Hallo Paul
Paul., op 11 januari 2012 - 10:57 , zei:
hier een beetje achtergrond over mezelf
- ik ben 38 jaar oud
- heb geen afgeronde opleiding(ook niet in mijn geboorteland)
- heb de afgelopen 12 jaar, meestal gewerkt(vaker in de WW terecht gekomen)
- heb jaren ervaring in de logistiek(heftruckdiploma uit mijn gebooteland, wordt inmiddels niet meer geaccepteerd)
- naardat ik in 2008 langere tijd weerkloos was, heb ik toen een competentietest gedaan, om uit te zoeken, welk werk voor mij geschikt is
- deel van dat gebeuren was onder meer ook een arbeids-psychologisch onderzoek.
- ik was eigentlijk van plan naar de zorgsector te switchen. door de onderzoek kwam naar voren, dat ik deze sector niets te zoeken heb
-vervolgens wordt door de psycholoog en werkgever geinformeerd, die al lang op zoek naar iemand was, en niemand vondt. Ging met name om "Smeerder", wat vieze werk inhound, maar voor mij heel goed uitkwam.
De nodige VCA wordt mij toen van de UWV betaald en is nog tot 2018 geldig
Ik wordt aangenomen een naar een inwerkings-periode(1 maand), was ik in staat zelfstandig bij klanten van de werkgever te werken(werkgever is nog vandaag een goede vriend)
Uitendelijk kreeg ik een contract voor 6 maanden en vervolgens en verlenging ook weer 6 maanden. Naar een jaar(begin 2009), wordt dat werk aanzienelijk minder en kwam mijn droombaan te vervallen.
In Maart 2009 kreeg ik van een andere bedrijf een functie die heel goed bij mijn ervaring paste en vervolgens bleef ik over 12 maanden voor deze bedrijf werken(montage, verblijf hotel enz.)
Ook hier kwam door economische redenen mijn functie te vervallen, waardoor ik opnieuw in de WW terecht kwam. Dit was medio 2010.
Ik kon dan deels weer werk hervatten, maar 100% uitzendwerk voor kortere tijd, niet echt een langerdurige perspectief voor in de toekomst.
mijn huidige situatie
- werkzaam in de laatste 12 jaren(2000 naar NL gekomen, in geboorteland 10 jaar gewerkt)
- VOL-VCA
- 15 jaar ervaring in de logistiek(heftruck)
- buitenlandse heftruckdiploma(vroeger herkend, nu niet meer geaccepteerd)
- geen opleidingen/diploma, behalve MAVO in geboorteland
- staatsexamen Nederlands voor Anderstaligen
sorry voor de lange text
Altijd vragen voor een beslissing brief. Dit soort maatregelen moeten schriftelijk kenbaar gemaakt worden met de motivatie.
ah, prima hint dankjewel !
ben benieuwd hoe ze dat bij mij willen vastleggen ?
Ik wil wel eens weten hoe ze de eis van 10 keer per week solliciteren gaan motiveren. Zeker als u helemaal nog geen WWB uitkering heeft.
ik laat het je hier zekers weten. nou, het was puur een ankondiging ivm. met mijn huidige sollicitatie-activiteiten.
Ik kan de insteek wel begrijpen dat je ook buiten je vak gebied moet solliciteren, zoals de wetgever het stelt:
ik heb geen zogenaamd "vakgebied". In feite wordt bijv. bij een uitzendbureau naar mijn motivatie en naar mijn ervaring gekeken. mijn instelling is puur:
ik wil werken !
maakt mij niet uit waar, waneer of wat
In de praktijk blijkt vaak dat je niet serieus genomen word bij een sollicitatie, als je op een vacature reageerd, waarbij jou cv niet aansluit op wat de werkgever vraagt in de vacature.
juist !
Ik weet van diverse uitzend bureaus, die me hier ook voor gewaarschuwd hebben, dat als jij maar op alles reageerd, ook al sluit dat niet aan op jou opleiding en ervaring, dat je op een black list kan komen te staan en kun je een baan via hun ook al vergeten.
wist niet, dat er zoiets als een blacklist uberhaupt bestaat. Een goede punt !
Ik heb mijn sd medewerker al eens laten bellen met het uitzend bureau, waar zij exact het zelfde te horen kreeg.
Zij legde mij ook een sollicitatie eis op, maar na dat telefoontje heb ik er nooit niks meer van gehoord.
super. kunnen ze achteraf ook nier komen te zeuren
Zeggen dat je van tante soos moet solliciteren werkt niet echt..
ja, maar daar komt het op neer. Zij willen gewoon dat ik solliciteer. Nou, zal ik ook als schoonmaak gaan sollcitieren, kan mij niets schelen. Maar ook da willen ze "werkervaring". Andere banen heb ik de nodige diploma's weer niet en ga zo maar door.
Voor mij persoonlijk heb ik geen beperking en wil echt werken. Maar de werkgevers zelf zijn heel kieskeurig, omdat er zo veel vraag is voor werk.
Voortdurend bij de werkloze De Zwarte Piet neer te zetten, kunnen zij me echt niet verkopen. Wat niet de NL-overheid verziekt, gaat de ⬠en de EU verpesten.
mummie, op 11 januari 2012 - 09:07 , zei:
Ja Misha en gelijkgesteld. Het is puur willekeur.
Het wordt aan de SD van iedere gemeente overgelaten.
voor wat zijn er wetboeken en voor wat worden wetten gemaakt? Kan niet zijn, dat er beslissen aan gewoone medewerkes wordt overgelaten ? Of moet ik dan via een advocaat uit laten zoeken, wat er verstandig is ?
@iederen
bedankt