Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto

Het Leed Dat Uitzendbureau Heet

22 reacties op dit onderwerp

#21 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 17 januari 2017 - 08:38

Ik heb bewust even niet gereageerd. Zoals ik al eerder zei: Een uitzend bureau kan een toegevoegde waarde hebben om werk en werk ervaring te verkrijgen. Maar zaligmakend is het niet.

Maar uiteindelijk zit er gewoon een tussenpersoon (uitzendbureau ect.) die geld verdient over de rug van de werkgevers maar zeker ook over de rug van de werknemers en gezien de cijfers zijn de winsten behoorlijk fors te noemen.

En die werknemers willen ook graag een toekomst opbouwen maar hoe kun je een toekomst opbouwen als je morgen geen werk meer hebt en je ook niet weet wanneer je weer werk hebt? De hele flexibilisering is ondertussen 1 groot fiasco aan het worden voor de werknemers en ook de werkgevers die steeds meer talent, expertize, kennis en kunde zien verdwijnen. Iedereen moet maar een allround werknemer worden. Dit werkt niet in een kennis economie. Maar ja dit is volgens Amerikaans voorbeeld waar met name de grote werkgevers en ook de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie zo'n fan van zijn. Goedkope arbeidskrachten zonder rechten. Je hoeft ook maar in Amerika te kijken hoe het gesteld is met de burgers want de meeste zijn arm ondanks dat ze 2 of 3 banen hebben en ook daar is het protest tegen het huidige systeem en de elite steeds groter aan het worden.

Werken loont niet meer. Tenminste niet voor de werknemer.

Zouden er geen uitzendbureaus meer bestaan dan zijn die duizenden mensen ook echt aan het werk zijn en nog eens op een eerlijke wijze zonder dat een derde geld verdient over de rug van de werknemer.  

Het heeft er ook mee te maken aangezien de werkgever nu best wel een zware zorgplicht heeft terwijl vroeger alles collectief was geregeld, dat is één van de redenen dat uitzendbureaus zeer aantrekkelijk zijn. Ook aandeelhouders hebben een grote invloed en juist bij dit soort bedrijven zie je dat ze maar wat graag gebruik maken van de mogelijkheden van (tijdelijk) personeel inhuren waardoor je weer snel kan bezuinigen op personeel. Het is maar net hoe je de maatschappij inricht en waar men de prioriteiten neerlegt en wat je uiteindelijk met de winst doet. Spaar je de winst voor mindere tijden en hou je het personeel in dienst of geef je de winst weg en zet je het personeel op straat.

Frappant is het dat het goed gekwalificeerde personeel die eerder ontslagen zijn men nu dat personeel vanuit het buitenland moet aantrekken omdat in Nederland er blijkbaar geen gekwalificeerd personeel meer is te vinden? Reken maar dat het aantrekken van personeel van buiten Nederland nu via uitzendbureaus gaat.

Bedrijven zouden van mij nog maar maximaal 1 maand personeel mogen inhuren om zo bijvoorbeeld ziekte of pieken op te kunnen vangen. En de bemiddelingskosten die een werkgever dient te betalen aan een uitzendbureau als de werkgever besluit om iemand in vaste dienst te nemen moet per direct afgeschaft worden. 

Hier sluit ik me bij aan.

#22 Gast_G_*

Gast_G_*
  • Gasten

Geplaatst 20 juli 2017 - 09:13

Ik werk bij een uitzendbureau via een uitzendbureau!

#23 Gast_CNV midden NL_*

Gast_CNV midden NL_*
  • Gasten

Geplaatst 16 augustus 2019 - 07:54

Waar ik mij aan stoor heeft er niemand tegenwoordig ballen,als je geen klik heb met de actie die je onderneem laat je horen !

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers