Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

Foto
- - - - -

Aanvraag Werkaanvaardingspremie Na Wwb Uitkering

7 reacties op dit onderwerp

#1 ingrid66

ingrid66

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 24 februari 2007 - 03:27

Hoi,

Ik ben op 1 mei 2001 begonnen met werken voor 10 uur per week, en kreeg daarbij gewoon een WWB uitkering.
Nu de kinderen al wat groter zijn, ben ik per 1 december 2006 fulltime gaan werken bij hetzelfde bedrijf, en is mijn uitkering beeindigd.
Daarna kreeg ik van SoZaWe een formulier voor een aanvraag werkaanvaardingspremie, waar je recht op hebt als je volledig aan het werk bent gegaan. Nu staat er achterop dit formulier een aantal voorwaarden waar ik aan moet voldoen, waaronder: U bent op of na 1 mei 2004 aan het werk gegaan, dat betekent dat u mogelijk in aanmerking komt voor een WAP(werkaanvaardingspremie). Ook staat er; Na beeindiging van de uitkering werkt u al zes maanden aaneengesloten(dit onderstreept door een medewerker van SozaWe)
Mijn vraag is, heb ik nou toch recht op deze premie? aangezien ik eigenlijk al vanaf 2001 een aantal uurtjes per week werkte. Of geldt deze premie uitsluitend als je vanaf of na 1 mei 2004 bent gaan werken?
Ik moet op de brief vermelden wanneer ik ben gestart met mijn reguliere baan, Ik weet niet welke datum ik daar moet plaatsen, 2001 of 2006! Verder voldoe ik aan alle voorwaarden...
Kan iemand het me uitleggen?

groetjes,
Ingrid66

#2 suther

suther

Dragend lid

• Leden
  • PipPipPipPip
  • 225 berichten

Geplaatst 24 februari 2007 - 07:42

Voor 10 euro per week laat ik nog niet eens de kat uit

dat is niet eens een krantenwijk a 14 euro per keer

is dat een baan?, schandalig hoe ons landje is geworden
Geplaatste Afbeelding

#3 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 24 februari 2007 - 04:26

Voor 10 euro per week laat ik nog niet eens de kat uit

Beste Suther,

Ik lees niet dat hier sprake is van 10,-- per week, maar van 10 uur werk per week.

Met vriendelijke groet,
Jochem

#4 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 24 februari 2007 - 05:01

Ik ben op 1 mei 2001 begonnen met werken voor 10 uur per week, en kreeg daarbij gewoon een WWB uitkering.
Nu de kinderen al wat groter zijn, ben ik per 1 december 2006 fulltime gaan werken bij hetzelfde bedrijf, en is mijn uitkering beeindigd.
Daarna kreeg ik van SoZaWe een formulier voor een aanvraag werkaanvaardingspremie, waar je recht op hebt als je volledig aan het werk bent gegaan. Nu staat er achterop dit formulier een aantal voorwaarden waar ik aan moet voldoen, waaronder: U bent op of na 1 mei 2004 aan het werk gegaan, dat betekent dat u mogelijk in aanmerking komt voor een WAP(werkaanvaardingspremie). Ook staat er; Na beeindiging van de uitkering werkt u al zes maanden aaneengesloten(dit onderstreept door een medewerker van SozaWe)Mijn vraag is, heb ik nou toch recht op deze premie? aangezien ik eigenlijk al vanaf 2001 een aantal uurtjes per week werkte. Of geldt deze premie uitsluitend als je vanaf of na 1 mei 2004 bent gaan werken?
Ik moet op de brief vermelden wanneer ik ben gestart met mijn reguliere baan, Ik weet niet welke datum ik daar moet plaatsen, 2001 of 2006! Verder voldoe ik aan alle voorwaarden...Kan iemand het me uitleggen?

groetjes,
Ingrid66

Kan iemand het me uitleggen?

Beste Ingrid,

Ik ga een poging wagen. Het is volstrekt helder dat je uitkering per 1 december 2006 is beindigd wegens aanvaarding van werkzaamheden in loondienst gebaseerd op een volledige werkweek. De situatie vanaf mei 2001 is in zoverre niet bepalend voor de werkaanvaardingspremie omdat je daarnaast een aanvullende uitkering hebt ontvangen. Criterium is de beindiging van de uitkering, dus de datum 1 december 2006 is bepalend. Weliswaar moet je vanaf 1 december 2006 zes maanden aaneengesloten hebben gewerkt en dat betekent dus dat je per 1 juni 2007 in aanmerking kunt komen voor de premie.
Naar mijn idee is dat ook de reden dat je het aanvraagformulier hebt gekregen. Als op de voorhand al duidelijk zou zijn geweest dat je geen recht zou hebben, neem ik aan dat je ook geen formulier zou hebben ontvangen.

Hartelijke groet,
Jochem

#5 meetje

meetje

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 17 juni 2007 - 09:22

mischien dat iemand hier een antwoord voor mij op heeft ? i khoor wisselende bedragen over de hoogte van de werkaanvaardingspremie ?
1 zegt 2000 de ander zegt 5000 euro , nu kreeg ik maar een luttel bedrag van 500 euro klopt dit wie weet waar ik het exacte bedrag kan achter halen want wil bezwaar in dienen . ben na veel gezeur om een opleiding geslaagt daarna werk gevonden op eigen houtje en wist pas na maanden een vaste baan te hebben dat ik recht had op die premie dacht toe goh heerlijk kan ik mijn kids wat extra,s geven voor de uren die zij mij hebben moeten missen . en nu nu krijg ik maar een schijntje van wat er in werkelijkheid betaald zou moeten worden door de sociale dienst . wie o wie weet er iets van af ???

#6 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 18 juni 2007 - 08:05

wie o wie weet er iets van af ???

Beste Meetje,

Het volgende:

Kan ik een premie krijgen als ik betaald werk vind?
Ontvangt u een uitkering van de gemeente (een bijstands-, IOAW- of IOAZ-uitkering van de sociale dienst) en hebt u een betaalde baan gevonden? Dan kunt u soms in aanmerking komen voor een premie. De gemeente mag mensen met een uitkering die betaald werk hebben gevonden een geldbedrag schenken. De gemeente mag zelf bepalen wanneer zij die premie geeft en welke voorwaarden hiervoor gelden. Zo kan de gemeente beslissen dat u alleen een premie krijgt als u zoveel gaat verdienen dat u geen uitkering meer nodig hebt. Maar het is ook mogelijk dat uw gemeente de premie ook verstrekt als u een deeltijdbaan hebt gevonden waarbij u nog een gedeeltelijke uitkering ontvangt. Het deeltijdwerk dat u hebt gevonden moet uw kansen op een volledige baan wel vergroten, zodat u op den duur geen aanvullende uitkering meer nodig hebt. Het is overigens ook mogelijk dat niet de gemeente, maar een andere organisatie (bijvoorbeeld een re-integratiebedrijf) de premie geeft.

Ook de hoogte van de premie kan variren per gemeente. Er geldt voor deze uitstroompremie wel een maximumbedrag; € 2.115 (per 1 januari 2007). Komt u in aanmerking voor de premie, dan krijgt u het bedrag meestal in n keer uitgekeerd. De premie is belastingvrij. Als u nog een aanvullende uitkering ontvangt, dan wordt de premie daarop niet ingehouden.
Bron: 2 ZW Sociale Zekerheid

Het is de gemeentelijke regelgeving die bepaalt voor welk bedrag je in aanmerking komt. Wat ik wel heb kunnen vaststellen is, dat het maximumbedrag € 2.115,-- bedraagt. Dat bedrag vind je hierboven terug. Ik zou bij de gemeente informeren op grond waarvan jij in aanmerking bent gekomen voor het bedrag van € 500,--. Wordt dat niet duidelijk zou ik inderdaad bezwaar aantekenen tegen de beslissing waarin de premie is toegekend.

Ik hoop je voor dit moment voldoende te hebben ingelicht,
met vriendelijke groet,
Jochem

#7 meetje

meetje

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 18 juni 2007 - 05:01

Beste Meetje,

Het volgende:

Kan ik een premie krijgen als ik betaald werk vind?
Ontvangt u een uitkering van de gemeente (een bijstands-, IOAW- of IOAZ-uitkering van de sociale dienst) en hebt u een betaalde baan gevonden? Dan kunt u soms in aanmerking komen voor een premie. De gemeente mag mensen met een uitkering die betaald werk hebben gevonden een geldbedrag schenken. De gemeente mag zelf bepalen wanneer zij die premie geeft en welke voorwaarden hiervoor gelden. Zo kan de gemeente beslissen dat u alleen een premie krijgt als u zoveel gaat verdienen dat u geen uitkering meer nodig hebt. Maar het is ook mogelijk dat uw gemeente de premie ook verstrekt als u een deeltijdbaan hebt gevonden waarbij u nog een gedeeltelijke uitkering ontvangt. Het deeltijdwerk dat u hebt gevonden moet uw kansen op een volledige baan wel vergroten, zodat u op den duur geen aanvullende uitkering meer nodig hebt. Het is overigens ook mogelijk dat niet de gemeente, maar een andere organisatie (bijvoorbeeld een re-integratiebedrijf) de premie geeft.

Ook de hoogte van de premie kan variren per gemeente. Er geldt voor deze uitstroompremie wel een maximumbedrag; 2.115 (per 1 januari 2007). Komt u in aanmerking voor de premie, dan krijgt u het bedrag meestal in n keer uitgekeerd. De premie is belastingvrij. Als u nog een aanvullende uitkering ontvangt, dan wordt de premie daarop niet ingehouden.
Bron: 2 ZW Sociale Zekerheid

Het is de gemeentelijke regelgeving die bepaalt voor welk bedrag je in aanmerking komt. Wat ik wel heb kunnen vaststellen is, dat het maximumbedrag 2.115,-- bedraagt. Dat bedrag vind je hierboven terug. Ik zou bij de gemeente informeren op grond waarvan jij in aanmerking bent gekomen voor het bedrag van 500,--. Wordt dat niet duidelijk zou ik inderdaad bezwaar aantekenen tegen de beslissing waarin de premie is toegekend.

Ik hoop je voor dit moment voldoende te hebben ingelicht,
met vriendelijke groet,
Jochem

ik heb geen aanvulling ook al werk ik maar 20 uur want vertikte het om aangevuld te worden want opeens jhad ik wel constant controle , waar bij de gemeente moet ik na vragen op welk bedrag ik recht heb .
groetjes meta en nogmaal alvast bedankt

#8 Gast_Jochem_*

Gast_Jochem_*
  • Gasten

Geplaatst 18 juni 2007 - 07:29

ik heb geen aanvulling ook al werk ik maar 20 uur want vertikte het om aangevuld te worden want opeens jhad ik wel constant controle , waar bij de gemeente moet ik na vragen op welk bedrag ik recht heb .
groetjes meta en nogmaal alvast bedankt

Beste Meta,

Ik zou me in jouw situatie melden bij de afdeling van de gemeente die jouw eerdere uitkering heeft verzorgd.

Met vriendelijke groet,
Jochem

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers