Is er iemand die weet hoe het zit met een bijstandsuitkering als je langdurig ziek bent.
Ik heb nooit voor een baas gewerkt maar jaren een zelfstandige onderneming gedreven.
Deze onderneming is door toedoen van de overheid gestopt. (lang verhaal waar ik niet verder op in wil gaan op het forum)
Hierdoor heb ik in 2010 ook maanden lang geen inkomsten gehad en uiteindelijk dus noodgedwongen gestopt met mijn bedrijf en in de bijstand terrecht gekomen.
Door mijn geestelijke gezondheid ben ik al vanaf dat moment vrijgesteld van sollicitatie verplichting omdat mijn gezondheid dit niet toelaat.
Nu is mijn vraag zou ik niet naar een andere uitkeringsvorm toe moeten?
Want eigenlijk ben ik dus al geruime tijd ziek.
Pagina 1 van 1
Bijstandsuitkering En Langdurig Ziek
Gepost 31 januari 2012 - 04:34
eindevanhetleven, op 31 januari 2012 - 01:41 , zei:
Is er iemand die weet hoe het zit met een bijstandsuitkering als je langdurig ziek bent.
Ik heb nooit voor een baas gewerkt maar jaren een zelfstandige onderneming gedreven.
Deze onderneming is door toedoen van de overheid gestopt. (lang verhaal waar ik niet verder op in wil gaan op het forum)
Hierdoor heb ik in 2010 ook maanden lang geen inkomsten gehad en uiteindelijk dus noodgedwongen gestopt met mijn bedrijf en in de bijstand terrecht gekomen.
Door mijn geestelijke gezondheid ben ik al vanaf dat moment vrijgesteld van sollicitatie verplichting omdat mijn gezondheid dit niet toelaat.
Helaas is er geen andere uitkeringsvorm; WAO / WIA is er alleen voor "de in loondienst werkenden".
Gepost 04 februari 2012 - 10:43
Ja het is geweldig geregeld in dit land.
Kun je niet weer voor jezelf beginnen?
Ik weet niet wat je deed, maar hier heeft werkelijk niemand iets aan toch.
Ik ben ook zelfstandig ondernemer geweest, maar door een scheiding, maar meer nog door bureaucratie, alles kwijt geraakt.
Kun je niet weer voor jezelf beginnen?
Ik weet niet wat je deed, maar hier heeft werkelijk niemand iets aan toch.
Ik ben ook zelfstandig ondernemer geweest, maar door een scheiding, maar meer nog door bureaucratie, alles kwijt geraakt.
Gepost 04 februari 2012 - 11:53
Dit bericht heb ik elders geplaatst en doe het ook hier even:
Waarom slaan jullie de handen niet ineen eigenlijk en span gezamenlijk een rechtszaak aan. Hier al een deelnemer.
Ik wil jullie ook nogmaals op deze petitie wijzen:
http://axci.nl/index.php?petitie=18850
Ik heb contact met de initiatiefneemsters. Zij hebben ook contact met Karabulut van de SP. Karabulut en wellicht ook Roemer komen daar verderop in de maand op bezoek. Ook verzamelt de SP verhalen van mensen die door deze nieuwe wet in de problemen komen. Deze verhalen zijn door te sturen aan:
meldytjuh@hotmail.com (mailadres staat ook onderaan de petitie)
Mailadres staat ook onderaan de petitie.
Ik zou zeggen: stop met praten en kom in actie.
Je kunt ook mij een berichtje sturen dan zorg ik wel dat het er komt.
Waarom slaan jullie de handen niet ineen eigenlijk en span gezamenlijk een rechtszaak aan. Hier al een deelnemer.
Ik wil jullie ook nogmaals op deze petitie wijzen:
http://axci.nl/index.php?petitie=18850
Ik heb contact met de initiatiefneemsters. Zij hebben ook contact met Karabulut van de SP. Karabulut en wellicht ook Roemer komen daar verderop in de maand op bezoek. Ook verzamelt de SP verhalen van mensen die door deze nieuwe wet in de problemen komen. Deze verhalen zijn door te sturen aan:
meldytjuh@hotmail.com (mailadres staat ook onderaan de petitie)
Mailadres staat ook onderaan de petitie.
Ik zou zeggen: stop met praten en kom in actie.
Je kunt ook mij een berichtje sturen dan zorg ik wel dat het er komt.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 

Multi quote