Gezinsuitkering Of Niet?
Gepost 06 januari 2012 - 01:18
Vandaag ontving ik een brief van de Gemeente met de veranderingen in 2012.
Ik woon samen met mijn moeder die een WWB uitkering ontvangt, sinds kort is die van alleenstaande ouder omgezet naar een alleenstaande uitkering omdat ik (kind van 17) studiefinanciering ontvang (krommer kan het niet maar dat terzijde)
Nu stond er in de veranderingen van 2012 iets over een gezinsuitkering maar ik kom er maar niet uit of wij daar wel of niet voor in aanmerking komen.
Wij wonen dus met zijn tweeën, ik ben 17 en over een paar maanden 18 en dus meerderjarig. Ik ontvang studiefinanciering en ik heb een bijbaantje ik weet dat daar een kans van is dat dat verminder wordt op de uitkering maar daar gaat het mij nu even niet om.
Krijgen wij straks wel of niet een gezinsuitkering?
#2 Gast_Peter_*
Gepost 06 januari 2012 - 02:33
Een meerderjarig studerend kind dat meer dan € 1023,- verdient wordt echter wel tot het gezin gerekend. Dit betekent dat zijn vermogen volledig in aanmerking wordt genomen, maar zijn inkomen wordt slechts in aanmerking genomen voor zover het meer bedraagt dan €1023,- netto per maand.
#4 Gast_WWB 2012_*
Gepost 12 januari 2012 - 04:18
Ook op andere kleine puntjes kunnen gemeentes afwijken van de WWB 2012 wijzigingen.
En nu allen op naar de volgende wijzigingen per 2013 :-(
Gepost 13 januari 2012 - 10:39
#6 Gast_Gast_*
Gepost 13 januari 2012 - 11:27
TS wanneer je 18 wordt kun je maar beter op school blijven want anders ben je alles kwijt. Ook inkomsten uit een BBL opleiding worden volledig in mindering gebracht.
Gewoon stufi pakken en bijverdienen tot de grens dan zit je goed.
Gepost 21 februari 2012 - 07:59
zou het nu echt zo zijn dat ze ons zonder geld zetten en zeggen laten u kinderen u rekeningen betalen ?
Dat houdt dus in dat mijn kinderen ons moeten gaan onderhouden en dus zelf nooit wat voor zichzelf kunnen opbouwen .
Dan denk je als ouders nu hebben we zo goed ons best gedaan om onze kinderen zo goed mogelijk op te voeden en waar gaat dit dan heen ?
Snap er niks meer van hopeloos
Gepost 21 februari 2012 - 08:43
Het kind dat nu voor een uitzendbureau werkt, daarvan word het loon mee geteld en verrekend met de uitkering. Een gezin mag maximaal 1300 euro per maand hebben.
#9 Gast_alexander_*
Gepost 21 maart 2012 - 10:45
Petitie kan je ondertekenen op
geengezinsuitkering.petities.nl
of je iemand kan die ook in het zelfde schuitje zit geef hem dan ook deze link door of we willen dat deze regel van de baan gaat hebben we veel steun nodig.
ook de sociale media kan hierbij helpen zoals (over de telefoon, op rtv, in gesprek, via twitter, facebook en andere sociale mediacontacten.
#10 Gast_Jan_*
Gepost 03 april 2012 - 01:05
Een bericht ontvangen getiteld "Einde overgangsrecht", netjes verstuurd met daarop datum 30-3-2012.
Het stelt dat er veranderingen WWB zijn in 2012: "Een gezin kan maar 1 gezinsuitkering krijgen".
Blijkbaar geldt het overgangsrecht tot 1 juli 2012. Men zal voor die datum nog nader onderzoek doen naar gegevens of er binnen het gezin mogelijk inkomsten, dan wel vermogen, is. Indien dat te hoog is dan is er vanaf 1 juli 2012 geen recht meer op uitkering.
Hiermee is wederom een client voorgelicht over de reeds toegekende bijdragen aan het overeind houden van onze samenleving.
Gepost 03 april 2012 - 01:35
Dat klopt, overgangsrecht geldt mits er zich geen tussentijdse ter zake doende veranderingen voordoen tot 1 juli.
Maar , mits je situatie niet veranderd is , hoef je voor die tijd nog geen persoonsgegevens door te geven. Dat is ook niet aan te raden.
Die tijd kun je wellicht nog gebruiken om andere oplossingen te zoeken of kan de situatie nog nog veranderen.
Zo voorkom je ook dat het hele hebben en houden van gezinsleden al bij de SD komen te liggen.
Jan, op 03 april 2012 - 01:05 , zei:
Een bericht ontvangen getiteld "Einde overgangsrecht", netjes verstuurd met daarop datum 30-3-2012.
Het stelt dat er veranderingen WWB zijn in 2012: "Een gezin kan maar 1 gezinsuitkering krijgen".
Blijkbaar geldt het overgangsrecht tot 1 juli 2012. Men zal voor die datum nog nader onderzoek doen naar gegevens of er binnen het gezin mogelijk inkomsten, dan wel vermogen, is. Indien dat te hoog is dan is er vanaf 1 juli 2012 geen recht meer op uitkering.
Hiermee is wederom een client voorgelicht over de reeds toegekende bijdragen aan het overeind houden van onze samenleving.
Gepost 03 april 2012 - 05:53
#14 Gast_Jan_*
Gepost 23 april 2012 - 06:15
Geen antwoord. Alleen een medewerker die terigkomt naar de balie: "Wij kunnen u nog niet informeren. Wij hebben nog geen wet. Later krijgt u een brief en wordt u geinformeerd. U kunt eens op het intenet kijken."
Inmiddels gesprek gehad.
"Eerder had ik geen voldoende konkrete informatie." "Niemand niet". "Wij meenden dat u deze wel zelf had gevonden".
"Ik heb zo toch wel erg weinig tijd om bijvoorbeeld te verhuizen?"; "Twee maanden".
(Ambtenaar duidt met 2 handen een tijdspanne aan. Zoals je een doos vastthoudt.)
"Nadere gegevens gezin?"; "Vragen we op in juni."
"Als ik verhuis"?; "Dan kunt u zelf een brief sturen met het verzoek om de uitkering per 1-7-2012 te beindigen. U bent immers nog niet verhuist. Die brief dient in verband met drukke werkzaamheden voor 1-6-2012 binnen te zijn. Alleen in dit geval gaan we niet over tot opvragen en kontrole van alle inkomens van gezinsleden.
"Zo heb ik nog minder tijd toch?" "É é n maand"
"Hervatting uitkering? M o g e l i j k dat u binnen 1 maand (waarschijnlijk tot 1-8-2012) de uitkering kunt hervatten, indien u inderdaad dan verhuist bent. Indien later, dan dient u zich bij het UWV te melden.
"Verhuiskosten?"; "Moet u zelf aanvragen op het moment dat u weet wanneer u gaat verhuizen".
"Inrichtingskosten?"; Moet u eveneens op dezelfde manier aanvragen.
"Tijdelijk een overbrugging, minder geld of lening na 1-7-2012?" "Dit is niet mogelijk."
"Moet ik mezelf bij beeindiging zelf aanmelden bij ziekenfonds?" "Ja."
"Kan ik nog via gemeente ziekenfonds nemen en aan de gemeente betalen? Nee, dat is niet mogenlijk."
"Nadien brief ontvangen:
Verzoek tot zelf beeindigen dient per 1-6-2012 ontvangen te zijn is gewijzigd tot opdracht. "Zo kan kontrole van gehele gezin vermeden worden."
Vragen:
Wat is de betekenis als ik zelf een verzoek indien bij de gemeente om per datum 1-1-2012 de uitkering wens te beeindigen? Dit om te vermijden dat gezinsleden met al die eisen te maken krijgen?
Zijn er andere manieren, bv tijdspanne als je tijdelijk naar het buitenland was gegaan? Moet je na overschrijding termijn dan ook weer aanmelden? Eventueel met alle keuringen etc?
Is verzekering via gemeente na beeindiging toch mogelijk?
De gemeente gids meldt:
... collectieve ziektekostenverzekering, waarin een uitgebreid aanvullend pakket „...‟. Indien rechthebbend en inkomen en vermogen onder vereiste grenzen dan kunt u zich zo verzekeren tegen ziektekosten. Er is een kleine bijdrage van de gemeente."
Hoelang mag gemeente erover doen om een aanvraag "verhuiskosten" te beoordelen?
Kan een client alsnog vragen om een overgangsregeling?
Immers de beeindiging volgt niet door (verwijtbaar) handelen of het nalaten van handelen van client, doch door een wetswijziging, waardoor gmeente weliswaar het recht mag aanpassen, maar doordat er een gerede verwachting mocht bestaan, dat de bestaande manier van betalen niet gewijzigd zou worden, ...wordt client, indien de vermindering proportioneel is, een overgangsregeling toegestaan, zodat de verlaging stapsgewijs wordt ingevoerd. Vaak vermindering/beeindiging in 3 termijnen..."
Kunnen medegezinsleden, ook nadat de uitkering op verzoek of na blijken van te hoog inkomen gezin, beeindigd werd, verantwoordelijk gesteld worden voor eerdere betalingen WWB aan client, omdat deze nu "mede over een voldoende hoog gezamelijk inkomen" zou beschikken?
evt www.rechtspraak.nl LJN: BV2586, Hoge Raad , CPG 11/01406
Kan de periode voor hervatting na beeindiging langer duren dan "...mogelijk 1 maand"?
LJN: AT3434, Rechtbank Utrecht , SBR 04/1461
Ingevolge artikel 53a, eerste lid, van de WWB - voorzover hier van belang -bepaalt het college welke gegevens ten behoeve van de verlening van bijstand dan wel de voortzetting daarvan door de belanghebbende in ieder geval worden verstrekt en welke bewijsstukken worden overgelegd, alsmede de wijze en het tijdstip waarop de verstrekking van gegevens plaatsvindt.
Het tweede lid van dit artikel bepaalt dat het college bevoegd is onderzoek in te stellen naar de juistheid en volledigheid van de verstrekte gegevens en zonodig naar andere gegevens die noodzakelijk zijn voor de verlening dan wel de voortzetting van bijstand. Indien het onderzoek daartoe aanleiding geeft kan het
college besluiten tot herziening van de bijstand.
Ingevolge artikel 54, eerste lid, van de WWB kan het college het recht op bijstand voor de duur van ten hoogste acht weken opschorten, indien de belanghebbende de voor de verlening van bijstand van belang zijnde gegevens of de gevorderde bewijsstukken niet, niet tijdig of onvolledig heeft verstrekt en hem dit te verwijten valt, dan wel indien de belanghebbende anderszins onvoldoende medewerking verleent:
a. vanaf de eerste dag van de periode waarop het verzuim betrekking heeft, of
b. vanaf de dag van het verzuim indien niet kan worden bepaald op welke periode dit verzuim betrekking heeft.
Het tweede lid van artikel 54 van dit artikel bepaalt dat het college aan de belanghebbende mededeling doet van de opschorting en hem uitnodigt binnen een door hen te stellen termijn het verzuim te herstellen.
Op grond van het vierde lid van artikel 54 van de WWB kan het college, als de belanghebbende in het geval bedoeld in het eerste lid het verzuim niet herstelt binnen de daarvoor gestelde termijn, na het verstrijken van deze termijn het besluit tot toekenning van bijstand intrekken met ingang van de eerste dag waarover het recht op bijstand is opgeschort.
Gepost 23 april 2012 - 06:46
U wil zelf een WWB-uitkering stoppen en waarom???
Jan, op 23 april 2012 - 06:15 , zei:
Geen antwoord. Alleen een medewerker die terigkomt naar de balie: "Wij kunnen u nog niet informeren. Wij hebben nog geen wet. Later krijgt u een brief en wordt u geinformeerd. U kunt eens op het intenet kijken."
Inmiddels gesprek gehad.
"Eerder had ik geen voldoende konkrete informatie." "Niemand niet". "Wij meenden dat u deze wel zelf had gevonden".
"Ik heb zo toch wel erg weinig tijd om bijvoorbeeld te verhuizen?"; "Twee maanden".
(Ambtenaar duidt met 2 handen een tijdspanne aan. Zoals je een doos vastthoudt.)
"Nadere gegevens gezin?"; "Vragen we op in juni."
"Als ik verhuis"?; "Dan kunt u zelf een brief sturen met het verzoek om de uitkering per 1-7-2012 te beindigen. U bent immers nog niet verhuist. Die brief dient in verband met drukke werkzaamheden voor 1-6-2012 binnen te zijn. Alleen in dit geval gaan we niet over tot opvragen en kontrole van alle inkomens van gezinsleden.
"Zo heb ik nog minder tijd toch?" "É é n maand"
"Hervatting uitkering? M o g e l i j k dat u binnen 1 maand (waarschijnlijk tot 1-8-2012) de uitkering kunt hervatten, indien u inderdaad dan verhuist bent. Indien later, dan dient u zich bij het UWV te melden.
"Verhuiskosten?"; "Moet u zelf aanvragen op het moment dat u weet wanneer u gaat verhuizen".
"Inrichtingskosten?"; Moet u eveneens op dezelfde manier aanvragen.
"Tijdelijk een overbrugging, minder geld of lening na 1-7-2012?" "Dit is niet mogelijk."
"Moet ik mezelf bij beeindiging zelf aanmelden bij ziekenfonds?" "Ja."
"Kan ik nog via gemeente ziekenfonds nemen en aan de gemeente betalen? Nee, dat is niet mogenlijk."
"Nadien brief ontvangen:
Verzoek tot zelf beeindigen dient per 1-6-2012 ontvangen te zijn is gewijzigd tot opdracht. "Zo kan kontrole van gehele gezin vermeden worden."
Vragen:
Wat is de betekenis als ik zelf een verzoek indien bij de gemeente om per datum 1-1-2012 de uitkering wens te beeindigen? Dit om te vermijden dat gezinsleden met al die eisen te maken krijgen?
Zijn er andere manieren, bv tijdspanne als je tijdelijk naar het buitenland was gegaan? Moet je na overschrijding termijn dan ook weer aanmelden? Eventueel met alle keuringen etc?
Is verzekering via gemeente na beeindiging toch mogelijk?
De gemeente gids meldt:
... collectieve ziektekostenverzekering, waarin een uitgebreid aanvullend pakket „...‟. Indien rechthebbend en inkomen en vermogen onder vereiste grenzen dan kunt u zich zo verzekeren tegen ziektekosten. Er is een kleine bijdrage van de gemeente."
Hoelang mag gemeente erover doen om een aanvraag "verhuiskosten" te beoordelen?
Kan een client alsnog vragen om een overgangsregeling?
Immers de beeindiging volgt niet door (verwijtbaar) handelen of het nalaten van handelen van client, doch door een wetswijziging, waardoor gmeente weliswaar het recht mag aanpassen, maar doordat er een gerede verwachting mocht bestaan, dat de bestaande manier van betalen niet gewijzigd zou worden, ...wordt client, indien de vermindering proportioneel is, een overgangsregeling toegestaan, zodat de verlaging stapsgewijs wordt ingevoerd. Vaak vermindering/beeindiging in 3 termijnen..."
Kunnen medegezinsleden, ook nadat de uitkering op verzoek of na blijken van te hoog inkomen gezin, beeindigd werd, verantwoordelijk gesteld worden voor eerdere betalingen WWB aan client, omdat deze nu "mede over een voldoende hoog gezamelijk inkomen" zou beschikken?
evt www.rechtspraak.nl LJN: BV2586, Hoge Raad , CPG 11/01406
Kan de periode voor hervatting na beeindiging langer duren dan "...mogelijk 1 maand"?
LJN: AT3434, Rechtbank Utrecht , SBR 04/1461
Ingevolge artikel 53a, eerste lid, van de WWB - voorzover hier van belang -bepaalt het college welke gegevens ten behoeve van de verlening van bijstand dan wel de voortzetting daarvan door de belanghebbende in ieder geval worden verstrekt en welke bewijsstukken worden overgelegd, alsmede de wijze en het tijdstip waarop de verstrekking van gegevens plaatsvindt.
Het tweede lid van dit artikel bepaalt dat het college bevoegd is onderzoek in te stellen naar de juistheid en volledigheid van de verstrekte gegevens en zonodig naar andere gegevens die noodzakelijk zijn voor de verlening dan wel de voortzetting van bijstand. Indien het onderzoek daartoe aanleiding geeft kan het
college besluiten tot herziening van de bijstand.
Ingevolge artikel 54, eerste lid, van de WWB kan het college het recht op bijstand voor de duur van ten hoogste acht weken opschorten, indien de belanghebbende de voor de verlening van bijstand van belang zijnde gegevens of de gevorderde bewijsstukken niet, niet tijdig of onvolledig heeft verstrekt en hem dit te verwijten valt, dan wel indien de belanghebbende anderszins onvoldoende medewerking verleent:
a. vanaf de eerste dag van de periode waarop het verzuim betrekking heeft, of
b. vanaf de dag van het verzuim indien niet kan worden bepaald op welke periode dit verzuim betrekking heeft.
Het tweede lid van artikel 54 van dit artikel bepaalt dat het college aan de belanghebbende mededeling doet van de opschorting en hem uitnodigt binnen een door hen te stellen termijn het verzuim te herstellen.
Op grond van het vierde lid van artikel 54 van de WWB kan het college, als de belanghebbende in het geval bedoeld in het eerste lid het verzuim niet herstelt binnen de daarvoor gestelde termijn, na het verstrijken van deze termijn het besluit tot toekenning van bijstand intrekken met ingang van de eerste dag waarover het recht op bijstand is opgeschort.
Gepost 23 april 2012 - 10:43
Voor zo goed als mogelijk wat antwoorden op je vragen.
Volgens mij heb je te maken met het overgangsrecht als je al een WWB uitkering had op 31-12-2011, dus waarom de uitkering stopzetten per 01 januari 2012? Als je de uitkering zou stoppen per 01-01-2012 krijg je te maken met een terugvordering. Jij hebt recht op een WWB uitkering t/m 30 juni 2012 want dan pas gaat de wijziging in. Zolang is er geen verhaalplicht op de familieleden omdat de WWB uitkering niet als één gezinsuitkering is verstrekt.
ook weer aanmelden? Eventueel met alle keuringen etc?
Een verkorte aanvraag indienen van een WWB uitkering kan binnen 30 dagen, daarna wordt het inderdaad een volledig aanvraag. Hoewel keuringen soms achterwege kunnen blijven is dat ter beoordeling van de SD of zij daar ook toe willen besluiten om daar van af te zien. Maar beschik je over een beschikking i.v.m. bijvoorbeeld een vrijstelling van de sollicitatieplicht t/m bijvoorbeeld 30-12-2012, dan blijft deze beschikking geldig als er zich geen wijzigingen hebben voor gedaan.
De gemeente gids meldt:
... collectieve ziektekostenverzekering, waarin een uitgebreid aanvullend pakket „...‟. Indien rechthebbend en inkomen en
vermogen onder vereiste grenzen dan kunt u zich zo verzekeren tegen ziektekosten. Er is een kleine bijdrage van de gemeente."
Indien men een lopende ziektekostenverzekering heeft mag men pas aan het eind van het jaar overstappen naar een andere aanbieder. Wijzigen van het pakket bij dezelfde aanbieder kan het hele jaar door.
In principe 6 weken, maar de mogelijkheid is ook dit termijn te verlengen waarbij dit wel schrifelijk medegedeeld moet worden. Met bijzondere bijstand kan men ook verlangen dat je eerst tracht een lening aan te gaan bij een (gemeentelijke krediet) bank. Pas als deze is afgewezen komt er eventueel een vergoeding verhuiskosten in beeld. Ook kunnen deze verhuiskosten als een lening verstrekt worden door de SD. Per gemeente kan dit namelijk verschillen.
De SD kan ambtshalve besluiten nemen indien daar een noodzaak toe is. Er om verzoeken mag altijd, het ook krijgen is een ander verhaal.
Maximaal termijn voor een aanvraag WWB uitkering is 8 weken waarbij er na 4 weken van de meldingsdatum een voorschot verleend moet worden (als ik het goed heb minimaal 90%), en als er geen belemmeringen zijn op de rechtmatigheid bij de aanvraag (voldaan aan de inlichtingenplicht). Een onvolledige aanvraag kan een reden zijn om de aanvraag op te schorten.
Kanhetbeter.
#17 Gast_Jan_*
Gepost 26 april 2012 - 08:07
Voor mij is het van belang zelfstandige woonruimte te krijgen. Dat lukt mogelijk niet voor 1-7-2012. Vandaar dat de uitkering dan stopt.
citaat Kan het Beter?:
Vragen:
Wat is de betekenis als ik zelf een verzoek indien bij de gemeente om per datum 1-1-2012 de uitkering wens te beeindigen? Dit om te vermijden dat gezinsleden met al die eisen te maken krijgen
Foutje,
Bedoeld is voor 1-6-2012 schriftelijk kenbaar moeten maken dat ik de uitkering WWB per 1-7-2012 wens te beeindigen. Dit wordt me in een brief opgedragen te doen. Daarmee worden de huisgenoten ontzien wat betreft het informatie moeten overhandigen. Dit laatste zou anders mijn verhouding met huisgenoten ernstig onder druk zetten.
Wel vraag ik me af:
- of gemeente me die opdracht tot aanvraag beindiging kan geven,
Zo van "Anders gaan we het je huisgenoten moeilijk maken en daar heb je dan gelazer mee" en
- of het iets uitmaakt of ikzelf vraag de uitkering te beeindigen, of dat de gemeente op grond van feiten de uitkering beeindigt.
Citaat:
...Een verkorte aanvraag indienen van een WWB uitkering kan binnen 30 dagen, daarna wordt het inderdaad een volledig aanvraag.
Prima, bedankt. Er is geen sollicitatieplicht.
Citaat:
Bedankt voor het antwoord.
Feitelijk bedoelde ik of de gemeente de gevraagde beeindiging of door haar genomen besluit tot beeindigen na langer dan 30 dagen alsnog kon omzetten in een besluit tot hervatting uitkering. Dat heb je hierboven reeds beantwoord, nl dat je daarna een nieuwe aanvraag moet doen.
Eventueel is er nadien een vervallen van de langdurigheidsuitkering omdat je "tijdelijk over inkomsten kon beschikken die hoger dan de geldende bijstandsnorm lagen?". Indien je na beeindiging bij gezin bleef wonen?
Met mijn citaat uit een uitspraak op rechtspraak.nl wees ik een langere tijdsduur van 8 weken ivm "ontbrekende informatie" die voor de gemeente reden kan zijn, de uitkering op te schorten gedurende een tijd van 8 weken, waarna de uitkering, bij alsnog ontbreken van die gegevens, beeindigd wordt.
Ik was STOM:
1 Meende dat gemeente tijdig zou informeren. En veronderstelde begeleiding naar andere woonruimte.
2 Had niet door dat woningbouw jarenlange wachtlijsten heeft, dus niet eerder ingeschreven.
3 Had item 'huishoudtoets' op de hoofdpagina van deze site niet gezien.Ik las alleen de WWB berichten. Het sub forum "Huishoud inkomens toets" op "Vragen fora UWV CWI SVB Subforums" had ik eerder niet gezien.
4 Door zware vergeetproblemen heb ik opgehaalde info van elders niet meer gelezen.
Zo raak je door eigen stommigheid in soort crisis, veel moeten drinken, (meer vocht kwijtraken?) onrust, niet helder weten wat te doen.
Verder Kamp cs. is aan wijziging wetten niet de schuld. Wilders dan... of ik HEM stem? (Lijkt een liberale zijtak te zijn die kiezers kan binden)
Nou voor Feddema heb ik wel bewondering, die schreef een boek over hem.
Het Verdrag van Lissabon (EU) gaf blijkbaar al de basislijnen tot het verlagen AOW, het verhogen AOW leeftijd, het verkorten werkloosheidsuitkeringen. 15 jaar terug heb ik een studie gezien die snellere arbeidsroulatie voorstelde (overstappen van de ene naar de andere job) met korte lage uitkeringen, zodat mensen 6 maanden na beeindiging kontrakt, niet meer over reserves zouden kunnen beschikken. Verlies van woning, dakloosheid, die onmiskenbaar zouden volgen, was geen probleem volgens studie, omdat aan de bovenkant van de piramide de verdiensten van divident 1 a 2 % hoger zouden zijn.
Politici. Ik denk dat men na de vorming van de regering een A4 krijgt, waarop staat wat gedaan moet worden. Immers politici zeggen dikwijls: "Wij doen wat we moeten doen". Bv. Bos bij de overname van ABN-AMRO, de Jager bij hulp aan Griekenland etc.
Zo verklaarde een oud-minister van de regering Soekarnoeen in een interview, dat hij en een select groepje, de avond voor de onafhankelijksheidsverklaring van Indonesie vanuit Jakarta ergens naar de kust werd gebracht. Daar lag een bootje klaar. Deze bracht hen naar een Amerikaans oorlogsschip. Daar kregen ze te horen wat ze de volgende dag moesten voorlezen. "O, wij horen in Indonesie, dat Soekarno die avond zoek was, omdat hij door studenten ontvoert is als een soort grap en dat hij naar buiten de stad is gebracht" zei een Indoniesier.
Gepost 26 april 2012 - 09:42
Jan, op 26 april 2012 - 08:07 , zei:
Bestaat er geen redelijke grond tot het verkrijgen van een (medische) urgentieverklaring?
- of gemeente me die opdracht tot aanvraag beindiging kan geven,
Zo van "Anders gaan we het je huisgenoten moeilijk maken en daar heb je dan gelazer mee" en
- of het iets uitmaakt of ikzelf vraag de uitkering te beeindigen, of dat de gemeente op grond van feiten de uitkering beeindigt.
In het het geval dat jezelf de uitkering beëindigd zal de Sociale Dienst een beëindigingsonderzoek starten en dit vraagt tijd. De kans bestaat dat er toch nog een uitbetaling komt in juli en dat er dan weer teruggevorderd moet worden. Dit wil men liever voorkomen en daarom adviseert men jou om op 01-06-2012 het verzoek in te dienen.
De langdurigheidstoeslag wordt verstrekt aan de hand van de jaaropgaven over de 3-5 voorgaande jaren (oude regeling en verschilt per gemeenten). Als het inkomen 3-5 jaar op het sociaal minimum lag dan bestaat er recht op de langdurigheidstoeslag.
Als je tijdens de aanvraag niet voldoet aan de inlichtingenplicht dan zal men inderdaad geen uitkering verstrekken. Tenzij je schriftelijk verzoekt om een langer hersteltermijn omdat je door overmacht de gevraagde gegevens niet kan overleggen.
Kanhetbeter.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote