Hallo,
Ik heb al sinds 2003 een WWB uitkering vanwege psychische problemen waaronder een chronische depressie. Ik heb veel therapie gevolgd. Ik ben vrijgesteld van sollicitatieplicht maar ik probeer wel zoveel mogelijk mijn steentje bij te dragen dmv vrijwilligerswerk 20 uur per week in een zorgcentrum.
In dat zorgcentrum heb ik 6 september j.l. een ongeluk gehad. Verbrijzelde knieschijf, operatie, eerst 3 maanden op krukken gelopen, 3 keer per week revalideren en weer een operatie in het vooruitzicht omdat de breuken niet goed helen. Er lag een combinatie van sop en vet op de grond in de spoelkeuken en daar viel ik dus. Arbeidsinspectie heb ik over de vloer gehad en het zorgcentrum heeft een flinke boete gekregen hiervoor. Al mijn gemaakte kosten na het ongeluk krijg ik van het zorgcentrum vergoed. Als ik een letselschade procedure start en ik krijg tzt smartengeld, mag ik dit dan houden. Ik weet dat je eigen bezit van EUR 5.500 mag hebben. Stel dat je dat bedrag al hebt vanwege een erfenis, moet ik dan dat smartengeld so called 'opeten'? Dan heeft het nl geen zin voor mij om een letselschadeprocedure te starten. Zou wel vreemd zijn want door het DWI ben ik in de zorgcentrum als vrijwilliger beland, ooit via Pantar Amsterdam.
Ik hoop dat iemand me kan adviseren. Alvast heel erg bedankt voor de evt. hulp/antwoord op mijn vraag.
Pagina 1 van 1
Wwb/ Vrijstelling Sollicitatieplicht/ Smartengeld
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Hoe Is De Sociale Dienst In Leeuwarden?
- Vragenforum WWB Bijstand
- Trouwen, Huis, Bijstand, Nog Niet Samenwonen ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe