Pagina 1 van 1
Algemene Loonheffingskorting
Gepost 06 februari 2012 - 10:51
Als mijn partner haar heffingskorting laat uitbetalen heeft dat dan gevolgen voor onze huurtoeslag en zorgtoeslag?
Zal b.v. het door ons opgegeven toetsingsinkomen voor die toeslagen hoger worden?
En dat we dus daarom misschien weer minder huur en zorgtoeslag zullen krijgen of iets dergelijks?
Groet Chopin.
Zal b.v. het door ons opgegeven toetsingsinkomen voor die toeslagen hoger worden?
En dat we dus daarom misschien weer minder huur en zorgtoeslag zullen krijgen of iets dergelijks?
Groet Chopin.
Gepost 18 februari 2012 - 09:01
Iva-er, op 07 februari 2012 - 02:31 , zei:
Dat klopt inderdaad.
Sorry dat ik wat laat reageer, maar wat bedoel je hier precies mee?
De rede waarom ik dit topic ben gestart komt omdat ik het volgende berichtje tegen kwam: "de aanrecht subsidie is volksverlakkerij ,het wordt bij je belastbaar inkomen opgeteld ,en dan krijg je net niet je huurtoeslag."
Is deze stelling juist?
Mvg. chopin
( En natuurlijk bedankt voor de reacties tot dusver)
#7 Gast_Hans_*
Gepost 18 februari 2012 - 11:57
Margarino, op 18 februari 2012 - 10:46 , zei:
Bedoeld wordt dat bij je belastingaangifte hier rekening mee wordt gehouden over het wel of niet reeds genoten door je partner, en dat gezamenlijk belastbaar inkomen ebt door naar een evt. zorg- en huurtoeslag, toch?
De algemene heffingskorting telt niet mee voor je toeslagen, Alles bepalend is het totaal van jullie beide fiscaal loon.
Stel partner A verdiende bruto € 15.000,- en partner B bruto € 7.000,- Dan is jullie verzamelinkomen € 22.000,- dit is wat telt voor de toeslagen. Alleen simpel gezegt zullen eventuele aftrekposten het verzamelinkomen kunnen verlagen.
Wat van een ander belang is voor de algemene heffingskorting (€ 1987,00 in 2011) is of deze al of niet geheel verrekend is middels de af te dragen inkomstenbelasting van je partner met het ontvangen inkomen en de reeds ingehouden loonheffing. Maar dat is dus een heel ander verhaal.
Hans
Gepost 04 maart 2012 - 11:09
Nee Chopin, belastingkortingen horen niet bij het toetsingsinkomen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het toetsingsinkomen is ook niet gelijk aan het brutoloon omdat de vergoeding voor de zvw er nog bijgeteld moet worden. Daarmee kom je op het fiscaal inkomen en dat geldt voor de huur- en zorgtoeslag.
http://www.raet.nl/p...ofLite.asp?lw=1
Wanneer je hier bv 2000 euro invult als brutoloon staat in het tweede kolommetje onder ZVW/LH 2142. LH betekent "loonheffing". Die 2142 moet je nemen als toetsingsinkomen voor je toeslagen.
http://www.belasting...lpen/toeslagen/
Hier vind je een rekenprogramma waar duidelijk in staat dat je het loon voor de loonheffing moet nemen.
Het toetsingsinkomen is ook niet gelijk aan het brutoloon omdat de vergoeding voor de zvw er nog bijgeteld moet worden. Daarmee kom je op het fiscaal inkomen en dat geldt voor de huur- en zorgtoeslag.
http://www.raet.nl/p...ofLite.asp?lw=1
Wanneer je hier bv 2000 euro invult als brutoloon staat in het tweede kolommetje onder ZVW/LH 2142. LH betekent "loonheffing". Die 2142 moet je nemen als toetsingsinkomen voor je toeslagen.
http://www.belasting...lpen/toeslagen/
Hier vind je een rekenprogramma waar duidelijk in staat dat je het loon voor de loonheffing moet nemen.
Gepost 04 maart 2012 - 12:23
Bedankt voor uitleg amphoria.
Ik heb het toetsingsinkomen als volgt berekend:
Bruto wao+toeslag x 12 x 1.08 = toetsingsinkomen.
Als ik het goed begrijp zou ik hier ook nog eens 7,1% zvw bij moeten tellen om het juiste toetsingsinkomen voor huurtoeslag te berekenen.
Dat moet ik dan nog maar even gaan aanpassen dan.
Ik heb het toetsingsinkomen als volgt berekend:
Bruto wao+toeslag x 12 x 1.08 = toetsingsinkomen.
Als ik het goed begrijp zou ik hier ook nog eens 7,1% zvw bij moeten tellen om het juiste toetsingsinkomen voor huurtoeslag te berekenen.
Dat moet ik dan nog maar even gaan aanpassen dan.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote