Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

- - - - -

Hoe veel geld krijg ik bij bijzondere bijstand

12 reacties op dit onderwerp

#1 Gast_Roger_*

Gast_Roger_*
  • Gasten

Geplaatst 14 november 2002 - 08:12

ik wil weten hoe veel geld ik krijg bij een verhuizing voor woning in te richten met 3 kinderen :D

#2 mado

mado

Schrijvend lid

• Leden
  • PipPip
  • 22 berichten

Geplaatst 16 november 2002 - 09:34

Beste Roger,

Dat is afhankelijk van jouw gezinssituatie, de reden voor de verhuizing, of je een lening hebt kunnen sluiten bij de Kredietbank en de noodzaak voor de gevraagde voorziening.

Het is dus niet zo dat iedereen met een minimum- of bijstandsuitkering, die gaat verhuizen ook in anmerking komt voor een krediet voor een woninginrichting van de Sociale Dienst. Pas als je niet hebt kunnen sparen (met een goede reden) of de verhuizing komt nogal plotseling (waardoor je niet hebt kunnen sparen), de verhuizing is niet uitstelbaar en er is een noodzaak (je huis is bijvoorbeeld helenmaal leeg, of de stoffering ontbreekt) kan je een aanvraag om bijzondere bijstand in de inrichtingskosten doen. Die wordt meestal verstrekt als een lening die je in 36 maanden moet terugbetalen.

Succes met de verhuizing (en de inrichting)
Mado

#3 Gast_Guest_*

Gast_Guest_*
  • Gasten

Geplaatst 10 januari 2003 - 12:32

ik wil weten hoe veel geld ik krijg bij een verhuizing voor woning in te richten met 3 kinderen :rolleyes:

Ik neem aan niets.
Als iedereen die gaat verhuizen geld zou halen bij de socialedienst moeten andere dit in de maatschappij ophoesten.
Hierdoor gaan de belastingen omhoog en mag oa. ik hieraan mee betalen. Als je vraag wat meer gegevens bevatte zou ik er misschien begrip voor op kunnen brengen, maar alleen de vraag," hoeveel geld krijg ik" . Hoop ik 0,0 Euro. Heb je door omstandigheden geen inkomsten ja dan is het iets anders, maar anders zou ik zeggen ga gewoon werken doen we allemaal.

#4 Gast_Monique_*

Gast_Monique_*
  • Gasten

Geplaatst 20 november 2003 - 07:06

ik wil weten hoe veel geld ik krijg bij een verhuizing voor woning in te richten met 3 kinderen ;)

Ik neem aan niets.
Als iedereen die gaat verhuizen geld zou halen bij de socialedienst moeten andere dit in de maatschappij ophoesten.
Hierdoor gaan de belastingen omhoog en mag oa. ik hieraan mee betalen. Als je vraag wat meer gegevens bevatte zou ik er misschien begrip voor op kunnen brengen, maar alleen de vraag," hoeveel geld krijg ik" . Hoop ik 0,0 Euro. Heb je door omstandigheden geen inkomsten ja dan is het iets anders, maar anders zou ik zeggen ga gewoon werken doen we allemaal.

Pardon!

Verdiep u eens een klein beetje in de situatie van uw medemens...

#5 Gast_wendy_*

Gast_wendy_*
  • Gasten

Geplaatst 26 april 2004 - 04:48

ik zit met de zelfde vraag ook ik heb een huurhuis aangeboden gekregen en heb na een periode van echtscheiding en een verblijf in een blijf van mijn lijf huis helemaal 0,0 en moet dus ook opnieuw beginnen en wie zegt ik hoop dat jullie niets krijgen en ga gewoon werken die kan ik mededelen DIT IS NIET ALTIJD MOGELIJK mijn jongste dochter moet nog 3 jaar worden en als je niemand hebt heb je dus ook geen oppas en oppas moet je ook betalen en zonder geld kan dat dus niet dus als iemand goede info heb over wat je allemaal kan krijgen dan lees ik het graag. groetjes wendy :angry:

#6 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 26 april 2004 - 06:01

Beste Wendy,

Sinds 1 januari 2004 kunnen de verschillende gemeenten in Nederland met betrekking tot bijstandsverlening zelf veel regelen, als dit maar niet in strijd is met de wetgeving. Er kan dus in het algemeen met betrekking tot dit onderwerp niet zoveel worden gezegd.
Voor wat betreft jouw situatie zou ik mij laten informeren door de sociale dienst in je woonplaats. Je hebt dan heel concreet informatie over de manier waarop het in jouw woonplaats is geregeld.
Ik wens je veel succes.
Groet,
Jochem

#7 Gast_Guest_*

Gast_Guest_*
  • Gasten

Geplaatst 26 april 2004 - 06:10

Ga maar eens werken stelletje werkschuwe steuntrekkers

#8 Jets

Jets

Senior lid

• Admin
  • PipPipPipPipPip
  • 2652 berichten

Geplaatst 27 april 2004 - 09:47

Ga maar eens werken stelletje werkschuwe steuntrekkers

U roept maar wat.
Bedenk dat het niet onmogelijk is dat ook u in deze omstandigheden kunt geraken. Ja zelfs u! Nog niet zolang geleden was een kennis van mij miljonair op de beurs, nu heeft hij bijstand moeten aanvragen. Duizenden mensen sloten een hypotheek af voor een koophuis, nu worden de huizen geveild als zoete broodjes en de bank blijft miljarden winst maken.
Begrijpt u wat ik bedoel?

Vriendelijke groet - Jets

#9 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 27 april 2004 - 10:15

Ik sluit mij aan bij Jets. Daarnaast een toevoeging. Bedenk dat mensen in een toch al kwetsbare positie maar weinig meer nodig hebben om psychisch "te breken", in dit geval gebroken te worden. Een meer gelijkwaardige en zeker menselijke benadering vermindert die kans aanzienlijk. Het forum probeert antwoorden te geven op concrete vragen. Niet om personen te beoordelen aan de hand van de door hen gestelde vragen al was het alleen al omdat dat niet kan.
Jochem

#10 Gast_Guest_*

Gast_Guest_*
  • Gasten

Geplaatst 28 april 2004 - 09:13

Eenderde meer winst voor ABN Amro
ANP

Ik wil hier mijn bescheiden visie nog wel even kwijt. Hoe kan het nu zo zijn dat ons, het gepeupel, in alle media wordt aangepraat dat het economisch zo slecht gaat, in Nederland en eigenlijk overal. De werkelozen krijgen de schuld maar hier blijkt dat de "revenuen" van de zo "slechte economie" naar de banken gaan. Als ik erg kort door de bocht ga dan zie ik dat de banken hun schaapjes op het droge willen hebben. Waar ze het geld vandaan halen wordt maar mondjesmaat toegegeven. Duidelijk is wel dat "onze" economie haalt bij hen die niet veel hebben en brengt naar hen die al gevuld zijn.
Ze noemen dat "marktwerking" maar ik zie het als pure diefstal want "zij" bepalen de regeltjes van "hun" economie. Ik mag alleen als deelnemer mijn krachten afstaan en krijg daarvoor stelselmatig te weinig voor terug. Wat ik te weinig krijg moet dus haast wel afvloeien naar de banken en der vazallen. Als jij het zware werk doet krijg je een fooi maar als je directeur bent van de hartstichting hoef je je geen zorgen te maken, je vriendjes bij de bank zorgen dan voor je want ook jouw hart kan het begeven. Ik vraag me af of het erger is om "steuntrekker" te zijn of "hielenlikker".
Ik roep dan ook iedereen op om de term "steuntrekker" als geuzennaam te gaan gebruiken met verwijzing naar den Hielenlikker. "Hun" economie leidt tot oorlog, die in mijn gedachten niet

AMSTERDAM - ABN Amro heeft in het eerste kwartaal een nettowinst behaald van 934 miljoen euro. Dat is ruim eenderde meer dan in dezelfde periode vorig jaar, toen het winstcijfer 690 miljoen euro bedroeg. De bank heeft de winstsprong grotendeels te danken aan de voorzieningen: ABN Amro hoefde begin 2004 beduidend minder geld opzij te leggen voor tegenvallers.

De voorzieningen van de bank lagen ruim tweevijfde lager dan in de eerste maanden van 2003. Deze sterke daling kwam voornamelijk op het conto van de divisie zakenbankieren, die vorig jaar veel geld apart moest zetten voor de risico's die ABN Amro liep bij bedrijven in de Verenigde Staten.

Het zakenbankieren fungeerde ook als een van de aanjagers achter de hogere winst. Het bedrijfsonderdeel droeg 175 miljoen euro bij aan de winst van ABN Amro, terwijl het vorig jaar nog een min in de boeken moest zetten.

De consumentenbank ging het in het eerste kwartaal minder goed af. Deze tak moest ten opzichte van 2003 een kwart van zijn winst inleveren. In het eerste kwartaal van vorig jaar kon ABN Amro profiteren van de verkoop van zijn Nederlandse verzekeringen aan Delta Lloyd. Als die meevaller uit de cijfers wordt gehaald, blijft een min van 49 miljoen euro over.

Het bedrijfsresultaat van het hele concern kwam uit op 1,59 miljard euro. Dat betekent 11 procent meer dan in het voorgaande jaar. De baten van ABN Amro stegen met 5,4 procent tot 4,76 miljard euro.

Bestuursvoorzitter Rijkman Groenink sprak woensdag in een toelichting van een 'sterk eerste kwartaal'. Hij hield vast aan de voorspelling dat de bank dit jaar meer winst zal boeken dan in 2003, maar zei niet hoeveel meer.

#11 Gast_Astrid_*

Gast_Astrid_*
  • Gasten

Geplaatst 29 april 2004 - 10:43

Hallo Guest
"Hun" economie draagt zoveel belasting af dat daarvan weer de steun aan alle steuntrekkers betaald kan worden. het is dus ook jouw economie!
Dus denk even na voor je er te hard tegen aan schopt. Bedenk wel: de hond bijt niet in de hand die hem voert.....
Groetjes As

#12 Gast_Roos_*

Gast_Roos_*
  • Gasten

Geplaatst 03 mei 2004 - 03:36

[I] :angry: hallo daar:

ik ben een 34 jarige vrouw met een rug probleem ik heb namelijk vernauwing in mijn wervelkanalen op meerdere niveaus plus een uitgebreide facetartrose :angry: Ben tijdens mijn werk periode in de ziekenwet gekomen maar kreeg geen ziekte geld nu een jaar later ben nog bezig met om afgekeurd te worden, al die tijd heb ik geen ziekte geld of iets degelijks gekregen moesten veel inleveren voor mezelf niet zo erg maar als ik moet bezuinigen dat mijn kinderen een keertje wil zwemmen dan vindt ik het erg . Wij hebben nu een inkomen van 1239 in de maand en daar gaar nog van alles af , ik hou er van over 75 in de week. Daarvan gaat de Diesel van mijn outo er nog af omdat ik 2 a 3 x per week naar ziekenhuis moet :angry:

#13 Gast_Roos_*

Gast_Roos_*
  • Gasten

Geplaatst 03 mei 2004 - 03:40

[I] :angry: hallo daar:

ik ben een 34 jarige vrouw met een rug probleem ik heb namelijk vernauwing in mijn wervelkanalen op meerdere niveaus plus een uitgebreide facetartrose :angry: Ben tijdens mijn werk periode in de ziekenwet gekomen maar kreeg geen ziekte geld nu een jaar later ben nog bezig met om afgekeurd te worden,ben eerst voor 80 tot 100 % afgekeurd en paar weken later kreeg ik een brief van 15 % afgekeurd en heb toen een adfocaat ingeschakeld. al die tijd heb ik geen ziekte geld of iets degelijks gekregen moesten veel inleveren voor mezelf niet zo erg maar als ik moet bezuinigen dat mijn kinderen een keertje wil zwemmen dan vindt ik het erg . Wij hebben nu een inkomen van 1239 in de maand en daar gaar nog van alles af , ik hou er van over 75 in de week. Daarvan gaat de Diesel van mijn outo er nog af omdat ik 2 a 3 x per week naar ziekenhuis moet :angry:

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers