbod maar ik werk en leer al namelijk maar verdien gewoon niet genoeg om op mezelf te kunnen gaan wonen en ook nog eten en zorgverzekering te kunnen betalen.
ik hoop graag hier een antwoord op te krijgen en als die wij uitkering niet bij mij past wat er dan wel is waar ik mij zou kunnen inschrijven.
met vriendelijke groet,
celine koppe
Pagina 1 van 1
Aanmerking Voor Wij Uitkering
Gepost 05 september 2011 - 03:16
Beste Celine,
De inkomensvoorziening van de WIJ bedraagt in jouw geval € 228,04 per maand inclusief vakantiegeld, zodat jij niet voor een aanvulling in aanmerking kunt komen.
Jouw ouders zijn juridisch gezien onderhoudsplichting voor jou tot je 21 jaar. Dus als zij jou een bijdrage willen geven bovenop jouw loon zou je misschien genoeg inkomen hebben om zelfstandig te kunnen wonen?
Waar je je wel zou kunnen inschrijven zou ik niet weten. Het voert een beetje te ver om alle verhuurders van kamers/woningen hier te noemen ;-)
mvrg
Janz
De inkomensvoorziening van de WIJ bedraagt in jouw geval € 228,04 per maand inclusief vakantiegeld, zodat jij niet voor een aanvulling in aanmerking kunt komen.
Jouw ouders zijn juridisch gezien onderhoudsplichting voor jou tot je 21 jaar. Dus als zij jou een bijdrage willen geven bovenop jouw loon zou je misschien genoeg inkomen hebben om zelfstandig te kunnen wonen?
Waar je je wel zou kunnen inschrijven zou ik niet weten. Het voert een beetje te ver om alle verhuurders van kamers/woningen hier te noemen ;-)
mvrg
Janz
#3 Gast_Komp u ter hulp_*
Gepost 10 september 2011 - 10:09
Een wij uitkering is tot je 21e die € 228,04 per maand
Vanaf 21 jaar is het een "normale" bijstandsuitkering.
Huurtoeslag
Ben je jonger dan 23 jaar, dan geldt een maximum huurbedrag van € 348,99 per maand. Als je niet meer dan dit bedrag aan huur betaalt, en als je niet meer verdient dan € 20.975 (bij alleenstaanden) of € 28.475 (als je samenwoont), dan heb je recht op huurtoeslag.
http://www.komp-u-te...j/voortgang.htm
Vanaf 21 jaar is het een "normale" bijstandsuitkering.
Huurtoeslag
Ben je jonger dan 23 jaar, dan geldt een maximum huurbedrag van € 348,99 per maand. Als je niet meer dan dit bedrag aan huur betaalt, en als je niet meer verdient dan € 20.975 (bij alleenstaanden) of € 28.475 (als je samenwoont), dan heb je recht op huurtoeslag.
http://www.komp-u-te...j/voortgang.htm
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe
Multi quote