Vraag van een vrijwilliger:
Beschikking WWB. Een echtpaar heeft een WWB uitkering van 1319,85 per maand met een verlaging van 15% omdat zij de noodzakelijke kosten van het bestaan kunnen delen met meer dan een ander die in dezelfde woning zijn hoofdverblijf heeft (art. 20 t/m 26 WWB en "Verordening toeslagen en verlagingen algemene bijstand 2004") Op de uitkering vindt een verrekening plaats in verband met de inkomsten (art 31 WWB)
2 zoons staan ingeschreven bij het echtpaar waarvan de 21 jarige studeert, krijgt stufi 381 per maand.
De andere zoon van 27 is werkloos, krijgt geen uitkering.
Beide zoons kunnen dus nul komma nul bijdragen is mijn mening. De stufi is bedoeld voor studiedoeleinden en niet voor levensonderhoud
De andere zoon kan ook niets inbrengen.
Kan ik bezwaar aantekenen tegen deze beschikking? Of is het bovenstaande wel juist?
heeft dit echtpaar eventueel recht op bijzondere bijstand? Zij kunnen de lasten niet meer dragen en de schulden worden steeds hoger.
Met vriendelijke groet,
F.H. Verhulst
Pagina 1 van 1
Wwb En Verlaging
Gepost 10 oktober 2011 - 09:18
FVe, op 10 oktober 2011 - 02:36 , zei:
2 zoons staan ingeschreven bij het echtpaar waarvan de 21 jarige studeert, krijgt stufi 381 per maand.
Beide zoons kunnen dus nul komma nul bijdragen is mijn mening. De stufi is bedoeld voor studiedoeleinden en niet voor levensonderhoud
Beste F.H. Verhulst,
Als de ene zoon aleen stufi heeft dan klopt het dat hij niet als medebewoner kan worden aangemerkt. Maar blijft over de zoon van 27 jaar. Hij heeft recht op bijstand (nog wel). Dat hij dit niet heeft of niet wil aanvragen is zijn keus. Dit betekend niet dat de persoon dan maar buiten beschouwing kan blijven. Wie weet heeft hij immers wel zwarte inkomsten. Tegenwoordig kan niemand immers leven zonder inkomen en als de ouders schulden hebben kunnen zij ook niet met droge ogen vertellen dat zij hem onderhouden. De ouders moeten hun zoon de keus geven, of bijstand aanvragen, of vertrekken. Doen ze geen van beiden dan blijft de juridische situatie zoals die is en helpt hiertegen ook geen bezwaarschrift.
mvrg
Janz
Gepost 04 januari 2012 - 10:57
shellbee, op 04 januari 2012 - 05:00 , zei:
Als ik die gast van 27 was zou ik mooi werkeloos blijven of uit huis gaan.
Als ik die gast van 27 was en een beetje respect had voor mijn ouders, dan ging ik snel werk zoeken en het huis uit om ze niet in de problemen te brengen.
Maar zonder inkomsten word dat een moeilijk verhaal vrees ik.
Groeten Paul.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote