Hallo allemaal, mijn situatie;
Ik werk nu 7 jaar voor een bedrijf. Na het herstel van een knieoperatie werd mijn op de dag van beter melden meegedeeld dat mijn wg afscheid van mij wil nemen.
Het financiƫle voorstel is goed zo,n 4 x de kantonrechtersformule en nog een aantal zaken.
Maar nu; ik weet dat er nog een vervolg operatie aankomt, dus geen werkgever neemt mij aan aangezien de revalidatie zo'n 4 maanden zal duren.
Als ik nu teken en geopereerd, dus ziek word na aanvraag WW, krijg ik 13 weken WW, dan ze maar daarna vervalt het recht op verdere WW.
Word ik ziek in de opzegperiode of eerste dag WW, dan krijg ik ze en daarna WW.
Als ik nu ziek word, dan valt het onder verzekering werkgever, maar kan ik overeenkomst pas tekenen als ik weer beter gemeld word anders vervallen rechten WW en ZW, maar moet dan wel nu ziek zijn of nu geopereerd worden..
Graag advies wat ik het beste kan doen, hoe ik het moet doen en graag correctie en aanvullingen als ik iets verkeerd begrepen heb, het liefst zsm!
Pagina 1 van 1
Help wat nu, ziek melden, ww of zw
Gepost 01 februari 2012 - 06:42
ziggy1, op 29 januari 2012 - 11:17 , zei:
Hallo allemaal, mijn situatie;
Ik werk nu 7 jaar voor een bedrijf. Na het herstel van een knieoperatie werd mijn op de dag van beter melden meegedeeld dat mijn wg afscheid van mij wil nemen.
Het financiƫle voorstel is goed zo,n 4 x de kantonrechtersformule en nog een aantal zaken.
Maar nu; ik weet dat er nog een vervolg operatie aankomt, dus geen werkgever neemt mij aan aangezien de revalidatie zo'n 4 maanden zal duren.
Als ik nu teken en geopereerd, dus ziek word na aanvraag WW, krijg ik 13 weken WW, dan ze maar daarna vervalt het recht op verdere WW.
Als ik nu ziek word, dan valt het onder verzekering werkgever, maar kan ik overeenkomst pas tekenen als ik weer beter gemeld word anders vervallen rechten WW en ZW, maar moet dan wel nu ziek zijn of nu geopereerd worden..
Graag advies wat ik het beste kan doen, hoe ik het moet doen en graag correctie en aanvullingen als ik iets verkeerd begrepen heb, het liefst zsm!
Wanneer je ziek wordt tijdens je ww uitkering, dan krijg je de eerste 13 weken ww en daarna een zw. Ben je weer beter, dan vraag je een voortzetting van je ww aan, je recht blijft namelijk voor je staan.
Voor je ww is het belangrijk dat je beschikbaar bent voor werk. Is dit niet het geval en je gaat ziek uit dienst, dan zal je werkgever je ziek uit dienst moeten melden. Na de zw kun je alsnog je ww uitkering aanvragen.
De vraag is dus: ben je nu beschikbaar voor werk.
#3 Gast_Gast_*
Gepost 19 februari 2012 - 12:06
Dat kan nu nog wel gelukkig maar als die smeerlap van die doner van die CDA zijn zin krijgt loopt de ww straks wel door, dus bij ziekte tijdes ww word je dan afgestraft door die kut regering. Laten ze maar keer bezuinigen op die wachtgeld regelings wat hun krijgen, lijk helemaal nergens op, maar ja dat zullen ze wel nooit doen want dat is hun eigen en daar zorgen ze wel voor die flikkers . sorry voor me uitspraken maar dit moest ik even kwijt. Groetjes Bertus
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote