Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto

Aanvulling Ww Uitkering Na Nieuwe Baan Met Lager Salaris

ww

89 reacties op dit onderwerp

#81 Gast_JM_*

Gast_JM_*
  • Gasten

Geplaatst 28 april 2019 - 11:06

Een vraag;
- 1 juni 2017 ontslag na reorganisatie, ww recht 24 maanden
- 9 juli 2018 jaarcontract nieuwe werkgever, met loon aanvulling uit ww (inkomen < 87,5 %)
- geen verlenging jaarcontract

Wat betekent dit voor (nieuwe) WW per 9 juli as, ben ik alle oude rechten (duur ww) kwijt door ww + aanvulling? En zal nieuwe WW max 4 maanden zijn?

#82 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 29 april 2019 - 06:39

Tegenwoordig word er per gewerkt boek jaar gekeken. je moet per jaar 209 uur gewerkt hebben om als gewerkt jaar te tellen en daar lijk je wel aan te komen dus de langdurige WW rechten houdt je wel. 

Je zult wel voor de nieuwe baan een nieuwe WW krijgen en die word gebaseerd op de inkomsten (min 1 maand) uit arbeid terugkijkend tot 1 jaar voor het ontslag. Aangezien je loon aanvulling krijgt ga ik er van uit dat je nieuwe loon behoorlijk lager is dan de oude loon, dus zal de WW ook lager gaan worden.

#83 Gast_Gastb_*

Gast_Gastb_*
  • Gasten

Geplaatst 06 juni 2019 - 07:41

Ik had in de maand mei bijna geen inkomsten gehad maar er is wel vakantiegeld (uit werk) uitbetaald. De aanvullende ww uitkering voor de maand mei blijkt nu minimaal. Vakantiegeld uit werk zou toch niet mee (moeten) tellen voor de aanvullende ww uitkering?

#84 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 10 juni 2019 - 08:44

Vakaktie geld is een deel van je loon en telt dus mee bij de berekening van de WW hoogte of aanvulling.

#85 Gast_Gastb_*

Gast_Gastb_*
  • Gasten

Geplaatst 10 juni 2019 - 10:11

Het vakantiegeld wordt toch al meegenomen in de berekening van de aanvullende uitkerint door het SV loon iedere maand met 8% te verhogen?

Mijn aanvullende WW was gelijk aan max dagloon. Afgelopen maanden had ik inkomsten uit loon dus de aanvullende uitkering was lager (paar honderd euro).

Ik heb in de maand mei geen inkomsten uit loon gehad. Alleen uitbetaald vakantiegeld. Het vakantiegeld is in 1x voor het hele jaar uitbetaald, redelijk standaard in NL volgens mij.

Toch is mijn aanvullende uitkering voor de maand mei weer maar een paar honderd euro.

Volgens mij wordt het inkomen uit vakantiegeld dan dubbel meegerekend, of niet? Hoe kan ik controleren of dit goed is gegaan?

#86 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 11 juni 2019 - 06:34

Normaal gesproken zal er een betaal specificatie moeten komen waar dit op staat.

#87 Gast_Anita van der waals_*

Gast_Anita van der waals_*
  • Gasten

Geplaatst 12 maart 2020 - 05:44

Als je per 1 april in de ww zou gaan maar bijvoorbeeld per 15 april een nieuwe baan krijgt krijg je dan toch gewoon aanvulling van 87.5% op mijn oude salaris als mijn nieuwe loon lager is?

#88 socrates

socrates

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 545 berichten

Geplaatst 15 maart 2020 - 03:24

Op 1 april bent u werkeloos en dus komt u in aanmerking voor de WW. Als het nieuwe loon lager is dan 87.5%  van uw WW-uitkering dan krijgt u een aanvulling op het nieuwe loon vanuit de WW. 

#89 Gast_Jody_*

Gast_Jody_*
  • Gasten

Geplaatst 03 september 2020 - 08:28

Beste Paul,

Wat een super topic. Ook ik heb een brandende vraag. Ik heb een contract voor een half jaar. Ik werk al jaren voor dezelfde werkgever, voorheen altijd via een uitzendbureau en sinds kort met een halfjaar contract. Ook ik krijg ineens een aanvulling van de WW terwijl ik een volledige baan heb. Omdat ik een aanvulling krijg heb ik tevens sollicitatieplicht! Hoe dan?? Dus ik heb gebeld om dit per direct te stoppen. Ik heb die aanvulling niet nodig en heb hier ook niet om gevraagd! Normaliter stopte de WW altijd automatisch zodra ik weer volledig aan het werk ging, maar nu dus niet! En voorheen kreeg ik ook geen aanvulling. Qua loon ben ik zelfs iets omhoog gegaan en nu krijg ik ineens een aanvulling! Ik heb inmiddels doorgegeven om de aanvulling te stoppen en wordt hierover nog terug gebeld door het UWV. Over 3 maanden zit mijn half jaar erop, dan ben ik weer volledig afhankelijk van de WW. Ik ben van mening dat wanneer je geen aanvullingen krijgt je ook geen sollicitatieplicht hebt? Maar de WW loopt wel gewoon door?? Wat betekent dit voor de toekomst? Wat adviseer jij mij? Na een aantal maanden kan ik weer bij mijn werkgever aan het werk, maar deze situatie maakt mij zeer onzeker.

#90 Paul.

Paul.

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 4647 berichten

Geplaatst 04 september 2020 - 08:33

Ondanks alle beloftes van de politiek in 2016 is het nog altijd niet mogelijk om zelf het WW recht te stoppen. Alleen de betaling kan gestopt worden. Het WW recht blijft gewoon door lopen en daarmee ook de verplichtingen.

Dat leidt dus tot situaties zoals bij u dat u ondanks een full time baan toch moet solliciteren. 

U zegt dat uw loon hoger is geworden maar dat u nu een aanvulling krijgt. Dat lijkt me toch een behoorlijke blunder van het UWV want de WW zou door het UWV gestopt moeten worden als de huidige inkomsten hoger zijn dan de WW. Het lijkt me raadzaam om die aanvulling apart te zetten want de kans is groot dat het UWV die terug gaat vorderen.

Als u nu al weet dat uw baan over 3 maanden gaat eindigen moet u volgens de regelgeving van het UWV weer gaan solliciteren op het moment dat u al weet dat u, uw baan gaat verliezen. Uw werkgever heeft dus de intentie om na het einde van het huidige contract u een paar maanden thuis te laten zitten om dan vervolgens u weer voor een korte tijd aan te nemen. Bij deze werkwijze van de werkgever kun je al vraagtekens bij stellen en het is dus helemaal niet zeker dat de werkgever u weer aanneemt. 

Ik zou dus nu al beginnen met solliciteren. Omdat u vanuit een werkende positie solliciteert is uw kans op werk een stuk hoger.

Reageer op dit onderwerp

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: ww

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers