Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto

Speeddate Wat Een Flauwekul

237 reacties op dit onderwerp

#1 regeltjes

regeltjes

Schrijvend lid

• Leden
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 06 december 2011 - 12:17

Gisteren een speeddate gehad. Die uitzendbureau snappen ook waarvoor je komt, 3 krabbelen en je kunt weer gaan !

#2 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 06 december 2011 - 04:49

De verplichte nummers van het UWV.

3 Jaar geleden werden de inschrijvingen maar verlengd tot de datum van zo'n banen beurs, gevolg, een paar honderd mensen die alleen maar kwamen voor een verlenging, de rest was bijzaak. De eerste woorden van de directeur van het UWV vergeet ik ook niet meer, hij begon met de woorden: er zijn maar een x aantal banen, maar er zijn veel meer mensen die werk zoeken. Het begon dus al ontmoedigend. De standhouders waren er ook niet blij mee, immers, de mensen kwamen voor een nieuwe inschrijving en werden op die manier gedwongen om te komen en zoiets stimuleerd de mensen dus ook niet.

Een jaar later was er weer zo'n banenbeurs met dit keer een nieuwe opzet, het was verspreid over diverse locaties, bij diverse werkgevers, in de provincie en je was verplicht om ze allemaal te bezoeken. Die dag had ik een kleine 170 km gereden, maar goed ik had weer alle handtekeningen, al had me dat een 50 euro gekost aan benzine en parkeer kosten.

De laatste speed date was helemaal een lachertje, van de 27 bedrijven en uitzend bureaus waren er 13 aanwezig. Ik had mijn coach gevraagd om eens mee te lopen zodat hij zelf kon zien hoe ik bij iedere uitzendbureau, laat ik het zo zeggen, niet serieus genomen werd. Ik en mijn coach kregen ij diverse uitzend bureaus te horen dat ik niet in hun plaatje past en ze dus ook geen werk voor me hadden. Wel geteld 1 uitzend bureau heeft zich de moeite gedaan om mijn cv eens te bekijken en natuurlijk, daar heb ik nooit meer iets van gehoord. De gemeente was wel blij met mijn 13 verzamelde handtekeningen van die dag, Ik was volgend hun zeer actief op zoek naar werk. De SD medewerkers hebben volgens mij geen clue dat dit verspilde moeite is voor de merendeel van de mensen.

Daarna ben ik ook niet meer uitgenodigd door het UWV en dat is maar goed ook, het kost me iedere keer geld (benzine en parkeer kosten) en tijd die ik beter kan besteden om gericht te solliciteren.

#3 regeltjes

regeltjes

Schrijvend lid

• Leden
  • PipPip
  • 11 berichten

Geplaatst 06 december 2011 - 09:25

Dat bedoel ik !!!!

#4 timedesk

timedesk

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 385 berichten

Geplaatst 29 november 2012 - 11:24

Aangezien dit topic al weer bijna een jaar oud is vraag ik me af of er nog lezers zijn met recente ervaring met de waanzin van snel afspreken en de andere kansloze bezigheidstheraphie van de arbeidsmarkt deskundigen, er zijn immers nog minder vacatures nu. Ooit zal men toch uit de winterslaap moeten ontwaken en deze onzin vervangen door iets realistischer lijkt me, ik blijf optimistisch Geplaatste Afbeelding

#5 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 29 november 2012 - 10:08

Ik ben niet meer uitgenodigd en nu het uwv kantoor in sittard verdwijnt en er nog 2 kantoren in limburg overblijven zal er de eerste tijd ook geen banenmarkt of speeddaten meer plaats vinden.

Dan nog een probleem, er zijn bijna 600.000 mensen in de bijstand, en dat worden er snel meer, zeker als dadelijk de ww duur korter word en de ontslagregels soepeler worden, die verplicht moeten solliciteren en er zijn maar 25.000 vacatures beschikbaar.

Stel je bent ICT'er en volgens de werkgevers en de media is daar een schrijnend te kort aan mensen en je woon in limburg en je zoekt in een straal van 50 km, dan vindt je 15 vacatures, waarvan voor 1 vacature, door 6 uitzend bureau's geworven word, dus eigenlijk zijn er maar 8 vacante vacatures.

Maar goed, we geven niet op en volgens de sd moeten we ook productie werk aannemen. Dus zoek ik op productie werk en breidt de straal uit naar 75 km en dan vind je 56 vacatures.

Joepie, maar dat is van korte duur want als je dan de vacatures eens wat beter gaat bekijken blijken er maar 8 vacatures voor producte medewerker te zijn. De rest van de zoek resultaten heeft niks met productie medewerker te maken en ook hier vind je weer het zelfde probleem als met de ICT vacatures, voor 1 openstaande vacature bij een bedrijf word door diverse uitzendbureau's geworven.

Misschien word voor sociale zaken in den haag, nu eens duidelijk dat er gewoon geen banen meer zijn.

Hoe en wanneer wil en kan het ministerie van sociale zaken (Volkspartij voor Vrijheid en Democratie ook) mij nu eens gaan uitleggen, dat in een tijd waar er dus officéel nauwelijks banen zijn, men de uitkerings gerechtigden verplicht wil laten werken, ver onder het minimum loon (en waar dan ook nog eens geen belastingen en premies betaald worden) om op die manier mensen weer aan het werk te "helpen".

Men uitkerings gerechtigden, met onzinnige sollicitatie eisen opzadeld, terwijl er nauwelijks vacatures zijn om op te reageren?

Dat men uitkerings gerechtigden als lui en werkschuw stigmatiseerd, terwijl er gewoon niet genoeg vacatures zijn?

Minister Asscher (of de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie zelf)

Leg mij (en met mij, de andere 600.000 uitkerings gerechtigden) dat maar eens uit.

Bijgevoegde Thumbnails

• 25.000.jpg
  • 15.jpg
  • productie werk.jpg

#6 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 29 november 2012 - 11:00

'Sneeuwschuiven' moet toch minimaal 1000 succesvolle hits geven lijkt mij. :D

Oh nee, die zitten op de reservebank en de opstelling is nog niet bekend. Daar beslist de gemeente over wanneer die ingezet gaan worden. Oeps. :o

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

Ben je geholpen met jouw vraag, help een ander ermee maar vermeld het resultaat ook terug op het forum.

Een (kleine) donatie is zeer welkom en dit kan via de kolom in de rechter bovenhoek.

#7 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 30 november 2012 - 02:26

'Sneeuwschuiven' moet toch minimaal 1000 succesvolle hits geven lijkt mij. :D/>

Oh nee, die zitten op de reservebank en de opstelling is nog niet bekend. Daar beslist de gemeente over wanneer die ingezet gaan worden. Oeps. :o/>

Een stuk welke Louis van Overbeek ooit schreef:Een punt dat in het kader van deze discussie wellicht nog interessant is, is het volgende: naar aanleiding van de recente sneeuwval zijn in tal van gemeenten – die de tijdgeest kennelijk goed aanvoelen en onder aanvoering van Volkspartij voor Vrijheid en Democratie en PVV – bijstandsgerechtigden op grote schaal verplicht aan het sneeuwruimen gezet omdat de gemeenten met al hun bezuinigingen daartoe zelf kennelijk niet meer in staat zijn. Hierbij zou volgens de gemeenten in kwestie geen sprake zijn van verboden dwangarbeid.

Enkele jaren geleden (in 2007) hebben niettemin deze zelfde gemeenten onder leiding van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) massaal de verplichting voor burgers hun eigen stoep sneeuwvrij te houden uit hun Algemene Plaatselijke Verordening (APV) geschrapt. Reden: bij nader inzien bleek deze in strijd met art. 4 EVRM, dat dwangarbeid verbiedt.

Hoe kunnen gemeenten als zij hun burgers er niet eens toe mogen verplichten hun eigen stoepje sneeuwvrij te houden dan wel met droge ogen bijstandsgerechtigden (die toch ook nog steeds burgers zijn) ertoe dwingen de hele stad sneeuwvrij te maken en ontkennen dat daarbij sprake is van verboden dwangarbeid?

#8 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 30 november 2012 - 04:15

Hoe snel zakt het aantal vacatures?

Nou snel want deze middag keek ik even of er al nieuwe vacatures zijn, ik weet dat is naïef van mij, maar toch. Er zijn nog maar 23776 vacatures beschikbaar. Gisteren avond was het nog 24539. Een daling van 763 vacatures in minder dan 24 uur.In dit tempo zijn er over 31 dagen geen vacatures meer bij het UWV en zondeer vacatures kun je als UWV zijnde, ook geen speed dates en banen markten meer houden.

Het snel dalende aantal vacatures beperkt zich niet alleen bij het UWV, maar is te zien op alle vacature sites, al probeerd men het kunstmatig hoog te houden door bv. ingevulde vacatures te laten staan, dubbel geplaatste vacatures of door nep vacatures.

Het snel dalende aantal vacatures is niet alleen door mij opgemerkt, maar word nu ook door andere mensen opgemerkt zo als dat hier bv al te lezen is in de derde post of bv hier. Het snel dalende aantal vacatures beperkt zich niet alleen tot nederland, maar ook bv, belgie.

Nu is dit weer negatief van mij, er zullen ook wel een paar nieuwe vacatures bij komen, maar de snelle daling van het aantal vacatures geeft wel te denken. Waar moet ik over een maand nog op solliciteren? Hoe leg ik dit uit aan de SD?

Ps: komend weekend word er weer gewerkt aan de site van het UWV, dus ligt de zaak weer plat.

Bijgevoegde Thumbnails

• 31-12.jpg

#9 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 30 november 2012 - 09:34

Laat ik dat nu eens trachten te verklaren Paul.

Op vrijdag donderen de uitzendbureaus al hun vacatures op werk.nl en op donderdag verwijdert het UWV ze weer allemaal om vervuiling tegen te gaan?

Zoek maar eens met *.* naar vacatures en kijk zelf maar hoeveel nieuwe vacatures erop vrijdag staan van uitzendbureaus.

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

Ben je geholpen met jouw vraag, help een ander ermee maar vermeld het resultaat ook terug op het forum.

Een (kleine) donatie is zeer welkom en dit kan via de kolom in de rechter bovenhoek.

#10 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 01 december 2012 - 10:49

Op vrijdag donderen de uitzendbureaus al hun vacatures op werk.nl en op donderdag verwijdert het UWV ze weer allemaal om vervuiling tegen te gaan?

Dan zouden we iedere week een flinke stijging en daling moeten zien van het aantal vacatures. Zo ver ik weet moet de gene die de vacature uitsteld, ook weer de vacature verwijderen of aangeven dat de vacature verwijderd kan worden, als deze ingevuld is. Het zou voor het UWV een enorme klus worden om na te gaan of die vacatures ingevuld zijn of niet want dan zou je iedereen die een vacature geplaatst heeft, moeten gaan na bellen, iedere week opnieuw.

Maar je hebt gelijk, er zit een hoop vervuiling en fake vacatures bij vacature sites. Daar zijn al diverse keren vragen over gesteld in de politiek, maar mr Kamp wou daar niks aan doen. Hopelijk doet mr Assher hier wel wat aan.

#11 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 01 december 2012 - 12:37

Het is mij al een tijd geleden opgevallen dat vrijdag de vaste dag is dat uitzendbureaus op werk.nl hun vacatures plaatsen. Vrijdag stonden er opeens iets van 24.500 en donderdag nog 23.500 vacatures. Nu is de site weer offline. :)
Maar in het begin van het jaar waren het er op de hoogtij dagen 31.000 tot 32.000. vacatures. Dus van een flinke daling kan je wel spreken.

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

#12 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 01 december 2012 - 12:45

Aangezien dit topic al weer bijna een jaar oud is vraag ik me af of er nog lezers zijn met recente ervaring met de waanzin van snel afspreken en de andere kansloze bezigheidstheraphie van de arbeidsmarkt deskundigen, er zijn immers nog minder vacatures nu. Ooit zal men toch uit de winterslaap moeten ontwaken en deze onzin vervangen door iets realistischer lijkt me, ik blijf optimistisch Geplaatste Afbeelding

Dat het bedrijfsleven behoefte heeft aan een 'one night stand' en dat ze daarbij het speed daten ook nog eens gaan toepassen? Ik weiger gewoon om aan zulk onzinnige ideëen mee te werken. :lol:

Over een aantal jaar gaan ze zo ook in de landelijke politiek met een speed formatie een coalitie samen stellen. Alles wordt vluchtig in dit land. Zelfs je salaris is vluchtig, het staat 1 dag op je bank en dan is het al weer weg. :o

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

#13 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 01 december 2012 - 09:55

Dat het bedrijfsleven behoefte heeft aan een 'one night stand' en dat ze daarbij het speed daten ook nog eens gaan toepassen?

Er zal ook een tijd komen waar bedrijven er alles aan gaan doen om vakkundig personeel te gaan binden aan het bedrijf, voor langere tijd omdat men er dan achter gekomen is dat het juist het vakkundig personeel met zijn / haar kennis de gene zijn die het geld verdienen voor het bedrijf en niet de managers. Maar omdat de overheid scholing tegen die tijd heeft weg bezuinigt, zal daar dadelijk een tekort aan zijn en dat zal de kans zijn voor de gene die nu investeren in scholing en hun kennis op peil houden.

Dit geldt dadelijk ook voor de politiek. Als daar geen kundige mensen meer te vinden zijn (en op dat punt zijn we nu ondertussen aanbelandt) word het een puinhoop.

#14 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 03 december 2012 - 10:29

Aantal beschikbare vacatures bij het UWV vandaag: 23059. Een daling met 617 vacatures.

Ik ga dit eens een hele week bijhouden om eens te kijken of er inderdaad grote schommelingen onstaan door het toevoegen van vacatures door uitzend bureau's en het verwijderen va nde vacatures door het UWV.

Morgen weer een update.

Bijgevoegde Thumbnails

• 03-12-12.jpg

#15 timedesk

timedesk

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 385 berichten

Geplaatst 03 december 2012 - 12:58

Hier nog een vacature bron met 50327 vacatures

Vacaturestream.nl is de enige vacaturesite in Nederland die bijna alle vacatures verzamelt van bedrijven, werving & selectie- en uitzendbureaus. Met Vacaturestre.nl solliciteer je direct op vacatures zonder tussenkomst van allerlei vacaturebanken en vacature verticals, waar ook weer vacaturebanken op staan. Ons streven is zuiver te zijn in een totaalaanbod van vacatures en transparant te zijn in het sollicitatieproces. Vacaturestream.nl ontdubbelt alle vacatures, houdt de actualiteit van vacatures bij en laat je solliciteren bij de bron!

Zie ook http://vacature.twittergids.nl/

#16 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 03 december 2012 - 09:05

Net eens even gekeken op vacaturestream en het eerst wat mij opviel is dat er advertenties bij staan die al bijna een 1/2 tot jaar oud zijn. Of liever gezegd, geïndexeerd door de site. Het kan dus zijn dat de vacature zelf nog ouder is. Bij sommige heb ik zelfs al een gesprek gehad :lol:/>/> :lol:/>/> .

Een niet erg up to date site.

#17 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 04 december 2012 - 09:22

Vandaag een lichte stijging bij het UWV: 23261 vacatures.

#18 timedesk

timedesk

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 385 berichten

Geplaatst 04 december 2012 - 02:54

Ik zit vandaag http://stadvacaturebank.nl/ in de gaten te houden. Ze pushen in iedergeval heel actief. via twitter

#19 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 05 december 2012 - 09:42

Vandaag zijn 23403 vacatures bij het UWV.

Er word al aangekondigd dat het komend weekend werk.nl alweer plat gaat.

#20 timedesk

timedesk

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 385 berichten

Geplaatst 05 december 2012 - 12:36

Openstaande vacatures vrijwel stabiel
  • Duizend minder openstaande vacatures
  • Alleen in de zorg minder vacatures
  • Laagste vacaturegraad sinds 2003
  • Minder nieuwe en vervulde vacatures
Eind september stonden er, gecorrigeerd voor seizoeninvloeden, 108 duizend vacatures open. Dat zijn er duizend minder dan een kwartaal eerder. De voorgaande drie kwartalen daalde het aantal vacatures beduidend harder. Dit blijkt uit denieuwste cijfers van het CBS.

In de zorg is het aantal vacatures gedaald ten opzichte van een kwartaal eerder en het komt uit op 15 duizend. In de andere sectoren stabiliseerde het aantal vacatures.

De vacaturegraad kwam eind september uit op 13 openstaande vacatures per duizend banen. Dit is sinds 2003 niet meer zo laag geweest.

De ontwikkeling van het aantal openstaande vacatures wordt bepaald door hoeveel vacatures er ontstaan zijn en hoeveel er vervuld zijn. In het derde kwartaal van 2012 zijn er 164 duizend vacatures ontstaan, 29 duizend minder dan een jaar eerder. Ook het aantal vervulde vacatures lag in het derde kwartaal een stuk lager dan een jaar eerder. Daarmee is de dynamiek op de arbeidsmarkt opnieuw lager dan een jaar eerder.

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers