Hallo,
Ik liep toevallig tegen een berichtje aan van de Gemeente Bussum. Daar werd geadviseerd om de kwijtschelding gemeentelijke belastingen voor 1 april aan te vragen. Vanaf 1 april wordt daar nl. de kwijtschelding getoetst aan het gezinsinkomen!
Behalve dus dat je er met het gezinsinkomen al vreselijk op achteruit gaat, bestaat dus ook nog eens de kans dat je geen kwijtschelding krijgt??
Wie weet of dit in andere gemeentes of landelijk ingevoerd wordt en welke voorwaarden er dan zijn voor kwijtschelding?
En gaat dit bv ook gelden voor kwijtschelding waterschapsheffingen?
Pagina 1 van 1
Kwijtschelding Belastingen En Huishoudinkomenstoets kwijtschelding wordt getoetst aan huishoudinkomen
Gepost 19 februari 2012 - 08:56
Ik denk niet dat je de kwijtschelding van de belastingen verliest zolang jij of je gezin recht heeft op een bijstands uitkering.
Zou je geen uitkering meer krijgen omdat de inkomsten (bv, uit werk) van andere inwonende(n) te hoog zouden zijn, dan verlies je inderdaad de kwijtschelding.
Op de site van de gemeente Bussum gaat het alleen om de kwijtschelding van de belastingen voor afvalstoffenheffing en
hondenbelasting: maximaal 50%, alleen voor de eerste hond.
Verder is niet te zien waar je nog meer recht op hebt, wat betreft kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
Zou je geen uitkering meer krijgen omdat de inkomsten (bv, uit werk) van andere inwonende(n) te hoog zouden zijn, dan verlies je inderdaad de kwijtschelding.
Op de site van de gemeente Bussum gaat het alleen om de kwijtschelding van de belastingen voor afvalstoffenheffing en
hondenbelasting: maximaal 50%, alleen voor de eerste hond.
Verder is niet te zien waar je nog meer recht op hebt, wat betreft kwijtschelding gemeentelijke belastingen.
Groeten Paul.
Gepost 28 februari 2012 - 08:59
Ik was een nieuw topic gestart, had deze niet gezien.
Ik had deze link voor Enkhuizen:
http://www.enkhuizen...0WLpLAAAc.nujij
Ik ben bang dat mummie gelijk heeft. Voor kwijtschelding wordt per 1 april alle inkomens meegenomen terwijl een groot deel daarvan vervalt per 1 juli vanwege de huishoudinkomentoets.
Je kunt dus ook nog eens de gemeentelijke heffingen een jaar lang ophoesten op bijstandsniveau.
Ik had deze link voor Enkhuizen:
http://www.enkhuizen...0WLpLAAAc.nujij
Ik ben bang dat mummie gelijk heeft. Voor kwijtschelding wordt per 1 april alle inkomens meegenomen terwijl een groot deel daarvan vervalt per 1 juli vanwege de huishoudinkomentoets.
Je kunt dus ook nog eens de gemeentelijke heffingen een jaar lang ophoesten op bijstandsniveau.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Griekse Huishoud Inkomens Toets
- Huishoud inkomens toets
- Landelijke Manifestatie Tegen Wet Werken Naar Vermogen ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help