Hoogervorst: no-claim was misrekening
MAARSSEN (ANP) - Voormalig minister Hans Hoogervorst (VVD) van Volksgezondheid is er niet rouwig om dat het nieuwe kabinet de no-claim in de zorg afschaft. ,,De no-claim is een van mijn misrekeningen geweest'', zegt hij in een afscheidsinterview in het vakblad Zorgvisie.
Bij de regeling krijgt iedereen die weinig zorg gebruikt, een bedrag van maximaal 255 euro per jaar terug. ,,Ik dacht dat mensen een beloning achteraf als minder vervelend zouden ervaren, maar dat heeft niet zo gewerkt.'' De ex-minister had een eigen risico, wat aanvankelijk het plan was, toch beter gevonden.
Het nieuwe kabinet schrapt de no-claimregeling per 1 januari 2008, maar kondigt aan dat er wel een nieuw systeem van eigen betalingen komt. Chronisch zieken en gehandicapten worden hiervan uitgezonderd.
Bron: www.home.nl
Werkelijk verbaasd ben ik over deze uitspraak omdat ik mij nog heel goed herinner dat de no-claim er hoe dan ook diende te komen bij de aanvang van het nieuwe zorgstelsel. Het is toch wrang dat deze ex-minister op zijn eerste werkloosheidsdag als minister er opeens anders over denkt. Toen iedereen riep dat de no-claim er niet moest komen dreigde hij zelfs het hele stelsel er op af te blazen. Het schijnt politiek chique te zijn om in andere functies opeens anders over dingen te praten. Voorlopig hebben tienduizenden, mogelijk honderdduizenden wegens hoge ziektekosten de no-claim niet kunnen ontvangen. Wrang te constateren dat de minister dat achteraf als een misrekening ziet. Zou hij dezelfde mening blijvend zijn toegedaan als hij vandaag nog minister was geweest?
Met vriendelijke groet,
Jochem
Pagina 1 van 1
Verbaasd
Gepost 23 februari 2007 - 06:55
Als ik die 'hoogervorst' ooit in mijn vingers krijg dan kan ie nog lachen
iedereen verbaasd zich over de prijs van ons huidige ziekenfonds en het is zijn schuld, laatst moest ik nog met mijn moeder die een hernia heeft en nu niet kan zitten naar het ziekenhuis
-vervoer wordt niet meer vergoed!
ik haat die nar hoogervorst, hij heeft het verpest, soms denk ik dat je beter een buitenlands paspoort kan hebben zodat je ergens anders een ziekte verzekering kan nemen, wat is dit een flater zeg
iedereen verbaasd zich over de prijs van ons huidige ziekenfonds en het is zijn schuld, laatst moest ik nog met mijn moeder die een hernia heeft en nu niet kan zitten naar het ziekenhuis
-vervoer wordt niet meer vergoed!
ik haat die nar hoogervorst, hij heeft het verpest, soms denk ik dat je beter een buitenlands paspoort kan hebben zodat je ergens anders een ziekte verzekering kan nemen, wat is dit een flater zeg
Gepost 23 februari 2007 - 08:01
ik kom net terug van de supermarkt en ik heb de hele tijd aan hans hoogervorst lopen denken
ik ben zo ontzettend kwaad op hem ik zou hem zo graag willen ontmoeten, misschien is ie best aardig, maar ik denk dat ik het soort al ken, wassenaar, aerdenhout, naarden, ik kom er zelf ook vandaan maar ik eis dat mensen zoals hoogervorst ter verantwoording worden geroepen, je mag gewoon niet zo'n baan hebben als je incompetent blijkt te zijn
het is zo schunnig en vies hoe mensen zoals hans hoogervorst zichzelf verrijken met zo'n verwerpelijke carriere
een onmens dat is het, en ik kan er nog wel 2 of 3 noemen, die in kabinet balkenende een onherstelbare schade hebben toegebracht aan de Hollandse samenleving, ik wil hem ontmoeten, misschien is ie gewoon dom
ik kan er maar niet van slapen, ik betaal in m'n eentje 110 euro voor de goedkoopste zorg verzekering
en ik heb een wajong uitkering! en de zorgtoeslag is slechts een schijn maatregel, die je zo weer kwijt bent, zodat je nog steeds 4kwart in de rondte voor je Basis zorgverzekering betaald
ik denk aan arme mensen met een gezin, die betalen zich dus helemaal scheel, voor een basis verzekering, wat is dit fout zeg
Nederland je bent beduveld, we betalen teveel voor onze gezondheid, conclusie, dit hoogervorst beleid gaat ons nog meer kosten dan dat kleine hans zich ooit kan voorstellen, maarja als we jonge mensen naar het vmbo sturen, zullen ze het toch nooit kunnen snappen
ik ben zo ontzettend kwaad op hem ik zou hem zo graag willen ontmoeten, misschien is ie best aardig, maar ik denk dat ik het soort al ken, wassenaar, aerdenhout, naarden, ik kom er zelf ook vandaan maar ik eis dat mensen zoals hoogervorst ter verantwoording worden geroepen, je mag gewoon niet zo'n baan hebben als je incompetent blijkt te zijn
het is zo schunnig en vies hoe mensen zoals hans hoogervorst zichzelf verrijken met zo'n verwerpelijke carriere
een onmens dat is het, en ik kan er nog wel 2 of 3 noemen, die in kabinet balkenende een onherstelbare schade hebben toegebracht aan de Hollandse samenleving, ik wil hem ontmoeten, misschien is ie gewoon dom
ik kan er maar niet van slapen, ik betaal in m'n eentje 110 euro voor de goedkoopste zorg verzekering
en ik heb een wajong uitkering! en de zorgtoeslag is slechts een schijn maatregel, die je zo weer kwijt bent, zodat je nog steeds 4kwart in de rondte voor je Basis zorgverzekering betaald
ik denk aan arme mensen met een gezin, die betalen zich dus helemaal scheel, voor een basis verzekering, wat is dit fout zeg
Nederland je bent beduveld, we betalen teveel voor onze gezondheid, conclusie, dit hoogervorst beleid gaat ons nog meer kosten dan dat kleine hans zich ooit kan voorstellen, maarja als we jonge mensen naar het vmbo sturen, zullen ze het toch nooit kunnen snappen
#6 Gast_Jochem_*
Gepost 25 februari 2007 - 01:36
Jochem het is nog erger dan je denkt,
Op dit forum mag vanaf heden niet meer gerookt worden
Op dit forum mag vanaf heden niet meer gerookt worden
Maar Jets, er is nog hoop!
Asbak
Column Desanne van Brederode 25 februari
Op de dag dat het nieuwe kabinet werd geïnstalleerd, kwam er nog gauw een kleine wijziging in het regeerakkoord. Niet in 2011, maar al in 2008 gaat het rookverbod in de horeca van kracht. Van schrik stak ik een nieuwe sigaret op. Slechts tien maanden resten om aan de gedachte te wennen - terwijl ik juist zo blij was met de datum 1 januari 2011, aangezien ik dan net veertig ben en, volgens mijn voornemens, dan ook precies twee maanden gestopt.
Pas vanaf je veertigste is roken van invloed op je gezondheid en levensduur, beweerde ooit een wetenschapsjournalist van het NRC-Handelsblad - alles daarvoor is statistisch verwaarloosbaar. Toegegeven, ik ben geen wetenschapper en ga vaak creatief met de feiten om; iets wat voor elke verslaafde geldt.
Vrijdag publiceerden de kranten een wetenschappelijk onderzoek, waaruit bleek dat rokers na een ramp eerder in de psychische problemen komen dan niet-rokers. Na de vuurwerkramp in Enschede waren de rokers uit het getroffen gebied meer gaan paffen en ze ontwikkelden ook een heviger trauma dan de niet-rokers - na vier jaar hadden ze tweemaal zoveel last van angsten, depressies en stressverschijnselen dan niet-rokers. Roken is dus ook nog eens slecht voor het gemoed; nicotine stimuleert immers voortdurend het zenuwstelsel, luidde de verklaring.
Mag je dat omdraaien? Waren de rokers misschien niet al voor de ramp heel gevoelige lieden, die naar de sigaret grepen om zich even achter een rookgordijn te kunnen terugtrekken, om even hun eigen adem te kunnen zien, in dromerige wolken? Is roken niet wat duimzuigen is voor kinderen? Mag het een wonder heten dat veel kunstenaars roken of gerookt hebben? Behalve dat de sensitieve rokers paffen om zich nog enigszins in de harde, rampzalige werkelijkheid staande te kunnen houden, zijn zij ook degenen die zich in voorgaande jaren een sociale, zeg maar gerust empathische houding hebben aangeleerd, dankzij de kreet: 'Roken? We komen er samen wel uit.' Alle rokers die ik ken, zijn zo beschaafd dat ze nooit zomaar ergens hun behoefte botvieren, maar eerst vriendelijk toestemming vragen... Rokers trekken zich op feestjes stilletjes terug op het balkon, wanneer ze weten dat hun gastheer liever geen stinkende kamer wil. Ze horen soms al aan iemands zuchtjes of iemand astma heeft, ze staan stil bij ouderdom, bij zwangerschappen, bij kleine kinderen. Worden ze op een kluitje gedreven bij een walmende paal, dan beginnen ze een leuk gesprek, delen moeiteloos zowel vuur als rookwaren met lotgenoten, en schreeuwen niet terug wanneer ze vlijmende opmerkingen krijgen over hun gedrag, maar doven dan braaf hun peuk. Voor de missie respectvol samenleven, zijn veel rokers allang glansrijk geslaagd, waar niet-rokers vaak nog geen enkel inzicht hebben in hun voor anderen hinderlijke gedragingen en nog niet kunnen omgaan met kritiek, anders dan door meteen luid terug te blaffen. Wil de nieuwe regering haar motto serieus gestand doen, dan heeft ze rokers nodig. Die weten wat samenleven werkelijk betekent. Maar voor hun goede gedrag worden ze ook nog eens gestraft. Dat noem ik nu echt: stank voor dank.
Bron: Buitenhof
Jochem
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote