Beste,
Sinds 1 oktober 2011 krijg ik een WW-uitkering, die in mijn geval maximaal 13 maanden duurt.
Inmiddels ben ik ca. 2 maanden in verwachting. Mijn sollicitaties hebben nog niet tot positief resultaat
geleid en ik ben bang dat ik gezien mijn zwangerschap niet gemakkelijk een vaste baan vind op dit moment.
Het lijtk mij niet goed voor het vertrouwen om mijn zwangerschap tijdens eventueel komende sollicitatieprocedures te verzwijgen.
Kunt u daar iets over zeggen? Is het misschien zelfs verplicht om het te melden, of bijvoorbeeld pas na 3 maanden?
En wanneer meld je zoiets, bij het eerste gesprek?
Misschien dat het in mijn positie gemakkelijker is om, voor de periode voorafgaand aan mijn verlof, tijdelijk werk te zoeken.
Stel dat ik tot datum aanvang verlof werk vindt, vervalt mijn WW-uitkering dan, of wordt deze opgeschort en behoud ik mijn recht op WW en uitkering voor de verlofperiode?
En blijft de periode van 13 maanden WW staan, zodat ik de maanden die ik nu eventueel zou werken, alsnog via de WW krijg uitgekeerd na mijn verofperiode
(zodat ik alsdan langer de tijd heb binnen de WW om nieuw werk te vinden)?
Uw reactie zie ik heel graag tegemoet!
Vriendelijke groeten,
M.
Pagina 1 van 1
Ww Uitkering, Zwanger En Tijdelijk Werk
Gepost 12 februari 2012 - 08:26
Je mag een zwangerschap verzwijgen. Maar de baas komt er uiteindelijk toch achter, dus je kunt het beter zeggen.
En in de meeste gevallen, tenzij het kort durend werk is, zal de werkgever jou niet aannemen. Ik zeg in de meeste gevallen. Soms kun je geluk hebben. Je kunt aan de job coach vragen wat nu de beste optie voor jou is.
En in de meeste gevallen, tenzij het kort durend werk is, zal de werkgever jou niet aannemen. Ik zeg in de meeste gevallen. Soms kun je geluk hebben. Je kunt aan de job coach vragen wat nu de beste optie voor jou is.
Groeten Paul.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe
Multi quote