Beste Marcel,
Stel iemand is 52 weken onafgebroken werkloos en gaat 10 uur werken in een familieovereenkomst vanuit pgb, je bent dan geen werknemer, volgens mij worden dan alleen de 10 uur gekort (is dit juist?)
Voor die overige 30 uur (ww = 2000 p/m) gaat betrokkene daarna 40 uur werken voor 1500 p/m hier vind volgens mij ook geen inkomstenaftrek plaats omdat betrokkene voor 10 uur al in de familieovereenkomst aan het werk was, was dit niet het geval dan zou er een aanvulling zijn op die 2000 - 1500 van 70% = 950 totaal inkomen zou dan zijn 950+1500 = 2450 klopt dit en is de duur van deze aanvulling tot einde oorspronkelijke ww duur?
Stel de na een half jaar stoppen die 40 uur en betrokkene wordt voor 40 uur werkloos (familie overeenkomst 10 uur blijft bestaan) . Hoe wordt dan de garantiedagloonregeling uitgevoerd?
De oorspronkelijke 30 uur weer tegen 2000 (oude ww) is dus 1500ww (garantiedagloonregeling) en de nieuwe 10 uur op basis van 70%x1500:4= 262,50? totale ww 1762,50? en inkomsten famileovereenkomst komen er voor 100% bij.
M.a.w. wordt er geen rekening gehouden met de inkomsten uit de familieovereenkomst? Ook al is er in totaal 50 uur (40 uur ww en 10 uur familieovereenkomst).
Ander uitgangspunt:
Betrokke vind geen nieuw werk en komt in aanmerking voor de i.o.a.w.: als de familieovereenkomst nog steeds bestaat zal deze verrekend worden met de i.a.o.w.
Echter als deze is gestopt vind er dan een verdeling plaats tussen 75% i.o.a.w.(30 uur ww) en 25% i.o.a.z.? (10 uur familieovereenkomst) of zijn die 30 uur ww (1500) voldoende voor volledige i.a.o.w.?
Ik hoop dat het duidelijk is en ben benieuwd naar je antwoord.
Groet Peter
Pagina 1 van 1
Inkomstenaftrek
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote