Wie besloten heeft zich per 1 januari 2007 via een collectief, zoals de vakbond, te verzekeren tegen zorgkosten komt voorlopig financieel bedrogen uit, voorzover de premie via automatische incasso wordt betaald.
Over de maand januari 2007 wordt door de zorgverzekeraars de totale premie afgeschreven in plaats van de lagere premie die geldt bij een collectiviteitskorting. Slechts vaaglijk wordt medegedeeld dat waarschijnlijk in de loop van januari het verschil wordt gerestitueerd, maar dat is allerminst zeker.
Leuke boel daar bij die zorgverzekeraars nu blijkt dat ik een vordering heb. Er is maar 1 manier om zekerheid te krijgen over de restitutie en dat is om de automatische incasso te storneren, dan immers is de boel weer omgedraaid. Nu heeft de zorgverzekeraar vanwege niet betaalde premie een vordering op mij en kan de verzekeraar een incassotraject gaan starten. Dit laatste zal veel duurder zijn dan het in eerste instantie goed regelen van de incasso door de verzekeraar en ik realiseer mij dat ik daar volgend jaar de rekening voor krijg gepresenteerd in de vorm van hogere premie. Maar ja, soms dan moet ik wat!
Met vriendelijke groet,
Jochem
Pagina 1 van 1
Macht Van De Sterkste........
Gepost 01 januari 2007 - 06:12
Daar heb je wel gelijk in Jochem,
Maar mijn ervaring leert dat mensen dat gewoon niet durven. Stel je voor dat je ineens niet meer verzekerd bent?
Dat is het lastigste van de maatschappij, er is geen regie van onderop. Alles is "top down".
Ik hoop dan ook dat dit forum zich eindelijk eens ontwikkelt tot een basis waar mensen op vertrouwen kunnen in o.a. de door jou beschreven situatie.
De Consumentenbond, Radar en Kassa doen ook veel goed maar het kan en moet sneller en er moet een soort kracht van uit gaan. Daar is internet toch ook voor !
Maar mijn ervaring leert dat mensen dat gewoon niet durven. Stel je voor dat je ineens niet meer verzekerd bent?
Dat is het lastigste van de maatschappij, er is geen regie van onderop. Alles is "top down".
Ik hoop dan ook dat dit forum zich eindelijk eens ontwikkelt tot een basis waar mensen op vertrouwen kunnen in o.a. de door jou beschreven situatie.
De Consumentenbond, Radar en Kassa doen ook veel goed maar het kan en moet sneller en er moet een soort kracht van uit gaan. Daar is internet toch ook voor !
Jochem, op Jan 1 2007, 05:46 PM, zei:
Wie besloten heeft zich per 1 januari 2007 via een collectief, zoals de vakbond, te verzekeren tegen zorgkosten komt voorlopig financieel bedrogen uit, voorzover de premie via automatische incasso wordt betaald.
Over de maand januari 2007 wordt door de zorgverzekeraars de totale premie afgeschreven in plaats van de lagere premie die geldt bij een collectiviteitskorting. Slechts vaaglijk wordt medegedeeld dat waarschijnlijk in de loop van januari het verschil wordt gerestitueerd, maar dat is allerminst zeker.
Leuke boel daar bij die zorgverzekeraars nu blijkt dat ik een vordering heb. Er is maar 1 manier om zekerheid te krijgen over de restitutie en dat is om de automatische incasso te storneren, dan immers is de boel weer omgedraaid. Nu heeft de zorgverzekeraar vanwege niet betaalde premie een vordering op mij en kan de verzekeraar een incassotraject gaan starten. Dit laatste zal veel duurder zijn dan het in eerste instantie goed regelen van de incasso door de verzekeraar en ik realiseer mij dat ik daar volgend jaar de rekening voor krijg gepresenteerd in de vorm van hogere premie. Maar ja, soms dan moet ik wat!
Met vriendelijke groet,
Jochem
Met vriendelijke groet,
Jochem
Vriendelijke groet - Jets
#3 Gast_Jochem_*
Gepost 01 januari 2007 - 07:12
Jets, op Jan 1 2007, 06:12 PM, zei:
Beste Jets,
Voor wat betreft het onderwerp had ik gehoopt beter 2007 in te kunnen gaan, maar de realiteit is anders. Dat mensen dingen gewoon niet durven begrijp ik volledig. Voor mij is bijzonder interessant om vast te stellen welke basis daaraan ten grondslag ligt. Het is maar al te vaak de vinger die, en het gebeurt ook in Nederland, intimiderend wijst naar de burger die moraliserend gewezen wordt op de gevolgen van zijn of haar gedrag. Uit mijn ervaring stel ik vast dat heel wat publieke uitvoerders van wet- en regelgeving zich op die manier handhaven. Ik durf ook niet zoveel, maar als ik weet dat over de hoofden van burgers heen dit soort spelletjes worden gespeeld, durf ik opeens wel. Een forum als dit kan zich ontwikkelen tot de door jou genoemde basis waar mensen op kunnen vertrouwen. Het benaderen van bijvoorbeeld de politiek heeft geen enkele zin. Daarvandaan verwacht ik ook geen enkele steun, zelfs niet van de partijen die stellen in de oppositie te zijn. Het is hen te mager als het gaat om het door mij gegeven voorbeeld. Min of meer zo van "waar heb je het helemaal over". Durven geldt voor mij pas als iemand zich onafhankelijk kan opstellen daar waar het gaat om het behartigen van belangen. Naar mijn idee is een forum als dit daar een goed voorbeeld van.
Inhoudelijk met betrekking tot het voorbeeld het volgende: Stornering is binnen een bepaalde tijd altijd mogelijk. Er is hier zelfs een reden voor en omdat je nou eenmaal niet een bedrag gedeeltelijk kan storneren, zal het gehele bedrag moeten worden teruggehaald. Uiteraard blijf ik bereid tot betaling van het juiste bedrag en kan beëindiging van de verzekering slechts op grond van dit gegeven niet plaatsvinden. Er is immers sprake van een fout die is gemaakt en/of veroorzaakt door de zorgverzekeraar en die laatste zal deze fout moeten herstellen overeenkomstig de polisvoorwaarden waar de premie een onderdeel van uitmaakt. Let wel, het gaat hier op jaarbasis zomaar om tienduizenden verzekerden op wie deze situatie van toepassing is. Het gemiddeld premieverschil bedraagt ongeveer EUR 15,-- per maand. Die laatste EUR 15,-- staat zomaar een maand geparkeerd op de rekening van de zorgverzekeraars, als het probleem binnen een maand al opgelost is. Het is voor mij duidelijk, dat mensen zelf hierop veel alerter kunnen zijn en dus de benodigde aktie gaan ondernemen. Dan zal de kracht worden ervaren, doordat voor mij het forum een startpunt kan zijn die kracht te mobiliseren.
Met vriendelijke groet,
Jochem
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote