Zoals jullie misschien gelezen hebben in een ander topic, heb ik WWB aangevraagd in Zaanstad deze maand en ben ik mogelijk volgende maand verhuisd naar Leeuwarden. Door een vervelende thuissituatie kan het zijn dat ik tussentijds noodgedwongen bij m'n oma moet logeren, maar zij woont in Friesland (niet Leeuwarden), en dus is dat een andere gemeente. Nou is er een regel dat je 4 weken vakantie mag hebben ofzo. Dit zou uiteraard geen vakantie zijn, maar enkel logeren uit noodzaak (weet nog niet of het ook zo ver komt). Uiteraard kan het zijn dat ik dit aan m'n huidige gemeente moet doorgeven. En dan vraag ik mij af hoe het in dit geval met m'n uitkering zit in de logeer-periode (misschien 1, 2 of 3 weken). Word ik gekort op m'n uitkering, terwijl m'n moeder wilt dat ik bij oma ga logeren (ik moet uiteraard wel nog op gesprek(ken) komen hier voor de WWB-aanvraag)? Ik kan toch moeilijk voor die korte tijd in een andere woonplaats ook nog een uitkering aanvragen, dat zouden wel 3 aanvragen binnen 2 maanden kunnen worden!
Pagina 1 van 1
Wwb En Logeren Buiten De Gemeente
Gepost 16 november 2011 - 10:25
Moeilijke zaak. Zeker met die thuis problemen.
Als jij op vakantie wilt gaan dan moet je dit kenbaar maken bij de SD van jou gemeente en je zult dan ook moeten gaan aangeven waar je heen gaat en de duur. Afhankelijk van de gemeente zullen er nog meer eisen gesteld kunnen worden, maar dat kun je navragen bij de SD van jou gemeente.
Als jij op vakantie wilt gaan dan moet je dit kenbaar maken bij de SD van jou gemeente en je zult dan ook moeten gaan aangeven waar je heen gaat en de duur. Afhankelijk van de gemeente zullen er nog meer eisen gesteld kunnen worden, maar dat kun je navragen bij de SD van jou gemeente.
Groeten Paul.
Gepost 17 november 2011 - 01:10
Inderdaad moeilijk 
En het is geen vakantie (misschien verwar je dit met dat ik naar India wou). Daarbij is het de vraag of het bij m'n oma zo makkelijk zal gaan. Ik weet dat we er nogal verschillende denkwijzes op nahouden en ik heb een aantal jaren geleden eens eerder bij haar gelogeerd bij moeilijke thuisomstandigheden.
En het is geen vakantie (misschien verwar je dit met dat ik naar India wou). Daarbij is het de vraag of het bij m'n oma zo makkelijk zal gaan. Ik weet dat we er nogal verschillende denkwijzes op nahouden en ik heb een aantal jaren geleden eens eerder bij haar gelogeerd bij moeilijke thuisomstandigheden.
Gepost 17 november 2011 - 03:27
Olga,
Het word erg verwardend, je zei:
Ik lees het als , je gaat uit logeren en wilt daar de vakantie periode voor gebruiken om er op die manier voor te zorgen dat je niet bij 3 gemeentes een uitkerings aanvraag hebt lopen.
Zie ik dat correct? Uit logeren kan gezien worden als vakantie en dan is mijn reactie geldig, maar als je de verkeerde SD medewerker voor je hebt en jij verteld dat je daar gaat logeren vanwege de thuis situatie, kan de sd medewerker dit ook misschien zien als tijdelijk samenwonen aangezien de "logeer partij" plaats vind in een andere gemeente. De sd medewerker zou kunnen besluiten om de uitkering te beeindigen en dan zou je in de gemeente van je oma, een nieuwe uitkering aan moeten vragen of de 4 weken zonder inkomsten moeten proberen te overbruggen.
Hoe dan ook, een erg vervelende situatie en ik hoop voor je dat het niet zo ver komt.
Nou is er een regel dat je 4 weken vakantie mag hebben ofzo. Dit zou uiteraard geen vakantie zijn, maar enkel logeren uit noodzaak (weet nog niet of het ook zo ver komt).
Ik lees het als , je gaat uit logeren en wilt daar de vakantie periode voor gebruiken om er op die manier voor te zorgen dat je niet bij 3 gemeentes een uitkerings aanvraag hebt lopen.
Zie ik dat correct? Uit logeren kan gezien worden als vakantie en dan is mijn reactie geldig, maar als je de verkeerde SD medewerker voor je hebt en jij verteld dat je daar gaat logeren vanwege de thuis situatie, kan de sd medewerker dit ook misschien zien als tijdelijk samenwonen aangezien de "logeer partij" plaats vind in een andere gemeente. De sd medewerker zou kunnen besluiten om de uitkering te beeindigen en dan zou je in de gemeente van je oma, een nieuwe uitkering aan moeten vragen of de 4 weken zonder inkomsten moeten proberen te overbruggen.
Hoe dan ook, een erg vervelende situatie en ik hoop voor je dat het niet zo ver komt.
Groeten Paul.
Gepost 18 december 2011 - 08:19
Paul., op 17 november 2011 - 03:27 , zei:
Olga,
Het logeren is inmiddels van de baan. Ik ben wel geweest (niet zo lang) en het ziet er niet direct naar uit dat het nog een probleem gaat worden met de uitkering.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Bijstandsuitkering En Verhuizen Naar Andere Gemeente Of Buitenland
- Vragenforum WWB Bijstand
- Wwb En Tijdelijk Werk ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help