Toen ik zwanger was in 2009 ben ik ziek geworden door zwangerschapsgerelateerde klachten, mijn contract is toen niet verlengd. Na de bevalling kreeg ik ww. Toen heb ik een tijd gewerkt maar voor minder uren, aangevuld met een bijdrage ww. Op een gegeven moment ben ik weer ziek geworden, inmiddels 2010. Ik had toen nog recht op 3 maanden ww, ervan uitgaande dat de uren die ik aangevuld kreeg tijden mijn werk gewoon compleet zijn afgetrokken van mijn recht. (werkte 3 maanden minder uren, 3 maanden aangevuld door ww, dus 3 maanden recht weg?!).
Nu ben ik zover dat ik weer bijna werk kan gaan zoeken en hopelijk ook snel vind maar ik vraag me een aantal dingen af:
1. Ik ga ervan uit dat je tijdens je ziekte geen ww opbouwt, het recht wat stond blijft staan. klopt dit?
2. klopt het dat als je loon wordt aangevuld met ww omdat je minder werkt toch totaal van je ww recht afgaat? Bijvoorbeeld ik werkte 20 uur per week, had normaal gesproken recht op 40 uur ww, 20 uur werd aangevuld, maar 40 uur van je ww recht afgetrokken. Dit doen ze denk ik niet per uur of wel?
3. Over 2010 heb ik nog een jaar arbeidsverleden opgebouwd, dwz dat ik technisch gezien als ik nu een uitkering zou aanvragen een maand langer recht zou hebben op ww, maar volgens mij gaan ze gewoon uit van de oude situatie, die bestond op het moment van de eerste aanvraag, klopt dit?
Ik vind de website van het uwv niet echt uitgebreid aangaande deze situatie misschien dat er hier iemand is die mij kan helpen?
Bedankt!
Pagina 1 van 1
Zwanger - Ww - Ziek - Zwangerschapsuitkering - Deel Ww - Ziek, Invloed invloed ziekte op de hoogte van rest-ww rechten na ziekte
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote