Gekort Op Uitkering Gekort op uitkering
Gepost 13 oktober 2011 - 11:41
Ik heb een vraagje over bijstandsuitkering ik verdien namelijk 1000 netto en ben 22 jaar en woon nog bij me ouders en me vader krijgt 1000 netto van uitkering
word hij gekort op ze uitkering of mag ik gewoon 1000 euro verdienen??
wachtend op antwoord
Gepost 13 oktober 2011 - 07:41
U verdient 1000 euro en deze 1000 euro word dadelijk verrekend met de uitkering van je vader totdat er 1 minimum loon (netto) overblijft voor het hele gezin. als ik het goed heb is het netto minimum loon €1.241,37 netto. Dat is het bedrag waar dadelijk de hele familie van moet leven. Laat ik uitgaan dat jullie met zijn 3e zijn, dan is dat € 413,79 per persoon. daar gaat dan eerst nog de wettelijke verplichte zieken kosten verzekering vanaf, dus hou je ongeveer €280,- tot €300,- per persoon van over. Daar moet ook nog eten en drinken, de huisvestings kosten en andere kosten vanaf.
Je ziet, de rest van het gezin word zodadelijk bestraft als er iemand in het een uitkering heeft of in de bijstand beland.
Je kunt 3 dingen doen, de gezin situatie blijft zoals deze nu is en dan kom je in de situatie terecht die ik hier boven beschreven heb.
2: Je gaat het huis uit om op die manier je ouders te redden van de finaciéele ondergang.
3: Je vader gaat het criminele pad op en geeft de uitkering op.
Nu weet ik nog wel enkele oplossingen, maar ik ga de sociale diensten en de politiek niet wakker maken.
Gepost 13 oktober 2011 - 09:21
Paul., op 13 oktober 2011 - 07:41 , zei:
Nu weet ik nog wel enkele oplossingen, maar ik ga de sociale diensten en de politiek niet wakker maken.
Het gaat om bloedverwanten in de eerste graad. Als de buren ook in de bijstand zitten en ook kinderen hebben kan er wellicht een deal gemaakt worden. De kinderen verhuizen naar de buren. Dan is er niets aan de hand.....
Geloof me, veel gemeenten vinden dit ook een wijziging waar ze niet blij mee zijn!
mvrg,
Janz
Gepost 13 oktober 2011 - 10:05
Janz, op 13 oktober 2011 - 09:21 , zei:
Geloof me, veel gemeenten vinden dit ook een wijziging waar ze niet blij mee zijn!
mvrg,
Janz
Dat geloof ik graag. Dit soort wetten werken fraude juist in de hand. De burger heeft gewoon geen keus. En uiteindelijk kosten deze wetten meer dan dat ze moeten opbrengen, maar deze verliezen worden bij de gemeentes neergelegt en uiteindelijk zal ook de werkende burger, via de lokale belastingen, hiervoor opdraaien.
Ik bedacht me net nog een manier om legaal onder deze maatregel uit te komen. De wet gaat uit dat je met een gezin in 1 huis woont, maar wat als je het huis deelt met een aparte ingang en A en B op de deur? Of je gaat in het tuinhuisje "wonen"?
Ik ga me morgen eens bezinnen op meer legale manieren om onder deze wettten uit te komen.
Gepost 14 oktober 2011 - 07:54
Gepost 14 oktober 2011 - 09:17
Janz, op 13 oktober 2011 - 09:21 , zei:
mvrg,
Janz
Men zou nu kunnen besluiten om :
A: Niet te gaan handhaven maar te gaan gedogen onder het mom van bezuinigingen op ambtenaren.
B: Goed te gaan adviseren hoe deze maatregel te ontduiken.
C: Een landelijke databank op te zetten voor het uitruilen van kinderen.
Kanhetbeter.
Gepost 14 oktober 2011 - 08:58
Kan het beter?, op 14 oktober 2011 - 09:17 , zei:
A: Niet te gaan handhaven maar te gaan gedogen onder het mom van bezuinigingen op ambtenaren.
B: Goed te gaan adviseren hoe deze maatregel te ontduiken.
C: Een landelijke databank op te zetten voor het uitruilen van kinderen.
Ruilhandel in kinderen
Misschien grof, maar het is wel werkelijkheid aan het worden.
Gepost 15 oktober 2011 - 11:29
Keep smiling
#10 Gast_Gast_*
Gepost 11 november 2011 - 04:49
ik wwb mijn zoon wajong werkt bij sociale werkplaats
ik heb geen geld om zijn ziekenfons te betalen enz ik heb nog twee kinderen die ik onderhouden moet
waar laat ik in godsnaam mijn verstandelijke zoon bij grof vuil of zo?
hij betaalt nu zijn eigen kosten
groetjes een moeder die het niet meer ziet zitten
#11 Gast_anna_*
Gepost 21 december 2011 - 10:32
Paul., op 13 oktober 2011 - 07:41 , zei:
U verdient 1000 euro en deze 1000 euro word dadelijk verrekend met de uitkering van je vader totdat er 1 minimum loon (netto) overblijft voor het hele gezin. als ik het goed heb is het netto minimum loon €1.241,37 netto. Dat is het bedrag waar dadelijk de hele familie van moet leven. Laat ik uitgaan dat jullie met zijn 3e zijn, dan is dat € 413,79 per persoon. daar gaat dan eerst nog de wettelijke verplichte zieken kosten verzekering vanaf, dus hou je ongeveer €280,- tot €300,- per persoon van over. Daar moet ook nog eten en drinken, de huisvestings kosten en andere kosten vanaf.
Je ziet, de rest van het gezin word zodadelijk bestraft als er iemand in het een uitkering heeft of in de bijstand beland.
Je kunt 3 dingen doen, de gezin situatie blijft zoals deze nu is en dan kom je in de situatie terecht die ik hier boven beschreven heb.
2: Je gaat het huis uit om op die manier je ouders te redden van de finaciéele ondergang.
3: Je vader gaat het criminele pad op en geeft de uitkering op.
Gepost 21 februari 2012 - 01:18
Als ik een eigen huisje kan vinden dan kan ik huur toeslag krijgen en als de woonlasten erg hoog zijn kan ik ook nog 20% extra krijgen geloof ik. Dus komt er op neer dat het geen bezuiniging word maar een extra kosten post.
Bovendien zal het de economie ook nadelig beinvloeden als mensen namelijk geen geld meer hebben kunnen ze ook niks uitgeven.
Zo zullen er mensen zijn die geisoleerd raken doordat ze geen sociaal leven meer kunnen betalen.
Maar betekend ook dus dat er geldstromen weg gaan vallen. Er zullen verenigingen gaan komen met een terugval in de leden waardoor ze of meer subsidie moeten hebben of die ten onder gaan. Minder geldstromen betekend teruggan in de economie dus de spiraal zal steeds harder neerwaarts gaan door deze maatregel
#14 Gast_Peter_*
Gepost 26 april 2012 - 09:39
Maestro, op 26 april 2012 - 09:03 , zei:
Moeten we dan alsnog inlveren?
als jouw uitkering een wwb -uitkering is raak je die helemaal kwijt zoals het er nu voor staat ,tenzij jij of 1 van je ouders een awbz indicatie voor minimaal 10 uur zorg hebt
Gepost 26 april 2012 - 10:45
Peter, op 26 april 2012 - 09:39 , zei:
Hier komen wij later op terug aangezien alles afhankelijk is van de stemming over het akkoord vanavond in de Tweede kamer.
Kanhetbeter.
#16 Gast_Peter_*
Gepost 26 april 2012 - 10:58
Kan het beter?, op 26 april 2012 - 10:45 , zei:
wat ik uit het debat heb kunnen opmaken komt er een correctie op de huishoudtoets die zou inhouden dat het inkomen van meerderjarige kinderen niet wordt gekort op de wwb -uitkering van de ouder(s)
RTLnieuws.nl meld ook dat de bezuiniging voor de eigen bijdrage in de geestelijke gezondheidszorg in te voeren wordt teruggedraaid ;maar hierover zij Roemer ook dat het slechts gedeeltelijk was
we moet zoizo afwachten
#17 Gast_Maestro_*
Gepost 27 april 2012 - 06:02
En hoe bedoelen jullie dat er een correctie komt?Ze hebben gisteren toch de definitieve begroting bij Europa ingediend?Daarin staat toch hoe ze gaan bezuinigen om op die 3% te komen/blijven?
Of komt er toch deze verandering in deze wet die in mijn geval ingaat vanaf 1 juli 2012?
#20 Gast_Gast_*
Gepost 27 april 2012 - 10:35
Paul,ik zou vandaag op afspraak gaan op het stadhuis om de wwb zeg maar opnieuw aan te vragen in verband met die wet.
Maar mijn vader is vanochtend vanuit het stadhuis gebeld met de mededeling dat de afspraak niet doorgaat.
Dus waarschijnlijk is die wet nu al helemaal van tafel.En wordt er dus niet gewacht tot 2013.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Huisbezoek Nieuws
- Huishoud inkomens toets
- 'AndrĂ©e Van Es' Verlangt Van Het Demissionaire Kabinet ←

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe
Multi quote