Pagina 1 van 1
Van Zw Naar Wia Hoogte wia uitkering
Gepost 30 januari 2012 - 09:19
Ik heb een vraag mbt mijn ziektewet uitkering.
Afgelopen december ben ik gekeurd voor de wia door een verzekeringsarts.
de verzekeringsarts heeft me door verwezen naar de arbeidsdeskundige, en die belde mij begin januari op om te zeggen dat ik niet genoeg mogelijkheden heb( Ivm mijn ziekte) om met arbeid aan te vangen en hoefde toen niet meer op gesprek te komen, hij zou me aanmelden voor de wia.
Nu loopt mijn ZW uitkering binnenkort af en nu was mijn vraag of de hoogte van de Zw uitkering gelijk is als die van een wia uitkering wga of iva? de hoogte van de huidige zw uitkering is nu 520,= bruto per week per vier weken is dat 2080,= bruto per vier weken incl vakantietoeslag.
En hoe kun je dit het makkelijkst zelf uitrekenen.
Met vriendelijkke groet robert.
Gepost 09 februari 2012 - 03:50
Robert46, op 30 januari 2012 - 09:20 , zei:
Ik heb een vraag mbt mijn ziektewet uitkering.
de verzekeringsarts heeft me door verwezen naar de arbeidsdeskundige, en die belde mij begin januari op om te zeggen dat ik niet genoeg mogelijkheden heb( Ivm mijn ziekte) om met arbeid aan te vangen en hoefde toen niet meer op gesprek te komen, hij zou me aanmelden voor de wia.
Nu loopt mijn ZW uitkering binnenkort af en nu was mijn vraag of de hoogte van de Zw uitkering gelijk is als die van een wia uitkering wga of iva? de hoogte van de huidige zw uitkering is nu 520,= bruto per week per vier weken is dat 2080,= bruto per vier weken incl vakantietoeslag.
Hallo Robert,
ik heb recent hetzelfde meegemaakt.
kom je in de WGA, dan heb je de eerste 2 maanden 75%, daarna 70%
kom je in de IVA, dan heb je 75 %, zolang de situatie aanhoudt.
in de ZW ontvang je het vacantiegeld wekelijks met je uitkering, in de WIA wordt dit voor jou gereserveerd en ontvang je het in mei.
dit houdt in, dat je nu bruto 8% minder hebt (dit is namelijk het vacantiegeld, dat het UWV voor jou reserveert)
deze 8% worden voor jou in een potje gestopt en in mei onder de noemer vacantiegeld uitbetaald
de vraag is nu: is je ZW nu 70% of wordt dit door je werkgever aangevuld tot 100%
dit is bepalend voor hoeveel je achteruit gaat.
ps: netto-berekeningen kan ik niet maken, informeer anders eens bij het UWV hoe dit voor jou in elkaar zit
sterkte en succes
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote