Gaat de huishoudinkomenstoets, die in 2012 voor de WBB ingaat, ook gelden voor de IOAW?
Pagina 1 van 1
Wijzigingen Ioaw 2012 huishoudinkomenstoets
Gepost 21 november 2011 - 09:48
Als mr Kamp zijn zin krijgt, valt straks ook de IOAW, net zoals de Wajong en andere uitkeringen, onder de huishoudtoets.
Wist je trouwens dat (gemeten eind juni 2011) er 40 duizend bijstandsuitkeringen naar 65-plushuishoudens gaan? Ik wil wel eens weten wat het effect van de huishoud toets op hen gaat worden.
Wist je trouwens dat (gemeten eind juni 2011) er 40 duizend bijstandsuitkeringen naar 65-plushuishoudens gaan? Ik wil wel eens weten wat het effect van de huishoud toets op hen gaat worden.
Groeten Paul.
Gepost 22 november 2011 - 11:45
Bert2, op 21 november 2011 - 01:25 , zei:
Gaat de huishoudinkomenstoets, die in 2012 voor de WBB ingaat, ook gelden voor de IOAW?
Nee, niet voor de Ioaw. Maar als er bij een echtpaar met IOAW een kind inwoont die bijstand ontvangt dan verliest die zijn bijstandsuitkering. (in het geval de plannen doorgaan)
mvrg,
Janz
#5 Gast_shane_*
Gepost 10 december 2011 - 04:53
Hallo,
Vraag als je kinderen meerderjarig zijn en beiden werken en inwonend zijn en hebben samen meer dan het minium loon heb je dan nog steeds recht op de ioaw
ook als je deze in 2012 nog moet aanvragen of geld dan huishoudinkomenstoets die in 2012 voor de WBB ingaat, ook voor de IOAW?
Vraag als je kinderen meerderjarig zijn en beiden werken en inwonend zijn en hebben samen meer dan het minium loon heb je dan nog steeds recht op de ioaw
ook als je deze in 2012 nog moet aanvragen of geld dan huishoudinkomenstoets die in 2012 voor de WBB ingaat, ook voor de IOAW?
#6 Gast_Geert_*
Gepost 24 december 2011 - 08:56
shane, op 10 december 2011 - 04:53 , zei:
Hallo,
Interessante vraag te meer omdat mijn reitegratiecoach mij afgelopen week adviseerde allert te zijn op dit gegeven ten aanzien van onze twee nog thuis wonende studerende kinderen met een (bij)baantje!!!
Hij insinueerde in de richting van veranderingen ingaande juni of july 2012!!
Grtz Geert
Gepost 24 december 2011 - 10:17
Geert, op 24 december 2011 - 08:56 , zei:
Interessante vraag te meer omdat mijn reitegratiecoach mij afgelopen week adviseerde allert te zijn op dit gegeven ten aanzien van onze twee nog thuis wonende studerende kinderen met een (bij)baantje!!!
Grtz Geert
Grtz Geert
Als u nu een IOAW uitkering heeft verander er nog niks, tenminste, ik kan er niks over terug vinden. De huishoudinkomenstoets geldt nu nog alleen voor de WWB en de Wajong.
Groeten Paul.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote