Hallo ik heb een aantal vragen.
Ik heb in het verleden een goed betaalde functie gehad ben nu 58 jaar en er ondertussen al achter dat ik op dat niveau nooit meer een baan krijg.
Ik ben sinds april 2016 werkloos geworden, volgens UWV heb ik recht op 36 mnd WW.
Nu heb ik binnenkort misschien kans op een nieuwe baan een 6 mnd contract en dan nog eens 6 mnd waarna als laatste weer 11 mnd dus net geen 2 jaar. Daarna vast maar dat is nog ver weg.
Ik heb gelezen wanneer je weer gaat werken voor een lager inkomen, het UWV de huidige WW uitkering gedeeltelijk blijft aanvullen (werken loont) zolang als het nieuwe inkomen onder de 87,5 % van het oude salaris blijft. Ik heb gebeld met het UWV, stel ik vind werk hoelang blijft dit dan aangevuld worden. Dat wist de medewerker ook niet zo direct maar heeft mij netjes teruggebeld met de mededeling net zolang als mijn WW- rechten zijn. Dus tot begin 2019. Dit staat echter nergens zwart op wit.
Mijn vraag: Weet iemand of dit klopt?
En hoe zit het met m’n WW-rechten als ik na het eerste of 2-de contract weer werkloos wordt. Ik lees van alles over 26 weken of net geen 26 weken en garantieloon met als voorwaarde deze moet weer ingaan voor 1 jaar na begin van de vorige WW -uitkering.
Stel ik begin half oktober 2016 met werken 1ste en verlies na een half jaar(15 maart 2017) weer dit werk, val ik dan terug in m’n huidige WW- recht. En hoe zit het na afloop van het 2de contract dus 15 sept. 2017.
Begrijp me goed, ik wil heel graag weer aan de slag maar stel ik krijg inderdaad na een jaar( sept 2017) dus te horen dat het klaar is en ik krijg dan over m’n nieuwe salaris dan WW dan ga ik dus heel veel inleveren.
Kan iemand mij uitleggen hoe precies het zit?
Na het 1ste - en na het 2de contract wat de gevolgen kunnen zijn?
Drive