Welk Bedrag Netto Aow Komt Op Mijn Bankarekening? AOW is hoeveel meer of minder dan mijn Wajong ?
Gepost 29 januari 2012 - 02:03
Ik heb me verschillende instantie gebeld, maar net als op internet komt er steeds toch een ander bedrag uit.
Momenteel ontvang ik van de Wajong iedere maand € 926,99 op mijn bankrekening.
Ik ontvang tevens los daarvan iedere maan € 70,-- Zorgtoeslag en € 211,-- Huurtoeslag.
Ik ben allang gescheiden,alleenstaand , alleenwonend.
Ik heb mijn hele leven in Nederland gewoond.
Ik heb geen bijkomend/aanvullend pensioen of wat dan ook
Over enkele maanden zal ik 65 zijn en dan overgaan in de AOW.
Nu wil ik graag weten welk bedrag NETTO AOW ik dan op mijn bankrekening krijg overgemaakt.
Ik snap niets van de toeslagen zoals die op internet te vinden zijn.
Ik heb bij instanties gebeld met die vraag en ik krijg steeds een ander antwoord.
“Netto op uw bankrekening? Ohh…ff kijken”..
De ene keer : € 1003,26 [zou mooi zijn want dat is meer dan mijn Wajong,dus zal wel niet kloppen]
De andere keer: € 978,-- [ is ook meer zou ook mooi zijn]
En nog een: € 839,85 [dat zou echt een ramp zijn want dat is beduidend minder dan mijn Wajong nu]
Daarom hier op dit forum de vraag :
Zijn er mensen die dit weten puur omdat zijzelf ook alleenstaand /alleenwonende n zonder aanvullend pensioen vanuit de Wajong [80/100%] in de AOW zijn gekomen?
Want zo iemand weet het omdat hij/zij het maandelijks op de bankrekening krijgt.
By the way....ik denk/vermoed/hoop dat de rekenverschillen zitten in het feit dat de zorgtoeslag automatisch wordt ingehouden..of zoiets? Ik weet in ieder geval dat het op de een of andere manier met ‘heffingskortingen te maken heeft en daar kom ik ook op internet niet uit.
Dus : wie oh wie kan mij zeggen hoeveel aan AOW ik straks daadwerkelijk netto op mijn bankrekening krijg overgemaakt?
Vriendelijke groeten,
Bechtold
Gepost 29 januari 2012 - 02:34
Bechtold, op 29 januari 2012 - 02:03 , zei:
Ik heb me verschillende instantie gebeld, maar net als op internet komt er steeds toch een ander bedrag uit.
Momenteel ontvang ik van de Wajong iedere maand € 926,99 op mijn bankrekening.
Ik ontvang tevens los daarvan iedere maan € 70,-- Zorgtoeslag en € 211,-- Huurtoeslag.
Ik ben allang gescheiden,alleenstaand , alleenwonend.
Ik heb mijn hele leven in Nederland gewoond.
Ik heb geen bijkomend/aanvullend pensioen of wat dan ook
Over enkele maanden zal ik 65 zijn en dan overgaan in de AOW.
Nu wil ik graag weten welk bedrag NETTO AOW ik dan op mijn bankrekening krijg overgemaakt.
Ik snap niets van de toeslagen zoals die op internet te vinden zijn.
Ik heb bij instanties gebeld met die vraag en ik krijg steeds een ander antwoord.
“Netto op uw bankrekening? Ohh…ff kijken”..
De ene keer : € 1003,26 [zou mooi zijn want dat is meer dan mijn Wajong,dus zal wel niet kloppen]
De andere keer: € 978,-- [ is ook meer zou ook mooi zijn]
En nog een: € 839,85 [dat zou echt een ramp zijn want dat is beduidend minder dan mijn Wajong nu]
Daarom hier op dit forum de vraag :
Zijn er mensen die dit weten puur omdat zijzelf ook alleenstaand /alleenwonende n zonder aanvullend pensioen vanuit de Wajong [80/100%] in de AOW zijn gekomen?
Want zo iemand weet het omdat hij/zij het maandelijks op de bankrekening krijgt.
By the way....ik denk/vermoed/hoop dat de rekenverschillen zitten in het feit dat de zorgtoeslag automatisch wordt ingehouden..of zoiets? Ik weet in ieder geval dat het op de een of andere manier met ‘heffingskortingen te maken heeft en daar kom ik ook op internet niet uit.
Dus : wie oh wie kan mij zeggen hoeveel aan AOW ik straks daadwerkelijk netto op mijn bankrekening krijg overgemaakt?
Vriendelijke groeten,
Bechtold
Ik gaat 1.003,26 netto per maand ontvangen; zie ook de volgende link: http://www.svb.nl/in...e_aow/bedragen/
Gepost 29 januari 2012 - 03:02
Iva-er, op 29 januari 2012 - 02:34 , zei:
Hallo
Nee, dat is toch BRUTO dacht ik te zien in die tabel,...ik bedoel NETTO.
Krijgt u NU AOW?
En krijgt u NU daadwerkelijk iedere maand € 1003,26 AOW overgemaakt?
Groeten,
Bechtold
Gepost 29 januari 2012 - 03:47
Iva-er, op 29 januari 2012 - 02:34 , zei:
Sorry ik denk dat ik de tabel verkeerd heb bekeken.
Wat u bedoelt is dat ik dus dit bedrag krijg zonder loonheffing/heffingskorting. en dat de zorgtoeslag er al is afgetrokken?
€ 1.079,93 - [loonheffing n.v.t. ad € 0,00] - [ ingehouden zorgtoeslag ad. € 76,67 = € 1.003,26
Als dat zo is ,dan ben ik erg gerustgesteld en blij,..bedankt
Gepost 29 januari 2012 - 04:55
Bechtold, op 29 januari 2012 - 03:47 , zei:
Sorry ik denk dat ik de tabel verkeerd heb bekeken.
Wat u bedoelt is dat ik dus dit bedrag krijg zonder loonheffing/heffingskorting. en dat de zorgtoeslag er al is afgetrokken?
€ 1.079,93 - [loonheffing n.v.t. ad € 0,00] - [ ingehouden zorgtoeslag ad. € 76,67 = € 1.003,26
Als dat zo is ,dan ben ik erg gerustgesteld en blij,..bedankt
Maar nu dit:.. zie :Inhoudingen opuw AOW
http://www.svb.nl/in...ingen/index.jsp Als u in Nederland woont, houden wij loonheffing en een bijdrage voor de Zorgverzekeringswet (Zvw) in op uw AOW-pensioen.
Woont u buiten Nederland, dan doen we dit niet altijd. Dit hangt af van het land waarin u woont.
Als ik dit zou volgen, dan gaat die € 163,41 er toch nog vanaf. dat is dan resterende AOW --> € 839,85
Dan zou ik er > Wajong € 926,99 - € 839,85 = € 87,14 per maand met de AOW op achteruit gaan
#7 Gast_Peter_*
Gepost 29 januari 2012 - 07:43
Dit kan op twee manieren:
Indien u een DigiD heeft dan kunt u een pensioenoverzicht online aanvragen op Mijn SVB
Indien u geen DigiD heeft dan kunt u met de link 'Aanvraag invullen en printen' een aanvraag op het scherm invullen. Deze kunt u printen en per post verzenden.
https://secure5.svb....?execution=e6s2
Gepost 29 januari 2012 - 11:03
De berekening is 2% per jaar vanaf je 15e in NL, op je 65e bereik je de 100%.
M.a.w. de e.v.t. tussenliggende jaren in het buitenland gaan er vanaf.
Bedragen AOW 2012
Alleenstaand met heffingskorting.....zonder heffingskorting
Bruto................. € 1.079,93 .............€ 1.079,93
Loonhefing...........€ 0,00..................€ 163,41
Bijdrage Zvw.........€ 76,67.................€ 76,67
Netto..................€ 1.003,26..............€ 839,85
De vraag is of je nu al de heffingskorting geniet?
Ik denk het niet, anders had je dat in je 1e melding wel gemeld. :-)
Gepost 30 januari 2012 - 02:07
Ik heb het advies om met SVB te bellen te baat genomen.
Het is idd zo als me hier al werd voorgerekend.
Mijn netto uitkering zal € 1003,26 zijn.
Daar ga je als Wajonger dan € 76,27 per maand op vooruit.
Zo zal de AOW behalve vrijheid ook een 'financiële verbetering' betekenen.
En je kunt dan ook weer wat bijverdienen zonder bang te zijn dat je achteraf , zonder het te weten, "het Maatmanloon" hebt overschreden.....met € 1,70.
Ik werd daardoor eens, ten onrechte bleek na een hoop ellende achteraf, "ambshalve" aangeslagen voor € 9000.
Even graag terug te betalen Wajong in vette termijnen...tja...
Vriendelijke groeten en nogmaals bedankt,
Bechtold
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote