Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

- - - - -

Vakantiegeld in de bijstand?

18 reacties op dit onderwerp

#1 Gast_Charise_*

Gast_Charise_*
  • Gasten

Geplaatst 06 mei 2005 - 10:43

Ik heb een bijstandsuitkering en nu las ik dat de mensen in de ww ook nog vakantiegeld krijgen in mei. Geldt dit ook voor mensen in de bijstand?
En wanneer krijgen we die en hoeveel is dat?

#2 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 06 mei 2005 - 06:37

Beste Charise,

Naast de maandelijkse uitkering bestaat inderdaad recht op vakantietoeslag die 1 keer per jaar wordt uitbetaald.
De hoogte van de vakantietoeslag hangt af van de norm waarop je uitkering is gebaseerd.
Met vriendelijke groet,
Jochem

#3 Gast_SIL_*

Gast_SIL_*
  • Gasten

Geplaatst 07 mei 2005 - 03:46

Het vakantiegeld in de bijstand is ongeveer 5%, maar de exacte bedragen zijn per gemeente verschillend. Je inkomensconsulent kan je dit vertellen.

#4 Gast_llllllllllll_*

Gast_llllllllllll_*
  • Gasten

Geplaatst 07 mei 2005 - 08:04

Vakantiegeld is over elke bijstandsuitkering hetzelfde.

4,4% netto

#5 Gast_Guest_*

Gast_Guest_*
  • Gasten

Geplaatst 26 mei 2005 - 08:58

Ik heb een bijstandsuitkering en nu las ik dat de mensen in de ww ook nog vakantiegeld krijgen in mei. Geldt dit ook voor mensen in de bijstand?
En wanneer krijgen we die en hoeveel is dat?

waneer krijgen we vakantie geld

#6 Gast_Gast_*

Gast_Gast_*
  • Gasten

Geplaatst 26 mei 2005 - 02:33

Het vakantiegeld is per april 2005 vastgesteld op 4,6%.
De uitbetaling vind later plaats dan bij een WW-uitkering, je krijgt het vakantiegeld in juni uitbetaald.
Veel van deze informatie kun je ook terug vinden op www.kennisring.nl

#7 Gast_banaan_*

Gast_banaan_*
  • Gasten

Geplaatst 30 mei 2005 - 11:30

In principe is het vakantiegeld toch al van jezelf ? Want bij mij wordt het gewoon elke maand van mijn uitkering afgetrokken en dat bedrag krijg ik dan in juni uitbetaald ! Dus eigenlijk spaart DMO gewoon voor je....

#8 Gast_Jopie_*

Gast_Jopie_*
  • Gasten

Geplaatst 30 mei 2005 - 11:43

Inderdaad het vakantiegeld is van de uitkeringsgerechtigde en van niemand anders. Het VT percentage is trouwens vanaf 01-05-05 4,8%

#9 Gast_zomaar iemand_*

Gast_zomaar iemand_*
  • Gasten

Geplaatst 25 juni 2005 - 07:13

ik zal je zeggen van wie het vakantiegeld is dat jullie krijgen!

dat is van mij en alle andere mensen die iedere dag keihard moeten werken.

het zou verboden moeten worden dat mensen die gebruik maken van een uitkering recht hebben op vakantiegeld, dat verdien je niet!

werk maar voor je geld!

#10 Gast_een andere iemand_*

Gast_een andere iemand_*
  • Gasten

Geplaatst 26 juni 2005 - 08:17

Als u werkeloos wordt betaald een ander (de maatschappij) voor jou.

#11 Gast_Nog iemand anders_*

Gast_Nog iemand anders_*
  • Gasten

Geplaatst 28 juni 2005 - 05:24

Zomaar iemand, hoe durf je eigenlijk zo te reageren?
Ik heb 32 jaar lang in een hele goede functie gewerkt en ben geheel buiten mijn schuld zonder werk te komen zitten. Als ik werk kon krijgen dan nog liever vandaag dan morgen. Maar wie ben jij dan eigenlijk om te bepalen dat wij geen recht op vakantiegeld hebben? Zie maar eens eerst om ook 32 jaar vol te krijgen en kom dan eens met je reacties. Voortaan eerst een even nadenken voordat je dergelijke uitspraken doet, we zijn echt geen uitschot hoor. Maar zoals jezelf al aangeeft ben jij dus maar zomaar iemand!

#12 Gast_Vraag braker_*

Gast_Vraag braker_*
  • Gasten

Geplaatst 22 januari 2006 - 06:39

Kan het vakantie gled ook eerder opgenomen worden??

#13 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 22 januari 2006 - 08:05

Het vakantiegeld wordt 1 maal per jaar uitgekeerd of op het moment waarop de uitkering wordt beindigd. In dat laatste geval ontvang je dus vakantiegeld over een kortere periode dan 1 jaar.

Met vriendelijke groet,
Jochem

#14 Gast_Gast_*

Gast_Gast_*
  • Gasten

Geplaatst 23 januari 2006 - 12:48

Ha, ha Vraagbaker leuke vraag hoor!
Zie je het al voor je, dat ze bij de Bijstand ook nog eens een administratie gaan bijhouden, wie al vakantiegeld heeft gehad.
Ga het eens voorstellen, ben reuzebenieuwd naar het antwoord!

#15 Ans_F

Ans_F

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 06 mei 2011 - 04:37

Zomaar iemand, hoe durf je eigenlijk zo te reageren?
Ik heb 32 jaar lang in een hele goede functie gewerkt en ben geheel buiten mijn schuld zonder werk te komen zitten. Als ik werk kon krijgen dan nog liever vandaag dan morgen. Maar wie ben jij dan eigenlijk om te bepalen dat wij geen recht op vakantiegeld hebben? Zie maar eens eerst om ook 32 jaar vol te krijgen en kom dan eens met je reacties. Voortaan eerst een even nadenken voordat je dergelijke uitspraken doet, we zijn echt geen uitschot hoor. Maar zoals jezelf al aangeeft ben jij dus maar zomaar iemand!

Nog iemand anders:

Ik maakte mij op dit soort zielige uitspraken ook altijd boos.
Maar na zoveel jaar gebruik te moeten maken van bijstand (en door hart problemen geen uitzicht op werk) veeg ik mijn gat af met die jaloerse lui..
Ik denk dat ik op mijn 59ste jaar mijn deel heb bijgedragen en mij niet hoef te schamen om bijstand te krijgen.
Maar ondanks alles kan het vervelend zijn om geen werk te hebben. weinig sociale contacten meer..en zou ik ook morgen zo aan de slag gaan als de kans zich voor doet..
Maar ach... uitspraken van dit "soort" oetlullen..Ik lach ze uit!
Dit zijn de ikke ikke figuren . De bijbel spreek trouwens over de rijkere zullen hun inkomens delen met hen die het minder hebben.
En ja, ik hoor de commentaren al aankomen...LOL

#16 Jets

Jets

Senior lid

• Admin
  • PipPipPipPipPip
  • 2638 berichten

Geplaatst 06 mei 2011 - 05:17

Beste Ans,

Vooralsnog heb je een discussie uit januari 2006 tot een hernieuwd leven gebracht.
Maar om in bijbelse termen te blijven, dat heb je beter gedaan dan Lazarus
'T is weekend nu! Ook voor iedereen in de uitkering,

Proost

Vriendelijke groet - Jets

#17 skunkxcysc

skunkxcysc

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 27 mei 2014 - 08:27

, wat ben jij voor een lekker linkse persoon. dus als jij een wwb uitkering aan moetvragen, ga je dit dus niet doen? and for the record, ik werk voor mijn uitkering. dus, shut up

#18 skunkxcysc

skunkxcysc

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 27 mei 2014 - 08:30

en jij laat deze uitspraken ook zomaar toe op jou site? dus jij bent ook lekker links? Jets,

#19 Marloes

Marloes

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 414 berichten

Geplaatst 28 mei 2014 - 05:47

Beste mensen, het heeft toch geen nut om op een topic van 9 jaar geleden te reageren.
Laten we ons tot de recentere topics richten, dat werkt een stuk overzichtelijker.
Misschien ook wel raadzaam, om dergelijke oude topics in het archief onder te brengen.

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers