Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto
- - - - -

Eindejaarsuiterking En Wia

wia eindejaarsuitkering polis administratie van uwv

• Je kan geen nieuw onderwerp starten
  • Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp

#1 WYM

WYM

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 19 mei 2019 - 07:56

Dan moet die polis administratie van het UWV wel kloppen. Ik heb zojuist een bezwaarschrift over 2018 maar ook nog over 2017 ingediend.

UWV stuurt een kopie van hun polis administratie waarin bij de ene werkgever niet de eindejaarsuitkering in HUN administratie apart wordt vermeld. Maar op de door mij ontvangen salarisstroken van deze werkgever staat heel duidelijk bij reservering: reservering eindejaarsuitkering (in dezelfde kolom als reservering vakantiegeld). Daarbij komt dat ik bij 2 verschillende werkgevers werk, maar wel allebei met dezelfde CAO, ook daarvan was UWV allang op de hoogte. Alle arbeidsovereenkomsten in de afgelopen 2 jaar (eerst voor bepaalde tijd en daarna voor onbepaalde tijd) heb ik toegezonden. Ook heb ik op verzoek van UWV al in 2017 en 2018 salarisstroken van beide werkgevers toegestuurd. Tot mijn verbazing zag ik dat UWV wel in 2016 op de juiste wijze de eindejaarsuitkering in mijn definitieve vaststelling van mijn uitkering had vermeld.

Naar mijn idee is het dus maar de vraag of de SUWINET inkijk polis administratie, waarvan ik van UWV een kopie ontving, altijd klopt en of die ook bewijzend is.

Als werknemer heb ik geen invloed op de informatie in de SUWINET polis administratie van het UWV, ik heb alleen de beschikking over arbeidsovereenkomsten, salarisstroken en mijn CAO afspraken. Vandaar dat ik die nu allemaal als bewijs heb toegezonden. Echter ik ben van mening dat alle informatie zich reeds in mijn UWV dossier aanwezig is! 

Het wachten is nu of ik ook over 2017 alsnog een herberekening krijg, omdat formeel mijn bewaar over 2017 te laat is ingediend. Over 2018 was ik wel op tijd.

Wie vult deze SUWINET polis administratie in is mijn vraag?

Wie weet welke informatie als bewijs dient?

#2 socrates

socrates

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 545 berichten

Geplaatst 20 mei 2019 - 02:28

SUWINET is een computersysteem waarbij verschillende diensten, zoals de sociale dienst, UWV en de belastingdienst gegevens met elkaar uitwisselen om fraude e.d. te voorkomen.

Overheidsorganisaties gaan er vanuit dat de informatie die via SUWINET wordt verkregen klopt. Het overnemen van de gevens van SUWINET is ook veel gemakkelijker dan uw hele dossier doorspitten. 

Uiteraard mag u tegenbewijs leveren, bijvoorbeeld door het aanleveren van uw loonstrookjes, dat de gegevens niet kloppen en bijvoorbeeld verkeerd zijn overgenomen.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: wia, eindejaarsuitkering, polis administratie van uwv

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers