Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto

Het Leed Dat Uitzendbureau Heet

22 reacties op dit onderwerp

#1 Ziggo1978

Ziggo1978

Dragend lid

• Leden+
  • PipPipPipPip
  • 153 berichten

Geplaatst 05 juni 2012 - 05:20

De verplichting van de asociale dienst stelt aan mensen zonder werk zich verplicht te laten inschrijven bij uitzendbureaus en ze dna ook nog eens om de 2 weken te moeten lastig vallen. Nu ben ik vandaag speciaal een dagje uitzendbureau gaan doen.

Uitzendbureau Number One ! Adecoo, 3 duffe meiden kijken naar 1 scherm, vervolgens zit de ander ik weet niet wat ze aan het doen was, maar niet wat ze moest doen, mevrouw 2 zat een appel te eten, mevrouw 3 (allemaal aan dezelfde tafel) zei wat kan ik voor je doen? Wel ik kom me inschrijven.. ow en voor welke functie? Heb natuurlijk de functies aangehouden die zij boden, anders loop ik niet binnen. Ow heb je je cv?
Ik geef mijn cv, die heb ik online laten maken, wat me na afloop ook nog eens 2,50 kostte, kwam ik achteraf achter, maar heb een keurig goede cv. God Thank! Finally! Die verander ik ook nooit meer!

Ze kijkt naar mijn cv, zit ze te piepen dat mijn laatste werkgever ICT is geweest. En dat ze daar niets in hebben, ik zeg dus, ik kom ook voor productie en magazijn en schoonmaak. Tja dat hebben we niet hoor, we hebben op dit moment maar 1 vacature openstaan en dat is niet haalbaar met openbaar vervoer, dus hou onze website maar in de gaten. We kunnen je niet inschrijven. Daaag. Ik heb wel ff een kaartje gevraagd, voor bewijs dat ik daar geweest ben. Mutjes gingen weer verder met ik denk facebook.

Uitzendbureau nummer 2. Olympia - Kom binnen, zeg wat ik zoek, ik zeg callcenter bij KPN, leg uit waarom, vraagt ze heb je ervaring, ik zeg nee. Ow maar we doen geen inschrijvingen, alleen per email, ja anders wordt het zoveel rommel hier aan cv's dat kan niet hoor. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag. Wel ff kaartje gevraagd.

Uitzendbureau nummer 3 .. zoek me het apenzuur, heel Rotterdam afgegaan, werd het zo beau, ik dacht volgende week de rest. Moet er nog 1.

Algemene Geaccepteerde arbeid

Hoe kun je dit in godsnaam afdwingen als mensen je cv zien, en zien dat je ICT doet, in bevenstaand bericht bewijst dat ze zien dat je hoog opgeleid bent. Ze wijzen je af, en schrijven je niet in.
Dus de sociale dienst kan hoog en laag springen wat ze willen, dit kunnen ze never nooit voor elkaar krijgen. Zie ook mijn andere topic over Wij willen wel maar werknemers willen ons niet, zelfs uitzendbureaus niet
Dus die grote waffels bij de sociale dienst en de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie en PVDA en alle andere dieren, moeten eens flink aangepakt worden.

Uitzendbureaus afschaffen

Hoe kan een uitzendbureau bestaan als ze niets hebben, hun etalages hangen vol met nep vacatures, ter opvulling, hang dan een gordijn neer ofzo. Volkspartij voor Vrijheid en Democratie ezel Kamp wil hier niets aan doen, maar iedereen moet Algemeen geacepteerde arbeid doen, hoe dan? Wat me opviel is dat als je vroeger in Rotterdam kwam of Amsterdam, dat het stikte van de uitzendbureaus, nu kun je ze nagenoeg niet eens vinden. En als je ze vind dan zijn het bureaus die auto monteurs zoeken, of dat is ook nep, en de meeste zijn nog geen eens open.

Volkspartij voor Vrijheid en Democratie wilde werklozen van hun vrijheid beroven

Het is een dejavu wat ik vannochtend voorbij zag komen, dit was dus echt een plan, zie HIER dit was een bericht uit 2011, maar laatst zat ik me zoiets voor te stellen zonder dat ik wist dat dit ooit een plan was, en begon spontaan te huilen, als dit ooit gaat gebeuren, dan ben ik weg uit Nederland, maakt me niet uit waarheen. Dit land begint zo langzamerhand op een strafkamp te lijken. In de bajes hebben ze het nog beter.
Zulke mensen die zulke strafbare feiten willen laten uitvoeren, moeten ze levenslang opsluiten. Dit idee is echt ziek. En het mag nog geen eens volgens de wet. Zulke mensen mogen niet aan de macht komen hier. Kamp, Krom allemaal ophoepelen.

Ik schrijf niet zoals ik denk, ik schrijf zoals ik tegen je praat .

#2 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 05 juni 2012 - 07:05

Na jaren voor een uitzendbureau gewerkt te hebben schrijf ik mij principieel niet meer in. Te veel slechte ervaringen gehad en er was toendertijd maar één goed uitzendbureau en dat was 'START'.

Werkzoekende moeten zich nu toch echt eens gaan afvragen wat ze nu echt willen. Verplicht flexible werken zonder rechten en zo de arbeidsmarkt verknallen zodat de nieuwe generatie straks alleen maar zich in het ongewisse moet storten wat betreft hun toekomst en inkomen, of dat zij direkt contact houden met de toekomstige werkgever en men beide een band hebben met elkaar. Onbegrijpelijk dat de overheid bepaalt en je verplicht om je in te laten schrijven bij legale koppelbazen. De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie vindt de mentaliteit van de werkzoekende maar niks, maar laten wij het nu eens omdraaien.

De politiek wil de rekening van deze crisis niet doorschuiven naar de volgende generatie maar de gemeenten dwingt hen wel om zich over te geven aan de grootste importeurs van goedkope buitenlandse krachten genaamd 'uitzendbureaus'. Door uitzendbureaus af te schaffen moeten werkgevers weer zelf de vacatures aan gaan bieden en werkzoekende gaan werven zoals het hoort. Werk je voor uitzendbureaus dan zijn het gewoon verloren jaren voor de meeste uitzendkrachten. En omdat het de nodige moeite kost voor de werkgevers omdat uitzendbureaus niet meer bestaan, dan zullen zij er niet voor kiezen om dan maandelijks van arbeidskrachten te wisselen. Investeren in je arbeidskrachten i.p.v. misbuiken dus.

Dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie de werkzoekende uit het zicht van de werkende wil ontrekken is mij wel duidelijk na het lezen van de link naar doorbraak.eu. Maar de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie, en met H. Kamp voorop, is nu één van de grootste veroorzakers van de oplopende werkloosheid, en het liefst ziet deze Volkspartij voor Vrijheid en Democratie de werknemer voor niks werken. Kijk dat is nu de liberale gedachte om er van uit te gaan dat mensen goed zijn voor elkaar, maar de geschiedenis heeft allang bewezen dat dit niet werkt.

Uitzendbureaus zijn gewoon overbodig.

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

Ben je geholpen met jouw vraag, help een ander ermee maar vermeld het resultaat ook terug op het forum.

Een (kleine) donatie is zeer welkom en dit kan via de kolom in de rechter bovenhoek.

#3 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 05 juni 2012 - 08:20

Dat er inmiddels acties worden gevoerd tegen de uitzendbureaus dat bleek wel in Amsterdam de afgelopen week. Niet dat ik dit toejuich maar ergens kan je verwachten dat vroeg of laat dit gaat gebeuren.

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

Ben je geholpen met jouw vraag, help een ander ermee maar vermeld het resultaat ook terug op het forum.

Een (kleine) donatie is zeer welkom en dit kan via de kolom in de rechter bovenhoek.

#4 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 05 juni 2012 - 09:26

Een uitzend bureau kan een toegevoegde waarde hebben om werk en werk ervaring te verkrijgen. Maar op het moment dat er crisis is en er minder werk is, dan schrijven ze je ook niet meer in. Het maakt niet uit wat je van beroep bent of dat je ook werk wilt doen dat onder het niveau is. Het enige wat ze doen is cv's verzamelen. Als ik op een vacature reageer heb ik vaak binnen een uur al een afwijzing. Tempo team is hier heel goed in. Op iedere vacuture van tempo team, waar ik op reageer, krijg ik steevast een afwijzing, binnen een uur, met iedere keer de zelfde tekst.

Ik ben ook eens verplicht uitgenodigt voor een banen markt waar ik alle uitzend bureaus langs moest van de SD medewerker. Ik kreeg zelfs een lijst mee, die ik door de uitzend bureaus moest laten aftekenen. Samen met mijn werk coach (als getuige) ben ik dus als alle uitzend bureaus langs geweest, 13 stuks. Niet 1 wou me inschrijven. niet 1. Tig smoezen als excusis. Naast dat het me 7 uur aan tijd gekost heeft, heeft me dat geintje ook nog eens 15 euro aan parkeer gekost, naast de benzine kosten. En dan 0 resultaat. 0. maar goed, ze hebben mijn cv, waarschijnlijk zul je er niks meer van horen.

Dit jaar is de banenmarkt trouwens niet door gegaan wegens bezuinigingen en de weinige animo van de uitzend bureaus. Jammer. Er zaten best wel leuke dames bij om mee te kletsen. Je moet toch iets als ze je niet willen inschrijven.

Verder sluit ik me aan bij de reactie van KanHetBeter en Ziggo.

Sd medewerkers staan zelf niet in de werkelijkheid, dat hoeft ook niet want ze hebben zelf al een baan. Het is dus voor hun heel gemakkelijk om te schreeuwen dat je moet solliciteren, maar zelf hebben ze geen flauw benul hoe moeilijk het is om te solliciteren en wat daarbij allemaal komt kijken. Je moet op alles solliciteren, maar zoals Ziggo al terecht aangeeft, pas je niet in het profiel die de werkgevers eisen, ligt je cv al in de prullebak. Ook ik heb op schoonmaak werk gesolliciteerd, en productie werk, tuin bouw, groen voorziening ect.

Kijk de vacatures er maar op na, zonder ervaring of papieren, niet reageren. Werkgevers willen mensen die ze direct kunnen inzetten, ze willen geen mensen die je nog alles moet gaan aanleren of die je nog moet omscholen. Een ICT bedrijf zal geen schilder aannemen om bedrijfs systemen te beheren, ze zouden jaren bezig zijn om hem/haar dat te leren en dat zelfde geldt voor een schilders bedrijf, die zal ook geen ICT'er aannemen want ook die moet omgeschoold worden. Dat kost tijd en er is geen productie = kosten post en een werkgever wil winst, geen verlies.

Ik heb zelf een sollicitatie lijst, opgedeelt in 2 vakken, ongerichte sollicitaties en gerichte sollicitaties.

Aantal sollicitatie gespreken bij gericht solliciteren, dit jaar: 21, volgende week heb ik sollicitatie gesprek 22.

Aantal sollicitatie gespreken bij ongericht solliciteren, dit jaar: 0

Mijn Sd medewerker, die altijd staat te schreeuwen dat je op alles moet reageren omdat je dan de beste kans op werk hebt, is na het zien van de lijst (inclusief de bewijs stukken) Stil, heel erg stil.

#5 Ziggo1978

Ziggo1978

Dragend lid

• Leden+
  • PipPipPipPip
  • 153 berichten

Geplaatst 05 juni 2012 - 10:47

Ik heb vroeger met ontzettend veel plezier bij uitzendbureaus baantjes gehad, ik was toen nog jong en zat op school, kwam daar voor vakantie baantjes. Maar ook voor de crisis anno 2012 was het hopeloos bij uitzendbureaus. Alles wordt gedigitaliseerd alleen er wordt niet eens naar gekeken, dan vraag ik me toch af, hoe een uitzendbureau kan draaien. Hetzelfde geld voor recruiters, van de vele recruiters die ik heb gesproken en of benaderd, heb ik geen 1 keer een gesprek gehad, het stoort mij dan ook matenloos dat zij mijn gegevens wel hebben, en ik benaderd wordt door andere recruitments, zelfs op een zaterdag, terwijl ik ze niet eens ken.

Mijn Sd medewerker, die altijd staat te schreeuwen dat je op alles moet reageren omdat je dan de beste kans op werk hebt, is na het zien van de lijst (inclusief de bewijs stukken) Stil, heel erg stil.

Daarom print ik alles uit, en echt alles, ik hoop dat de mijne als ik die ooit krijg ook stil is.

#6 Gast_werki_*

Gast_werki_*
  • Gasten

Geplaatst 25 juni 2013 - 02:43

Laat me niet lachen met die uitzendbureau's ze zien je nog niet staan als je binnenloopt en vraagt naar een vacature die ophangt,dan zeggen die luie wijfen meneer dat moet u via de computer doen zich laten inschrijven en gaan verder met hun face boek berichten, ook als je naar een bedrijf gaat staan ze je niet meer te woord het eerste wat ze zeggen is u moet via het uitzendbureau solliciteren.

Het is in Nederland echt een zooitje geworden om werk te vinden en dan vinden ze het gek dat mensen niet meer gemotiveerd zijn,bedankt aan alle ministers die voor dit verantwoordelijk zijn een werkzoekende.

#7 Gast_Ronnie_*

Gast_Ronnie_*
  • Gasten

Geplaatst 22 februari 2014 - 04:06

Hier een paar ervaringen.

MF uitzendbureau - Wat een stelletje opgeblazen mensen daar. Wij zijn god en wat wij denken is zo (ondertussen met ook een appel in zijn mond). Weinig ervaring maar een hele grote mond.

Olympia - Zonder aarzelen gewoonweg altijd een afwijzing binnen 5 minuten.

Timing - Alleen maar studenten en zo werkt het daar ook.

Betere banen - Ze noemen zichzelf een uitzendbureau, maar daar zet ik mijn vraagtekens bij.

#8 Gast_Bruce_*

Gast_Bruce_*
  • Gasten

Geplaatst 25 september 2014 - 05:30

Ik kreeg ook dit jaar deze onderstaande oproep van mijn nieuwe werkcoach  nadat ik een 1e gesprek had gehad..

ik moest dus ook de uitzendbureaus in Apeldoorn af gaan en vragen om een bewijsje van inschrijving en gegevens contactpersoon en waneer voor het laatst contact gehad 

Olympia uitzendbureau-: zit een eenzame suffe jongeman die gaf aan dat die er geen zin in had om mij te helpen en geen lobbyist is voor de gemeente dus ik kreeg enkel zijn visitekaartje:s

Tempoteam uitzendbureau-

een jonge niet gemontiveerde meid wil mijn gegevens bij hun van bovenstaande benodigdheden niet geven omdat ze denkt dat ik niet egt opzoek ben naar werk en het enkel wil geven als ze zekerweet dat ik het nie doe puur als bewijs dat ik hier geweest ben...ik had zoiets van ben je nou egt zo simpeldom ik had haar immers de brief al laten lezen het leek er gewoon meer op dan dat ze liever voor politieagentje speelde dan mij gewoon even die gegevens snel doormailen dan kon ik weer verder,wat was ik geergerd en ik stond egt te kijken van dat nonchalante gedrag alsof het allemaal een spelletje is (ja werkend Nederland houdt zich niet bezig met deze materie blijkt! :) en dat noemt zich dan mdw van Tempoteam?uhg...

Randstad uitzendbureau

Netjes ontvangen bij receptie werdt doorverwezen naar intercedent die gaf ook al vrij snel aan dat ik een visitekaartje kon meekrijgen en dat me klantmanager dan maar hierheen moest bellen voor toelichting ,nouja heb het kort gehouden geen discussies maar ze was duidelijk niet geintereseerd wat ik nodig had blijkbaar:s

Startpeople uitzendbureau- kreeg netjes wat te drinken en ik was binnen 10min buiten alles netjes doorgemaild naar mij wat ik nodig had ze kenden de gemeentelijke procedures waren vrij soepel in hun benadering geen punt ik was tevreden:0

Timing- 2meiden druk aan het appen met hun mobiel een ander loopt langs me heen  zonder hallo te zeggen en gaat buiten staan roken ik sta er letterlijk te wachten totdat iemand me helpt ze zien me duidelijk maar er komt maar geen reactie ik heb mezelf kenbaar moeten maken totale desinteresse in alles wat ik zei werdt ik snel naar de deur gewezen zogezegd konden ze niets voor me doen behalve ook een visitekaartje en dat vonden hun in hun optiek meer dan voldoende informatie terwijl ik de brief 2x heb laten zien en doorgelezen bij hun wat ik allemaal nodig heb(zoveel is het niet maartog meer als een visitekaartje)

tot zover mijn ervaringen bij de uitzendbureaus waar ik overigens in geen tijden meer geweest was omdat ik vrijwel alles online bekijk en reageer 

ik was op die dag wel van mening dat het allemaal waardeloos is en je voelt je totaal niet serieus genomen

bij deze moet ik zeggen dat Startpeople wel in alle redelijkheid heeft gehandeld

inmiddels allang weer ana het werk gelukkig maar mijn eigen klantmanager zelf zei me duidelijk dat de informatie niet voldoende was maar dat die ermee akkoord ging doordat die wist dat ik gemotiveerd genoeg was om het ook uit te voeren zelf dus dat was wel weer fijn dat ik er vanaf was 

Mvg Bruce

Doorkiesnummer
…………..
Datum
23 maart 2014
Uw kenmerk

Ons kenmerk
Betreft…….

Geachte heer…..

U ontvangt een uitkering op grond van de Wet Werk en Bijstand (WWB). Aan deze uitkering is onder andere de verplichting verbonden dat u alles doet om weer aan het werk te komen. Vandaag hebben wij samen met mevrouw J. ………een driegesprek gehouden.
In dit gesprek hebben wij onder andere gesproken over uw positie ten aanzien van de arbeidsmarkt.

Hierbij hebben wij afgesproken dat ik met ingang van vandaag uw nieuwe klantmanager ben geworden. In dit gesprek hebben wij ook afgesproken dat wij op korte termijn een vervolggesprek zullen hebben

Hiertoe wordt u opgeroepen om op ........ om,,,,,,, uur te verschijnen op het Werkplein
……….
U kunt zich melden bij de infozuil direct bij de ingang van het Werkplein Activerium. Dat gaat als volgt: Druk op de button “ik heb een afspraak” en voer uw BSN in. U ontvangt dan een ticket en kunt plaatsnemen in de wachtruimte.
In dit gesprek zullen wij het hebben over uw positie op de arbeidsmarkt en welke mogelijkheden er zijn om weer aan het werk te komen.

U dient er zorg voor te dragen dat u de volgende stukken vóór het gesprek  naar mij heeft verzonden via een e-mail bericht:
bewijsstukken van uw sollicitaties van afgelopen maand,inclusief alle correspondentie hieromtrent;
uw actuele CV;
minimaal 2 nieuwe sollicitaties
overige bewijsstukken waaruit blijkt dat u er alles aan doet om aan het werk te komen.

Bovenstaande gegevens dient u te mailen naar,,,,,,,,,,. Indien u zelf niet over een computer beschikt kunt u kosteloos gebruik maken van een van de klanten PC’s op het werkplein

————————————————————————————————————————————————————————-
Deze gegevens moeten op tijd door de heer ………. zijn ontvangen. Als de gegevens niet op tijd zijn ontvangen of niet compleet zijn zullen wij met toepassing van artikel 18, lid 2 van de Wet werk en bijstand (WWB) een maatregel
overwegen. In dat geval kunnen wij uw uitkering (tijdelijk) verlagen.
————————————————————————————————————————————————————————-

Gedurende het gesprek hebben wij afgesproken dat u minimaal twee maal per dag (ochtend én middag) uw e-mail controleert. Voorts hebben wij afgesproken dat u in ieder geval overdag telefonisch bereikbaar dient te zijn. Gedurende het gesprek  hebben wij samen uw contact gegevens gecontroleerd, u heeft aangegeven dat deze gegevens correct in ons systeem staan vermeld.

U ontvangt deze oproep via de reguliere post én in uw e-mailbox, hierdoor heeft u tijdig kennis kunnen nemen van deze oproep en kunt u de gevraagde bewijsstukken tijdig verzenden naar de heer ………

Indien u door dringende redenen niet in staat bent om op dit gesprek te verschijnen, dient u dit tijdig persoonlijk onder opgave van redenen aan de heer …….. te melden. De heer ……. is telefonisch bereikabar op telefoonnummer ……….. voor het verstrekken van de gevaagde informatie dient u dit per e-mail te doen. Het e-mail adres van de heer …. is ………
—————————————————————————————————————————————————————————-
U bent verplicht om op het gesprek te verschijnen. Als u, zonder u te hebben afgemeld met een geldige reden, niet of niet tijdig op het gesprek komt dan heeft dit gevolgen voor uw recht op bijstand. Uw uitkering zal dan (tijdelijk) worden verlaagd.
—————————————————————————————————————————————————————————

Hoogachtend,
namens burgemeester en wethouders van Apeldoorn,

………..
medewerker handhaving & klantmanager
speciale doelgroepen
team RISC
Werkplein Activerium

#9 Gast_Gast_*

Gast_Gast_*
  • Gasten

Geplaatst 25 september 2014 - 09:27

@Bruce, een goed onderzoek.

Randstad werkt vrij veel voor diverse gemeenten en sleept zo af en toe iets binnen waar ze veel aan kunnen verdienen. Zij hebben een flinke lobby rondlopen bij diverse politieke partijen.

Start People (voorheen uitzendbureau Start), is een onderdeel van Start Foundation, lees hier meer over het ontstaan van Start People.

De meeste zijn dus ronduit bagger en zouden simpelweg verboden moeten worden.

#10 Ray Marse

Ray Marse

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 03 mei 2015 - 07:19

Werk al meer dan een half jaar nu bij een uitzendbureau en ook ik had geen ervaring met wat ik bij dat bureau ging doen. Werk nu via dat bureau bij diversen rafinaderijen oa, shell, bp en cabot en heb 7 opleidingen gevolgd op kosten van het uitzendbureau, loonverhoging gehad met een echt goed salaris en binnekort een rijbewijs.

Alles wat je schrijf is zekers waar, qua spook vacatures er is ook niet veel. Maar er zijn ook wel bureaus die je echt wel verder kunnen helpen!!

#11 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 03 mei 2015 - 08:19

@ Ray,

Dan heb je veel geluk gehad. Ik zal niet zeggen dat uitzendbureaus per definitie slecht zijn. Een uitzend bureau kan een toegevoegde waarde hebben om werk en werk ervaring te verkrijgen. Maar zaligmakend is het niet.

#12 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 04 mei 2015 - 03:31

Helaas 1 zwaluw maakt nog geen zomer hoewel ik het met Paul eens ben dat jij geluk hebt gehad Ray.

Gisteren was minister Kamp op TV. Men kon geen geschikte ICT'ers vinden dus haalde men ze maar uit het buitenland en hij vond dat prima?

Als je ziet wat een zooitje het is met het aanbod en zoeken naar vacatures in dit land dan is het wel logisch dat werkzoekende onvindbaar zijn maar ook de werkgevers en hun vacature aanbod.

Kamp ziet alles (zegt hij) heel helder maar iets aan de chaos m.b.t. de vacatures dat pakte hij niet aan toen hij minister was van SZW.

Het is over het algemeen bekend dat de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie het liever verder op zoekt dan binnen onze eigen grenzen.

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

#13 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 04 mei 2015 - 07:39

Gisteren was minister Kamp op TV. Men kon geen geschikte ICT'ers vinden dus haalde men ze maar uit het buitenland en hij vond dat prima?

Men schreeuwt al jaren dan men geen ICT'ers kan vinden. Maar wat men eigenlijk bedoelt, we kunnen geen goedkope ICT'ers meer vinden. Er zitten genoeg Nederlandse ICT'ers, thuis op de bank. Eruit gegooid omdat ze te oud en te "duur" waren. Veel van de ICT'ers willen maar al te graag aan de bak en soms met wat bijscholing kunnen deze perfect functioneren. Er is dus geen enkele rede om buitenlandse ICT'ers naar Nederland te halen.

Maar het mag niks meer kosten en buitenlandse arbeidskrachten kunnen lekker uitgebuit worden voor een honger loon via buitenlandse constructies. Iemand bijscholen of opleiden kost geld. Ook dat spaart men dan uit. Pure winst dus en daar gaat het tenslotte om voor de werkgevers en men kan nog makkelijke van ze af.

Er zou nu al een tekort zijn van 6300 ICT'ers en in 2016 zou er een te kort zijn van ruim 11.000 ICT érs. Daarmee zouden alle Nederlandse werkloze ICT'ers weer aan het werk moeten zijn. Ik vraag me dan af waarom ik en 9000 collega's met mij, nog altijd thuis op de bank zitten?

#14 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 04 mei 2015 - 09:50

Daarom is het onbegrijpelijk dat iedereen zich VERPLICHT moet inschrijven bij een uitzendbureau maar zelfs dan nog doet men er niks nuttigs mee.

Een Nederlander kan als ZZP'er aan de slag met korte opdrachten en een buitenlander krijgt een contract?

Zeker weten dat minister kamp werkgevers adviseerd om zo de sociale voorzieningen te ontwijken. Als er geen werk is terug naar huis want 50% weet niet wat WW is, en zij hebben ook geen arbeidsverleden.

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

#15 Gast_Nooitgedacht_*

Gast_Nooitgedacht_*
  • Gasten

Geplaatst 23 februari 2016 - 11:42

Verplicht inschrijven bij een bureau voor de slavernij, heeft heden daags geen zin meer.

Ze houden je tegenwoordig een wortel voor je neus, en 6 maanden later, mag je nog eens blij zijn, dat je misschien nog een hapje ervan hebt kunnen nemen.

#16 Gast_De_gast_die_wil_werken_*

Gast_De_gast_die_wil_werken_*
  • Gasten

Geplaatst 06 september 2016 - 07:31

Zo ook in het zuiden van het land. Waar een kleine auto wordt gemaakt. Start en lobby krijgen het zover om gratis arbeidzoekende mensen, geleverd te krijgen. Men zou een opleiding volgen binnen 6 maanden. Dit onder behoud van uitkering (bijstands niveau). Daarnaast geen complete benzine vergoeding, omdat een bepaalde online routeplanner niet de juiste KMs aangeeft. Dus voor niks werken en er nog voor moeten bijbetalen. En dan blij zijn dat je een baan hebt. Anders heet het weer; Ik geloof meneer wil niet werken. <<<<< echt gebeurd!!!

Sry hoor maar mag een mens nog wat eigenwaarde hebben, met deze moderne slavernij methodes.......

#17 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 06 september 2016 - 08:32

Ik neem aan Nedcar.

Ik zou graag willen dat je jou Nedcar ervaringen hier over hier uitgebreider deelt.

#18 Gast_oudere werknemer_*

Gast_oudere werknemer_*
  • Gasten

Geplaatst 09 december 2016 - 11:27

De politiek heeft het behoorlijk verknallt zonder dat ze er bij hebben stil gestaan dat straks al die uitkeringsgerechtigden binnenkort in de beistand zullen stromen.

Ook wordt er verwacht dat een vader van een gezin zonder tweede inkomen en die buiten zijn schuld om werkloos is geworden voor minimumloon gaat werken. Uitzendbureau willen verdienen aan jou en kijken er niet na of je er ook van rond kan komen. Waar is werken dan nog lonend als het met een armoedeval overeenkomt?

#19 Gast_Gezond verstand!_*

Gast_Gezond verstand!_*
  • Gasten

Geplaatst 16 januari 2017 - 01:00

Dit draadje lezende doet mij beseffen dat er nog steeds bij heel veel mensen een verkeerd beeld heerst over (werken) via een uitzendbureau. Ik ben zelf al ruim 10 jaar werkzaam in deze branche en herken in een aantal bovenstaande commentaren een groot deel van de inloop die dagelijks binnen komt lopen. 

Waar komt toch het beeld vandaan dat uitzendorganisaties voor alles en iedereen maar werk hebben?

Mensen lijken te vergeten dat een uitzendbureau bestaat bij het feit dat er altijd frictie is op de arbeidsmarkt tussen vraag en aanbod. Een bedrijf belt een uitzendbureau op het moment dat de nood hoog is, en een openstaande positie niet met eigen mensen kan worden ingevuld. Een bedrijf wil dan iemand die zo weinig mogelijk inwerktijd nodig heeft, en zoekt daarom in de regel naar mensen die aantoonbaar succesvol zijn geweest in de functie. 

Nee, het uitzendbureau bepaalt niet wie er wordt aangenomen. Een uitzendbureau maakt een selectie van geschikte kandidaten op basis van de kennis die het bureau heeft van de klant. Daar betaalt een klant ook voor. 

Een klant betaalt in de regel niet voor iemand die graag een ommezwaai in zijn carrière wil maken. 

Daar moet je echt andere kanalen voor zoeken. 

Ook ik erger mij dood aan de verplichte inschrijfplicht. Zo snel mogelijk mee stoppen. Het zorgt in de meeste gevallen alleen maar voor frustratie voor beide partijen. 

En dan even het altijd maar weer terugkerende verhaal dat uitzendbureaus geld verdienen over de rug van uitzendkrachten. Als je hier nog steeds in gelooft, ga dan gewoon niet meer naar een uitzendbureau toe..

Een uitzendbureau is verplicht om de beloningsregeling te volgen van het bedrijf waar je gaat werken. 

Dat betekent dat je als uitzendkracht recht hebt op hetzelfde loon als iemand die in vaste dienst bij het bedrijf is. 

Ok, sommige zaken zoals een dertiende maand, hoeft een bureau niet mee te nemen, maar de wet is hier heel duidelijk in. Kortom, stop nou eens met gezeur hierover. 

Begrijp dat het ene bureau soms geen functies heeft in een bepaald vakgebied en dus tegen je zal zeggen dat ze jou helaas niet kunnen helpen. Je gaat ook niet naar de Action als je merkkleding zoekt. 

Dus stop met het projecteren van je frustraties op een branche die elke dag weer duizenden mensen aan het werk heeft dat voor menig persoon een mooie opstap is geweest in zijn of haar carrière!

#20 Kan het beter?

Kan het beter?

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 3398 berichten

Geplaatst 17 januari 2017 - 12:41

Dit draadje lezende doet mij beseffen dat er nog steeds bij heel veel mensen een verkeerd beeld heerst over (werken) via een uitzendbureau. Ik ben zelf al ruim 10 jaar werkzaam in deze branche en herken in een aantal bovenstaande commentaren een groot deel van de inloop die dagelijks binnen komt lopen. 

Mensen hebben geen verkeerd beeld van een uitzendbureau. Uitzendbureaus zijn ooit opgezet om illegale koppelbazen legaal te maken puur omdat het in de vorige eeuw vaak voorkwam om bijvoorbeeld in de bouw en havens de pieken op te vangen. Premies werden daardoor niet afgedragen en werknemers waren toen ook niet verzekerd dus zijn er uitzendbureaus opgericht om aan die misstanden een einde te maken.

Door de 'voordelen' dat werkgevers makkelijker aan personeel konden komen maar ook weer van het personeel afkonden komen is het uitzenden zich als een olievlek gaan verspreiden over alle branches en dus niet alleen de bouw en de havens. In de vorige eeuw kon men ook parttime werken met een tijdelijk arbeidscontract en dat hoefde helemaal niet via een uitzendbureau.

Ik ken bedrijven die toen al de uitzendwet makkelijk omzeilde door uitzendkrachten in te huren via andere uitzendbureaus en zo werknemers geen vast contract hoefde aan te bieden maar men wel jaren bij dezelfde werkgever werkte zonder recht op een vast arbeidscontract. En ik kan je vertellen dat daar gerenommeerde bedrijven bij zaten, zelfs de (semi)overheid maakte daar gebruik van en nu ook nog. 

Ik ken schoonmaakbedrijven die nu een eigen uitzendbureau hebben opgericht en hun personeel vanuit daar weer inhuren om zo geen vaste aanstellingen aan te hoeven gaan. Klaagt iemand (terecht) over de werkdruk of de beloning dan is het doei want voor hem/haar 10 andere. 

Waar komt toch het beeld vandaan dat uitzendorganisaties voor alles en iedereen maar werk hebben?

Dit komt toch echt vanuit de uitzendbranche zelf en met name hun marketing en zoals zij zich profileren naar de werkgevers toe maar ook naar de werkzoekende. Door een zo groot mogelijk bestand van uitzendkrachten aan te leggen kunnen zij zo waar het nodig is gelijk in springen als de vraag naar werknemers stijgt omdat werkgevers liever geen arbeidscontracten aan gaan als de groei van de economie nog onzeker is.

Mensen lijken te vergeten dat een uitzendbureau bestaat bij het feit dat er altijd frictie is op de arbeidsmarkt tussen vraag en aanbod. Een bedrijf belt een uitzendbureau op het moment dat de nood hoog is, en een openstaande positie niet met eigen mensen kan worden ingevuld. Een bedrijf wil dan iemand die zo weinig mogelijk inwerktijd nodig heeft, en zoekt daarom in de regel naar mensen die aantoonbaar succesvol zijn geweest in de functie. 

Zo zou het in principe moeten zijn maar in de praktijk werkt het anders. Tijdelijk werk waar een uitzendbureau ook voor bedoeld is al 10-tallen jaren een verkapte manier om makkelijk van de werknemer af te komen. Met de hoger opgeleide zal het misschien anders kunnen zijn maar met de gemiddelde uitzendkracht heeft de werkgever over een zeer lange periode een proeftijd waardoor je iemand weer heel snel kan wegsturen.

Nee, het uitzendbureau bepaalt niet wie er wordt aangenomen. Een uitzendbureau maakt een selectie van geschikte kandidaten op basis van de kennis die het bureau heeft van de klant. Daar betaalt een klant ook voor. 

Een klant betaalt in de regel niet voor iemand die graag een ommezwaai in zijn carrière wil maken. 

Daar moet je echt andere kanalen voor zoeken. 

Die kanalen zijn er inmiddels ook bij de uitzendbureaus alles in samenwerking met de lokale overheid die subsidie verstrekken om werkzoekende te ondersteunen bij elke baan die ze ook dienen te accepteren.

Ook ik erger mij dood aan de verplichte inschrijfplicht. Zo snel mogelijk mee stoppen. Het zorgt in de meeste gevallen alleen maar voor frustratie voor beide partijen. 

Die inschrijfplicht moet zeker afgeschaft worden maar ik denk dat je zelf bang bent voor concurrentie?

En dan even het altijd maar weer terugkerende verhaal dat uitzendbureaus geld verdienen over de rug van uitzendkrachten. Als je hier nog steeds in gelooft, ga dan gewoon niet meer naar een uitzendbureau toe..

Een uitzendbureau is verplicht om de beloningsregeling te volgen van het bedrijf waar je gaat werken. 

Dat betekent dat je als uitzendkracht recht hebt op hetzelfde loon als iemand die in vaste dienst bij het bedrijf is. 

Ok, sommige zaken zoals een dertiende maand, hoeft een bureau niet mee te nemen, maar de wet is hier heel duidelijk in. Kortom, stop nou eens met gezeur hierover. 

Ik schiet toch echt in de lach bij deze opmerking. Inderdaad dient men gelijk te belonen maar waar je het niet over hebt is dat er minimaal 1.5 extra berekend wordt aan de werkgever. De omzet van bijvoorbeeld Randstad in geheel Europa was in het derde kwartaal van 2016 €5,4 miljard. Dit zet je niet om als je alleen maar met korte uitzendperiodes werkt.

Begrijp dat het ene bureau soms geen functies heeft in een bepaald vakgebied en dus tegen je zal zeggen dat ze jou helaas niet kunnen helpen. Je gaat ook niet naar de Action als je merkkleding zoekt. 

Dus stop met het projecteren van je frustraties op een branche die elke dag weer duizenden mensen aan het werk heeft dat voor menig persoon een mooie opstap is geweest in zijn of haar carrière!

Zouden er geen uitzendbureaus meer bestaan dan zijn die duizenden mensen ook echt aan het werk zijn en nog eens op een eerlijke wijze zonder dat een derde geld verdient over de rug van de werknemer.  

Het heeft er ook mee te maken aangezien de werkgever nu best wel een zware zorgplicht heeft terwijl vroeger alles collectief was geregeld, dat is één van de redenen dat uitzendbureaus zeer aantrekkelijk zijn. Ook aandeelhouders hebben een grote invloed en juist bij dit soort bedrijven zie je dat ze maar wat graag gebruik maken van de mogelijkheden van (tijdelijk) personeel inhuren waardoor je weer snel kan bezuinigen op personeel. Het is maar net hoe je de maatschappij inricht en waar men de prioriteiten neerlegt en wat je uiteindelijk met de winst doet. Spaar je de winst voor mindere tijden en hou je het personeel in dienst of geef je de winst weg en zet je het personeel op straat.

Frappant is het dat het goed gekwalificeerde personeel die eerder ontslagen zijn men nu dat personeel vanuit het buitenland moet aantrekken omdat in Nederland er blijkbaar geen gekwalificeerd personeel meer is te vinden? Reken maar dat het aantrekken van personeel van buiten Nederland nu via uitzendbureaus gaat.

Bedrijven zouden van mij nog maar maximaal 1 maand personeel mogen inhuren om zo bijvoorbeeld ziekte of pieken op te kunnen vangen. En de bemiddelingskosten die een werkgever dient te betalen aan een uitzendbureau als de werkgever besluit om iemand in vaste dienst te nemen moet per direct afgeschaft worden. 

Met vriendelijke groet,

Kanhetbeter.

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers