Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

- - - - -

WAO en hypotheek

2 reacties op dit onderwerp

#1 Gast_marrit hendriks_*

Gast_marrit hendriks_*
  • Gasten

Geplaatst 07 november 2005 - 04:20

Hoi allemaal,

Ik heb een WAO-uitkering maar wil toch samen met mijn partner een huis kopen. Nu werd mij verteld dat het huis niet op mijn naam kan staan en dat ze geen zaken met mij willen doen omdat ik een WAO uitkering heb. Mag dit??? En zo ja, waar kan ik het bewijs vinden???

#2 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 07 november 2005 - 07:18

Beste Marrit,

Ik ben heel benieuwd wie je met "ze" bedoelt. Als dat een mogelijke hypotheekverstrekker is, zou ik zo snel als mogelijk met een ander gaan praten. Als van het inkomen van je partner (het zogenaamde vaste inkomen) een bepaald percentage van de hypotheeklasten kan worden betaald, kan jouw WAO-uitkering wel degelijk worden meegenomen voor de verstrekking van een hypotheek.

Als jij samen met je partner een huis koopt, zullen jullie ieder voor de helft eigenaar zijn en zal de woning op beider namen worden gesteld, tenzij jullie natuurlijk iets anders willen bepalen.

Ik zie als zodanig geen belemmeringen en adviseer eens met andere geldverstrekkers te gaan praten.

Met vriendelijke groet,
Jochem

#3 Gast_loesje_*

Gast_loesje_*
  • Gasten

Geplaatst 11 november 2005 - 04:42

Hallo,
Ik heb zelf een wajong uitkering,en ik heb samen met mijn vriend een hypotheek afgesloten bij de abn-amro bank.
Het huis staat op allebei onze namen,wij zijn nou ieder voor de helft eigenaar.
Ze kijken dan wel hoelang je al wao hebt,en welke ziekte je hebt ook ivm de levensverzekering.
Succes ermee

groetjes marloes

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers