Wij, wethouders werk en inkomen van CDA en VVD roepen in het bijzonder de coalitiefracties in de Tweede Kamer op om morgen verantwoord te stemmen over dit wetsvoorstel. Wij willen onze inwoners niet in de kou laten staan en eerlijk de koek verdelen.
Huib van Olden (CDA), wethouder Den Bosch
Jan van Marle (CDA), wethouder Almelo
Gert Boeve (CDA), wethouder Amersfoort
Milène Junius (CDA), wethouder Delft
Ricardo Offermans (VVD), wethouder Meerssen
Myra Koomen (CDA), wethouder Enschede
Marja
Pagina 1 van 1
Wethouders Cda En Vvd: 'stem Voor Broodnodige Correcties Op Bijsta
Gepost 11 oktober 2011 - 08:49
SZwerk, op 11 oktober 2011 - 08:32 , zei:
[font=Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wij, wethouders werk en inkomen van CDA en VVD roepen in het bijzonder de coalitiefracties in de Tweede Kamer op om morgen verantwoord te stemmen over dit wetsvoorstel. Wij willen onze inwoners niet in de kou laten staan en eerlijk de koek verdelen.
Ik zou willen vragen om de nieuwe WWNV naar de prullebak te verwijzen en eerst eens echt een evaluatie en onderzoek te doen naar de echte gevolgen van de WWNV en de huishoudtoets voor de uitkerings gerechtigden, praat daarvoor ook eens met uitkerings gerechtigden, en waar de meeste geld verspilt word. (hint: re-integratie, werk en diensten bedrijven en ik kan nog een hele waslijst er aan toevoegen)
mijn dank is groot als de WWNV in de huidige vorm naar de prullebak verwezen word. De hele WWNV is niet meer dan een verkapte bezuinigings operatie waarbij de echte geldverslinders, zoals de werk, re-integratie en andere diensten bedrijven, niet worden aangepakt, sterker nog, die blijven alweer buiten schot, terwijl allang bekent is dat ze geen resultaat opleveren en heel veel geld kosten.
Ik heb geen moeite dat er strenge regels opgelegt worden voor het krijgen van een uitkering, mits de regering dan ook zorgt dat er genoeg betaalde banen bij komen en niet de arbeids markt ontwricht door nog meer buitenlanders hier naar toe te halen en uitkerings gerechtigden als een nieuwe goedkope arbeids krachten, verplicht te werk te stellen.
Groeten Paul.
Gepost 11 oktober 2011 - 10:04
Ik ben van mening dat dit een vrij kort lijstje is al is de oproep goed bedoeld. En inderdaad moet er 'verantwoord' gestemd worden want de gevolgen van het aannemen van de WWNV zullen enorm zijn en de kloof tussen armoede en rijkdom zal hierdoor verder toenemen.
Eigenlijk wil je hierover niet eens meer schrijven want de verdeeldheid in Nederland is enorm toegenomen de laatste jaren. Het feit alleen al dat de politiek denkt dat je als de mensen hun inkomen verlaagd of ontneemt, dat alles wel goed komt en hiermee de werkloosheid wordt opgelost. Maar vele zullen trachten de werkzoekende een poot uit te draaien door een lager loon aan te bieden wat altijd hoger is dan hun uitkeringssituatie maar niet gelijk is aan het minimumloon. Wetten zijn namelijk niet voor niks ontwikkeld in de afgelopen jaren om de rechten van de mens te beschermen tegen dit soort werkgevers. De overheid, en vooral de VVD en het CDA, hebben hier maling aan. Het is tevens een ongelijke start want vele hebben de afgelopen jaren al een achterstand opgelopen door de vernederingen vanuit de politiek dat zij profiteurs zijn van de sociale voorzieningen.
Als ik al naar mijzelf kijk, zo positief als ik voorheen was, maar nu door de veranderde houding van deze overheid, mijn respect nu voor deze overheid aanzienlijk is afgenomen. De politiek is niet eens een ver van mijn bed show, maar de politiek is nog eens een tegenstander geworden die wetten maakt waardoor je sneller in de bijstand komt. Een overheid die in een al falende samenleving ook nog even een bevolkingsgroep aanpakt die zich niet eens weerbaar kan opstellen. Dat moeten anderen doen voor hun zoals de genoemde wethouders in een lijst van namen die echt tekort is.
Eigenlijk wil je hierover niet eens meer schrijven want de verdeeldheid in Nederland is enorm toegenomen de laatste jaren. Het feit alleen al dat de politiek denkt dat je als de mensen hun inkomen verlaagd of ontneemt, dat alles wel goed komt en hiermee de werkloosheid wordt opgelost. Maar vele zullen trachten de werkzoekende een poot uit te draaien door een lager loon aan te bieden wat altijd hoger is dan hun uitkeringssituatie maar niet gelijk is aan het minimumloon. Wetten zijn namelijk niet voor niks ontwikkeld in de afgelopen jaren om de rechten van de mens te beschermen tegen dit soort werkgevers. De overheid, en vooral de VVD en het CDA, hebben hier maling aan. Het is tevens een ongelijke start want vele hebben de afgelopen jaren al een achterstand opgelopen door de vernederingen vanuit de politiek dat zij profiteurs zijn van de sociale voorzieningen.
Als ik al naar mijzelf kijk, zo positief als ik voorheen was, maar nu door de veranderde houding van deze overheid, mijn respect nu voor deze overheid aanzienlijk is afgenomen. De politiek is niet eens een ver van mijn bed show, maar de politiek is nog eens een tegenstander geworden die wetten maakt waardoor je sneller in de bijstand komt. Een overheid die in een al falende samenleving ook nog even een bevolkingsgroep aanpakt die zich niet eens weerbaar kan opstellen. Dat moeten anderen doen voor hun zoals de genoemde wethouders in een lijst van namen die echt tekort is.
Met vriendelijke groet,
Kanhetbeter.
Kanhetbeter.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → ''massa-Immigratie' Kwam Van Rechts'
- Media over sociale zekerheid
- Geen Kerstpakket Voor Minima Gemert-Bakel ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help