Spring naar inhoud

SZW Forum gebruikt cookies. Lees de Privacy Policy. Klik op de OK knop en overweeg een donatie om het forum te behouden:    OK
OK

Meer professionals

Hulp gevraagd

De kosten van deze website leiden tot sluiting ervan, tenzij u een kleine bijdrage kunt doen. We houden het al 15 jaar vol, zonder subsidie, maar het geld is er niet meer. DONEER NU !
Doneer nu € 5,-
Ruimere beurs? Doneer € 25,-

Klik op het bedrag. U betaalt met iDeal

Bij voorbaat dank
Stichting Internet Werkt.
info @ internetwerkt.nl

Mededelingen

Sociaal zekerheidsrecht

Heb je een eigen website? De code van deze gratis widget is hier te vinden !
Foto
- - - - -

Uwv En Jaaropgave

afwijkende jaaropgave

1 reactie op dit onderwerp

#1 Bert64

Bert64

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 02 maart 2021 - 12:51

UWV betaalt maandelijks achteraf, echter indien je op 2 jan. je uitkering ontvangt van december dan wordt dit bedrag niet meegenomen op je jaaropgave van het vorige jaar maar valt dit bedrag in het nieuwe jaar. Uiteraard aan het einde van het nieuwe jaar gebeurt dit precies zo dus zou je zeggen het maakt niks uit. Maar het maakt wel uit als gedurende het jaar de uitkerings bedragen wijzigen. (worden verlaagd bv) Ik vind dit heel bijzonder, volgens mij moeten ze een bedrag wat je ontvangt op 2 jan. welke betrekking heeft op december meenemen in het oude jaar of zie ik dit nou verkeerd?

#2 socrates

socrates

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 545 berichten

Geplaatst 03 maart 2021 - 12:55

Bepalend is wanneer de uitkering wordt ontvangen, dat is het moment dat er belasting over moet worden betaald. Dat volgt uit artikel 27 wet op de loonbelasting:

https://wetten.overh...-05#HoofdstukIV

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers