Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van een IOAW uitkering. Ik kom in aanmerking en binnenkort moet ik weer op gesprek.
Nu is het zo dat ik wel eigen vermogen heb. Nu lees ik overal dat er niet naar het vermogen wordt gekeken bij het aanvragen van een IOAW uitkering. Toch is mij verteld dat ik alle informatie over mijn eigen vermogen moet meenemen.
Ik vind het namelijk nogal raar dat er niet naar het vermogen gekeken wordt maar ze het toch willen weten.
Is dit juist of hoef ik mijn vermogen niet bekend te maken?
Pagina 1 van 1
Vermogenstoets Ioaw
Gepost 16 januari 2012 - 12:17
Hangt een beetje van je gemeente af (en instructies aan het UWV Werkbedrijf) of ze voor een IOAW-aanvraag dezelfde formulier gebruiken als voor de WWB (was bij mij zo) met bovenop handgeschreven IOAW.
En ja dan moet je die vragen in 1e instantie wel beantwoorden denk ik.
Maar hoe ze zouden reageren als je dit weigert en wijst op het feit dat dit n.v.t. op IOAW is ..¿?..
En ja dan moet je die vragen in 1e instantie wel beantwoorden denk ik.
Maar hoe ze zouden reageren als je dit weigert en wijst op het feit dat dit n.v.t. op IOAW is ..¿?..
Gepost 17 januari 2012 - 03:51
stefantv, op 15 januari 2012 - 10:25 , zei:
Op dit moment ben ik bezig met het aanvragen van een IOAW uitkering. Ik kom in aanmerking en binnenkort moet ik weer op gesprek.
Nu is het zo dat ik wel eigen vermogen heb. Nu lees ik overal dat er niet naar het vermogen wordt gekeken bij het aanvragen van een IOAW uitkering. Toch is mij verteld dat ik alle informatie over mijn eigen vermogen moet meenemen.
Ik vind het namelijk nogal raar dat er niet naar het vermogen gekeken wordt maar ze het toch willen weten.
Eigenlijk kan ik deze werkwijze van de gemeente goed begrijpen. Opgave van vermogen kan inzicht geven of iemand bijverdient of niet. Als het vermogen per jaar sneller zou groeien dan je op basis van een gewone bankrente zou kunnen verwachten, zou er sprake kunnen zijn van extra inkomsten of verdiensten.
Dus zo vreemd vind ik dat verzoek om informatie niet.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote