Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto

De Belastingdienst Telt Volledig Inkomen Vertrokken Ex Mee

belastingdienst huurtoeslag

3 reacties op dit onderwerp

#1 Snowwie

Snowwie

Actief lid

• Leden+
  • PipPipPip
  • 36 berichten

Geplaatst 11 januari 2019 - 01:25

Onderstaande situatie lijkt me redelijk duidelijk. Ik woonde met mijn ex samen in 2017 van begin januari tot 1 september en vanaf 1 september 2017 woon ik alleen. In beide situaties zaten we, en ik later vanaf 1 september op bijstandsniveau. Over het hele jaar 2017 kregen we, en ik later alleen, de volledige huurtoeslag. Toen kwam in 2018 er een aanslag waarin de Belastingdienst het VOLLEDIGE jaarinkomen van mijn ex partner meetelt. Gevolg, mijn ex partner was dus weg, en ik kon een rekening van "teveel ontvangen huurtoeslag" 1000 euro terugbetalen. Ik heb de Belastingdienst 3x gebeld om deze situatie uit te leggen en duidelijk te maken dat het bijzonder krom is dat zowel "wij" tot 1 september als ik alleen na 1 september op bijstandsniveau hebben geleefd, en op basis van dat zou ik gewoon de volledige huurtoeslagen moeten krijgen. Wat vinden jullie? Die 1000 euro is inmiddels wel al betaald maar dit verhaal blijft me gewoon knagen, omdat ik diegene ben die em kon terug dokken terwijl mijn ex in haar eigen huurwoning gewoon wel huurtoeslag kreeg. Kan ik hier nog iets mee doen? Is de Belastingdienst verkeerd bezig? De bedragen zijn ALLEMAAL netto (mijn fout), dat van mijn ex is gewoon minimumloon+50 euro.

inkomen.jpg

#2 socrates

socrates

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 545 berichten

Geplaatst 11 januari 2019 - 03:39

Over belastingen geef ik niet graag advies, maar ik zou zeker in bezwaar gaan en zie hoever je komt. Nee heb je, ja kun je krijgen. 

Als je lid bent van een vakbond kunne zij ook advies geven, of bijvoorbeeld een belastingwinkel die je in sommige grote steden hebt en je gratis helpen bij problemen met de belastingdienst.

#3 Snowwie

Snowwie

Actief lid

• Leden+
  • PipPipPip
  • 36 berichten

Geplaatst 11 januari 2019 - 12:45

In bezwaar gaan, bij de Belastingdienst? Ik heb ze destijds al 3x gebeld maar ze bleven bij hun standpunt.

#4 socrates

socrates

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 545 berichten

Geplaatst 11 januari 2019 - 01:29

Een telefoontje is niet het zelfde als in bezwaar gaan. Dan moeten ze er zorgvuldig naar kijken en dit gebeurt door een andere ambtenaar dan die de beslissing heeft genomen en waarschijnlijk over de telefoon gesproken heeft.

Hopelijk bent u niet te laat anders kunt u er niets meer aan doen.

Reageer op dit onderwerp

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: belastingdienst, huurtoeslag

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers